Gå til innhold

Demi Moore og Marianne Auli -go home

Anbefalte innlegg

''Det er reaksjonene der hun kalles en "ekte kvinne" jeg reagerer på. Akkurat som om Moore og Aulie ikke er ekte kvinner. ''

Med uttrykket "ekte kvinne" i denne sammenhengen tror jeg det er ment "gjennomsnittskvinnen". Tar man et gjennomsnitt av den kvinnelige befolkningen er det langt fler som ser ut som nrk-dama enn Demi Moore. Demi Moore har fikset både her og der på kroppen sin, noe som fort kan tolkes som "uekte," og da er det synd at det er sånne kropper som regnes for hva man bør strekke seg etter. Jeg er enig i at det bør trenes mer og spises mer sunt her i landet. Det jeg ikke liker med dette er at Demi har muligheten til å betale noen for å gjøre henne vakker, i tillegg til at hun har tid og penger til å leie inn en personlig trener som sparker henne i ræva. I tilleg har hun kanskje en personlig kokk som lager sunne måltider til henne også. All ære til sunne, trenende kvinner, men ikke la det bli malen som alle unge jenter må strekke seg etter.

Ja, noen personlige kokker, personlige trenere som tvinger deg med (og smisker litt), mathandlere og ikke minst ubegrensa midler og kanskje et fantastisk treningsstudio med tennishall i kjelleren, hadde helt klart gjort seg, men trening trenger ikke å koste mer enn joggesko og shorts, en sykkel, eller et abonnement på SATS, så dette er ingen unnskyldning.

For de fleste dreier det seg om latskap. Da tenker jeg på de som vil men ikke gjør det. Ikke de som er fornøyd med seg selv som de er. Det er tross alt det beste. Men mange er åpenbart ikke det, og i stedet klager de over at de ikke har tid (yeah right!) eller penger (det gjelder nok for noen, men dette trenger ikke koste mer enn treningsklær), eller andre syltynne varianter som i realiteten ikke betyr noe annet enn at de er for late.

Det er for øvrig greit å være lat, men det er ikke så veldig lurt hvis man ikke trives med hvordan kroppen formes.

Dette går det tross alt an å gjøre noe med.

Gjennomsnittlig i dag er for øvrig betydelig tyngre enn for får år siden, så det bør ikke være malen.

Fortsetter under...

• Svar 170
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

45

• Babette

12

• Colette

7

• morsan

6

''Man kan vel si det sånn at man er sunn så lenge man spiser sunt og får trent litt i hverdagen...''

Ja, dette er mye sunnere enn å ligge på sofaen hele dagen, og spise potetgull m/cola til drikke. ;-)

*stønn...potetgull? fikk plutselig så lyst på det*

Jeg har både stratosen og potetgullen klar for kvelden ;-P

(sørger ellers for at magemålet holder seg på sunnhetssida, så da bør jeg vel slippe dårlig samvittighet ;-P)

''Jeg vil tro man må opp i størrelse 44 (kanskje noen ned i str 42) før man kan snakke om helsemessig negativ vekt...''

Togli da... Så du sier at siden jeg må opp i 42 i bluser uten stretch for å få igjen knappene over bysten uten at de spriker for mye så er jeg helsemessig overvektig? Med 53 kg? 42 er en helt normal klesstørrelse for normale kvinner altså!

Okei, store pupper har jeg absolutt ikke greie på ;-)

Nå snakka ikke jeg pupper, men fett ellers på kroppen ;)

Jeg hadde iallefall vært overvektig om jeg måtte opp i str. 42-44 i klær.... men godt mulig andre er annerledes skrudd sammen der...

(sørger ellers for at magemålet holder seg på sunnhetssida, så da bør jeg vel slippe dårlig samvittighet ;-P)

Og jeg har nettopp dytta i meg så mye taco og Cola at jeg står i fare for å eksplodere.

Får kompensere med en joggetur i morgen. :)

... men først skal jeg drikke vin.

Jeg tror ikke vi (du..) skal snakke så høyt (pga hysterisk slankende ungjenter) om hvilken størrelse som gjør noen overvektige, fordi en høy person lett må opp i størrelse 44 eller 46, selv om hun er normalt slank. Skuldrene og hoftene står i stil med høyden.

Jeg skjønner at jeg sikkert ikke har peiling ;)

Det jeg vet er at midjemålet aldri bør overstige 80 cm (eller var det 90?) dersom man skal kalle vekta sunn, så jeg greier ikke å forstå at man med et slikt midjemål må opp i str. 44 i klær?

Annonse

Gjest sjøstjerna

Har lest litt for mange tips her i dag. ;-)

Har derfor gjort mageøvelser, knebøy, armhevninger..... og nå har jeg funnet frem potetgullet og litt smågodt.

Jeg kommer helt sikkert til å drikke 1-3 glass vin senere i kveld (venter besøk).

Alle kvinnfolk er "ekte" kvinnfolk, uansett om de er magre eller runde ;)

Det er like ille å "mobbe" tynne damer som runde damer... men veldig greit å fokusere på at det faktisk er normalt å ha fett på kroppen når man er kvinne :)

Forøvrig synes jeg ikke dama du kommenterer som usunn virker usunn i det hele tatt. Når jeg står i garderoben i svømmehallen ser de fleste damer ut sånn ca som henne. Hadde hun vært ti kg tyngre, så skulle jeg vært enig med deg...

Enig med deg. Syns ikke hun ser usunn ut i det hele tatt. Hun bøyer seg faktisk fremover så magen bulker seg. Hun er jo ikke overvektig. Ikke i følge min definisjon hvertfall.

