Gå til innhold

Demi Moore og Marianne Auli -go home

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg tror faktisk ikke legestanden hyler opp om de ekstra kiloene denne dama har... Det er ikke mennesker i denne størrelsen som får helseproblemer. Denne dama ser ut som en størrelse 40 og det er ikke usunt. Jeg vil tro man må opp i størrelse 44 (kanskje noen ned i str 42) før man kan snakke om helsemessig negativ vekt...

Men ingen går fra sunn til usunn på dagen. Denne kvinnen har noen kilo for mye, og hvis hun ikke sørger for å holde seg i form kan det fort gå den gale veien.

Det er ikke det fåtallet med sterk overvekt som er problemet. Problemet er livsstilen som sender mange mot overvekt, og den generelle snittvektøkningen i samfunnet.

Og derfor forstår jeg ikke hvorfor kvinner som dette skal roses (for annet enn at de ikke skammer seg over sin kropp - akkurat det bør hun roses for i en alt for utseendefiksert verden), mens det nærmest er frekt å rose de som faktisk legger litt i å holde seg sunne.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 170
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

45

• Babette

12

• Colette

7

• morsan

6

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Men ingen går fra sunn til usunn på dagen. Denne kvinnen har noen kilo for mye, og hvis hun ikke sørger for å holde seg i form kan det fort gå den gale veien.

Det er ikke det fåtallet med sterk overvekt som er problemet. Problemet er livsstilen som sender mange mot overvekt, og den generelle snittvektøkningen i samfunnet.

Og derfor forstår jeg ikke hvorfor kvinner som dette skal roses (for annet enn at de ikke skammer seg over sin kropp - akkurat det bør hun roses for i en alt for utseendefiksert verden), mens det nærmest er frekt å rose de som faktisk legger litt i å holde seg sunne.

''Og derfor forstår jeg ikke hvorfor kvinner som dette skal roses (for annet enn at de ikke skammer seg over sin kropp - akkurat det bør hun roses for i en alt for utseendefiksert verden), mens det nærmest er frekt å rose de som faktisk legger litt i å holde seg sunne.''

Noe rett i dette.

Lettere å rose litt små-lubne mennekser for å være slik de er. Da roser man jo flertallet av befolkningen- og kanskje inkl seg selv.

Vanskeligere å rose de som virkelig jobber for å holde muskuløs, sterk og slank kropp...for de er færre og ikke alle klarer/vil strekke seg dit selv?

Skrevet

Det er like ille å kritisere begge veier ;)

Man kan vel si det sånn at man er sunn så lenge man spiser sunt og får trent litt i hverdagen...

*diplomatisk* ;)

Skrevet

Hehe, skjønner hvordan du tenker ;)

Problemet er vel at dere menn hyler opp om for mye fett og usunn kropp (som du og nick har gjort her).... Hadde du skrevet kun det siste innlegget ditt, så hadde du sikkert fått flere med deg ;)

Jeg skjønner jo at mange føler seg truffet av det jeg skriver, men det er ikke mine personlige utseendepreferanser jeg legger til grunn her, men sunnhet kontra usunnhet.

Det er ingen nyanser lenger, og det skilles ikke mellom usunne anorektikere og sunne kvinner som arbeider for sin figur.

Hvorfor skal de siste tas? Jeg forstår ikke det. De burde tvært imot være gode foregangsfigurer.

Men neida, i stedet kommer sure kommentarer som "det er ikke alle som har tid til å trene! Det er viktigere ting her i livet!". Blabla.

Det er dere kvinner som er så forbanna opptatt av deres utseende, men likevel er det ikke greit å si noe sånt som "den kvinnen burde nok kjøpt seg abonnement på SATS eller sykla tre ganger i uka".

Jeg synes det er litt rart ...

Skrevet

Det positive med det denne kvinnen gjør er at hun viser at hun ikke skammer seg over kroppen sin. Det er flott, og sånn sett er hun en fin foregangsfigur deres døtre kan lære av.

Det er ikke det at hun blottlegger seg jeg reagerer på, men reaksjonene der hun framstilles som en sunn kontrast til kvinner uten store fettlagre, her Aulie og Moore.

Ingen av disse to er sykelig tynne. Begge ser tvert imot jævla godt trent ut, og jeg vil tro de begge arbeider for å holde seg i form.

Hadde hun derimot stått fram som en kontrast til anorektiske skruer, ville jeg forstått det, men det gjør hun ikke - hun roses for å småmobbe to stykker som i motsetning til henne har holdt seg i meget god form, og dette skal de altså tas for?

Når jeg ser en godt trent mann bli bretta ut tenker jeg: Wow, han der gjør et par ting riktig, og siden jeg ikke selv ser sånn ut motiveres jeg til en ekstra løpetur.

Jeg tenker ikke: "Fysj, for en jævla klyse, det er ikke sånn vi ser ut! Ekte menn er stolte av sin vom!".

Dere kvinner er rare.

Jeg tror det hele har lite med kropp å gjøre, egentlig. Hun roses vel egentlig for å være lite selvhøytidelig, for å gi litt faen istedenfor å gjøre seg deilig som later til å være de andres mål:)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Man kan vel si det sånn at man er sunn så lenge man spiser sunt og får trent litt i hverdagen...

*diplomatisk* ;)

''Man kan vel si det sånn at man er sunn så lenge man spiser sunt og får trent litt i hverdagen...''

Ja, dette er mye sunnere enn å ligge på sofaen hele dagen, og spise potetgull m/cola til drikke. ;-)

*stønn...potetgull? fikk plutselig så lyst på det*

Skrevet

Jeg tror det hele har lite med kropp å gjøre, egentlig. Hun roses vel egentlig for å være lite selvhøytidelig, for å gi litt faen istedenfor å gjøre seg deilig som later til å være de andres mål:)

''Jeg tror det hele har lite med kropp å gjøre, egentlig. Hun roses vel egentlig for å være lite selvhøytidelig, for å gi litt faen istedenfor å gjøre seg deilig som later til å være de andres mål:)''

Men den delen av dette stuntet har jeg sansen for.

Det er reaksjonene der hun kalles en "ekte kvinne" jeg reagerer på. Akkurat som om Moore og Aulie ikke er ekte kvinner.

(Selv om sistnevnte er så rar at NRK-dama muligens har et poeng - for alt jeg vet er hun fra en annen planet).

Skrevet

*diplomatisk* ;)

Jepp. :)

Skrevet

''Og derfor forstår jeg ikke hvorfor kvinner som dette skal roses (for annet enn at de ikke skammer seg over sin kropp - akkurat det bør hun roses for i en alt for utseendefiksert verden), mens det nærmest er frekt å rose de som faktisk legger litt i å holde seg sunne.''

Noe rett i dette.

Lettere å rose litt små-lubne mennekser for å være slik de er. Da roser man jo flertallet av befolkningen- og kanskje inkl seg selv.

Vanskeligere å rose de som virkelig jobber for å holde muskuløs, sterk og slank kropp...for de er færre og ikke alle klarer/vil strekke seg dit selv?

Nettopp!

Skrevet

Men jeg tror faktisk ikke legestanden hyler opp om de ekstra kiloene denne dama har... Det er ikke mennesker i denne størrelsen som får helseproblemer. Denne dama ser ut som en størrelse 40 og det er ikke usunt. Jeg vil tro man må opp i størrelse 44 (kanskje noen ned i str 42) før man kan snakke om helsemessig negativ vekt...

''Jeg vil tro man må opp i størrelse 44 (kanskje noen ned i str 42) før man kan snakke om helsemessig negativ vekt...''

Togli da... Så du sier at siden jeg må opp i 42 i bluser uten stretch for å få igjen knappene over bysten uten at de spriker for mye så er jeg helsemessig overvektig? Med 53 kg? 42 er en helt normal klesstørrelse for normale kvinner altså!

Skrevet

''Jeg tror det hele har lite med kropp å gjøre, egentlig. Hun roses vel egentlig for å være lite selvhøytidelig, for å gi litt faen istedenfor å gjøre seg deilig som later til å være de andres mål:)''

Men den delen av dette stuntet har jeg sansen for.

Det er reaksjonene der hun kalles en "ekte kvinne" jeg reagerer på. Akkurat som om Moore og Aulie ikke er ekte kvinner.

(Selv om sistnevnte er så rar at NRK-dama muligens har et poeng - for alt jeg vet er hun fra en annen planet).

Akkurat ordet ekte reagerte jeg også på. Det hentes ofte fram når det skal rakkes ned på de slanke damene. Det synes jeg de kunne spart seg for. Stuntet i seg selv greide å få de andre damene til se helt komiske ut, men når alt oppgulpet om ekte kvinner og vas kommer i kjølvannet begynner det å lukte uggen misunnelse eller hevn eller noe.

Likevel, jeg tror nå folk flest jubler for at dama byr på seg selv og bruker humor på en sånn måte at hun tar rotta på de andre og selvdigginga med et så enkelt lite grep:)

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Jeg skjønner jo at mange føler seg truffet av det jeg skriver, men det er ikke mine personlige utseendepreferanser jeg legger til grunn her, men sunnhet kontra usunnhet.

Det er ingen nyanser lenger, og det skilles ikke mellom usunne anorektikere og sunne kvinner som arbeider for sin figur.

Hvorfor skal de siste tas? Jeg forstår ikke det. De burde tvært imot være gode foregangsfigurer.

Men neida, i stedet kommer sure kommentarer som "det er ikke alle som har tid til å trene! Det er viktigere ting her i livet!". Blabla.

Det er dere kvinner som er så forbanna opptatt av deres utseende, men likevel er det ikke greit å si noe sånt som "den kvinnen burde nok kjøpt seg abonnement på SATS eller sykla tre ganger i uka".

Jeg synes det er litt rart ...

Jeg kjenner at jeg er litt enig med deg i denne tråden, selv om jeg synes det var tøft gjort å la seg avbilde slik:-)

Skrevet

Jeg kjenner at jeg er litt enig med deg i denne tråden, selv om jeg synes det var tøft gjort å la seg avbilde slik:-)

Jeg synes også det var tøft gjort å la seg avbilde slik, og jeg synes også det er litt kult å gi en i fleisen til selvdiggeren Marianna Aulie (tror ikke Demi har fått med seg oppstyret ;)).

Det er kommentarene i ettertid jeg synes jeg upassende. "Ekte kvinner" og det våset der. ;)

Det er viktig å arbeide mot en en sunn kropp, og alle er enige om at kosthold og trening bør være en viktig del for å bekjempe det som er i ferd med å utvikle seg til et stort helseproblem. Da må det også være greit å brette ut en godt trent kropp.

(Og her skiller jeg naturligvis mellom radmagre og svært usunne catwalkmodeller og godt trente og sunne kvinner).

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Jeg synes også det var tøft gjort å la seg avbilde slik, og jeg synes også det er litt kult å gi en i fleisen til selvdiggeren Marianna Aulie (tror ikke Demi har fått med seg oppstyret ;)).

Det er kommentarene i ettertid jeg synes jeg upassende. "Ekte kvinner" og det våset der. ;)

Det er viktig å arbeide mot en en sunn kropp, og alle er enige om at kosthold og trening bør være en viktig del for å bekjempe det som er i ferd med å utvikle seg til et stort helseproblem. Da må det også være greit å brette ut en godt trent kropp.

(Og her skiller jeg naturligvis mellom radmagre og svært usunne catwalkmodeller og godt trente og sunne kvinner).

Jeg reagerer litt på at kroppen til Demi Moore blir fremstilt som kunstig, mens denne kroppen blir fremstilt som normal. Normalen nå er å være overvektig. Nå tror jeg ikke denne kroppen er helseskadelig overvektig, men den er sannelig ikke mer normal enn Demi og Aunli sin kropp.

Skrevet

'' Skal vi nå få en bølge med småfeite og feite kjerringer som tar bilde av seg selv med strømpebuksa rundt knærne''

Ærlig talt! Hun er ikke feit i det hele tatt, men høyst normalvektig! Jeg er jaggu glad jeg ikke er kjæreste med verken deg eller SDD! Det virker som om dere helst vil ha damene så magre at dere kan telle ribbeina på dem gjennom en ullgenser uten å ta på dem! *snøft*

Og nei, med 53 kilo er jeg ikke overvektig selv.

Denne dama later som om hun har mer valker enn hun har, ved å bøye seg frem. Hva er poenget med det? Er det bare de med valker som har enerett på å ha "normal" kropp? Jeg har ikke valker, men vil da påstå at jeg har like normal kropp, det er ikke noe fettsuging eller kirurgi som har formet meg.

Skrevet

Det positive med det denne kvinnen gjør er at hun viser at hun ikke skammer seg over kroppen sin. Det er flott, og sånn sett er hun en fin foregangsfigur deres døtre kan lære av.

Det er ikke det at hun blottlegger seg jeg reagerer på, men reaksjonene der hun framstilles som en sunn kontrast til kvinner uten store fettlagre, her Aulie og Moore.

Ingen av disse to er sykelig tynne. Begge ser tvert imot jævla godt trent ut, og jeg vil tro de begge arbeider for å holde seg i form.

Hadde hun derimot stått fram som en kontrast til anorektiske skruer, ville jeg forstått det, men det gjør hun ikke - hun roses for å småmobbe to stykker som i motsetning til henne har holdt seg i meget god form, og dette skal de altså tas for?

Når jeg ser en godt trent mann bli bretta ut tenker jeg: Wow, han der gjør et par ting riktig, og siden jeg ikke selv ser sånn ut motiveres jeg til en ekstra løpetur.

Jeg tenker ikke: "Fysj, for en jævla klyse, det er ikke sånn vi ser ut! Ekte menn er stolte av sin vom!".

Dere kvinner er rare.

Jeg mener at kvinner skal være fornøyde med seg selv selv om de ikke har kropper som Marianne og Demi. De er også spelemmete - de fleste i Norge har kraftigere benbygning.

Skal kravet, målet alle kvinner hele tiden må strekke seg etter - være å ha en supertrent og fantastisk kropp? Jeg håper da ikke det.

Dersom vi spiser sunt uten å være fanatisk, og får trent normalt så bør vi få være fornøyde med oss selv. Selv etter 3 barnefødsler som medfører litt løst skinn på magen. Hvem er det som kan stå og "dømme" meg fordi jeg ikke gidder å ta 300 sittups hver dag? Må vi liksom passe inn i en mal? Hvorfor?

Jeg syns ikke det og derfor trenger vi ikke å få disse supertynne modellene med sine urealistiske kropper slengt i trynet hvorhen vi går. Det verste er at det medfører at unge kvinner ikke tror de har en normal kropp.

Skrevet

Denne dama later som om hun har mer valker enn hun har, ved å bøye seg frem. Hva er poenget med det? Er det bare de med valker som har enerett på å ha "normal" kropp? Jeg har ikke valker, men vil da påstå at jeg har like normal kropp, det er ikke noe fettsuging eller kirurgi som har formet meg.

Kanskje hun vil fremstå som tykkere enn hun egentlig er fordi poenget er at alle bør være stolte av kroppen sin? Ikke bare de som er som henne - normalt slanke? Det var det jeg antok ihvertfall.

Skrevet

Jeg synes for øvrig dette er et merkelig fenomen. Jeg er enig med NRK-dama i at alt i media er perfeksjon, og det ser uekte ut.

Men hvorfor hyle mot to stykker som holder seg i god form? Burde ikke nettopp god form være noe å strebe mot?

Hvorfor ikke heller hyle mot botox og ekstremsminke og kleshysteri og silikon og diverse operasjoner og anorektiske tilstander?

I stedet hyles det mot sunnhet. "Fytterakkar'n, lizz, to kvinner som jobber litt med kroppene sine og derfor ikke er feite, for noen svin som tror de er bedre enn oss som ikke dropper en kilo majones når vi vil kose oss".

Har ikke sett noen som har HYLT.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Kanskje hun vil fremstå som tykkere enn hun egentlig er fordi poenget er at alle bør være stolte av kroppen sin? Ikke bare de som er som henne - normalt slanke? Det var det jeg antok ihvertfall.

Det tror jeg også, men uansett så er hun jo ei pen jente. Normal, men like normal som de andre to. Vi jenter er utrolig flinke til å kritisere andre jenter.

Skrevet

Jeg reagerer litt på at kroppen til Demi Moore blir fremstilt som kunstig, mens denne kroppen blir fremstilt som normal. Normalen nå er å være overvektig. Nå tror jeg ikke denne kroppen er helseskadelig overvektig, men den er sannelig ikke mer normal enn Demi og Aunli sin kropp.

Jeg så en Demi-kropp i Demi-alder nå på treninga. Det er ikke så uvanlig som folk skulle tro.

Men det krever trening, og det er folk for late til.

Hadde de brukt 1/10 av tiden de bruker på idiotdietter og kostholdstullball på trening, hadde de kanskje blitt fornøyde. ;)

(Ikke for å undergrave relevansen av et godt kosthold - det er svært viktig, men det er ikke nødvendig å gjøre psykopatiske tiltak av typen som hindrer en fra å spise noen stykker marsipankake når venninnene drar igang fest en sjelden gang).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...