Gjest sjøstjerna

Jeg skjønner at jeg sikkert ikke har peiling ;)

Det jeg vet er at midjemålet aldri bør overstige 80 cm (eller var det 90?) dersom man skal kalle vekta sunn, så jeg greier ikke å forstå at man med et slikt midjemål må opp i str. 44 i klær?

Tror det er 88 cm for kvinner??

Bruker selv 38 i bukse og 40 i bluse.

Men jeg har fått noen ekstra håndtak her og der- og hadde absolutt hatt godt av å erstatte noen av de myke håndtakene med muskler. ;-)

''Ok - jeg tolket det slik som at hun ikke hadde tid til å trene-trene - altså sånn Hollywood trening. "Kroppen er prosjektet mitt og meningen med livet - trening"

Men vet jo ikke. Enig i at alle bør trene noe, feks minimum gå en halvtimes tur hver dag el tilsvarende.''

Det er en vanlig misforståelse at Hollywood-folket trener så forbaska mye. 3.5 timer i uka, som du foreslår, er for øvrig mer enn nok, forutsatt at det er litt kvalitet over treninga. 3.5 timer i uka kan tilsvare 4 joggeturer eller 4 økter på SATS. Det bør holde for alle.

Kostholdet er uansett det viktigste.

Vel jeg trente tidligere mye mer enn det og spiste sunt men kunne aldri hatt en kropp som Demi eller Marianne...

Når man trener så får man kraftige lår - ihverfall hvis man har anlegg for det. Og etter 3 fødsler går ikke magen min helt vekk uansett hvor godt trent jeg er eller hvor tynn jeg er. Nå har jeg ikke vært under 50 kg da... Men da er BMI en min helt på bærtur...

Jeg vet. Det er vanlig med noen kilo for mye.

Og det er usunt. Det er det hele legebransjen har hylt mot de siste 10 årene. At vi blir stadig mer valkete og overvektige, og at dette vil bli en stor utfordring for helsebransjen i årene som kommer.

Overvekt har blitt malen, og denne kvinnen roses for å vise fram sine 10 kilo for mye.

Hvordan i himmelens navn er det logisk? Er det logisk fordi mange som kjenner seg igjen i det de ser føler seg bra fordi hun tør?

Skal noen roses bør det være godt trente. Ikke selvdiggere som Aulie og Moore, ei heller denne kvinnen, men f.eks. Gunn Rita Dahle, en flott og muskuløs kvinne. Hun la seg ut u-retusjert for noen år siden, med fregner og føflekker og alt, og var sånn sett en fin kontrast til retusjerte modeller, men hun strålte ut sunnhet.

Og nei - det er ikke nødvendig å sitte på sykkelen 10 timer om dagen for å se sunn ut.

Hun har sikkert fått noen barn (tror hun har to), og da får noen av oss en del overflødig hud - som faktisk IKKE går an å trene bort. Dette har vi diskutert før.

Noen får mer av dette enn andre.

Hun har sikkert litt fett under dette igjen, og kunne sikkert mistet noen kg om hun løp/syklet/whatever noen dager i uka, men om man ikke prioriterer trening i hverdagen for å gå ned 5 kg er det ikke greit å få negative tilbakemeldinger kun på et slikt grunnlag.

Du har ikke barn, det er så lett for deg å si at det "bare er å trene litt". Nei, det er faktisk ikke det. Skaff deg barn først, uttal deg etterpå. eller forresten, du trenger verken gå gravid eller slåss med overflødig hud etterpå. Heldig for deg.

Jeg skjønner jo at mange føler seg truffet av det jeg skriver, men det er ikke mine personlige utseendepreferanser jeg legger til grunn her, men sunnhet kontra usunnhet.

Det er ingen nyanser lenger, og det skilles ikke mellom usunne anorektikere og sunne kvinner som arbeider for sin figur.

Hvorfor skal de siste tas? Jeg forstår ikke det. De burde tvært imot være gode foregangsfigurer.

Men neida, i stedet kommer sure kommentarer som "det er ikke alle som har tid til å trene! Det er viktigere ting her i livet!". Blabla.

Det er dere kvinner som er så forbanna opptatt av deres utseende, men likevel er det ikke greit å si noe sånt som "den kvinnen burde nok kjøpt seg abonnement på SATS eller sykla tre ganger i uka".

Jeg synes det er litt rart ...

''Jeg skjønner jo at mange føler seg truffet av det jeg skriver''

...hvilket jo kan tyde på at du kanskje har et og annet å lære av oss også.

Annonse

Jeg skjønner jo at mange føler seg truffet av det jeg skriver, men det er ikke mine personlige utseendepreferanser jeg legger til grunn her, men sunnhet kontra usunnhet.

Det er ingen nyanser lenger, og det skilles ikke mellom usunne anorektikere og sunne kvinner som arbeider for sin figur.

Hvorfor skal de siste tas? Jeg forstår ikke det. De burde tvært imot være gode foregangsfigurer.

Men neida, i stedet kommer sure kommentarer som "det er ikke alle som har tid til å trene! Det er viktigere ting her i livet!". Blabla.

Det er dere kvinner som er så forbanna opptatt av deres utseende, men likevel er det ikke greit å si noe sånt som "den kvinnen burde nok kjøpt seg abonnement på SATS eller sykla tre ganger i uka".

Jeg synes det er litt rart ...

Hun har sikkert fått noen barn (tror hun har to), og da får noen av oss en del overflødig hud - som faktisk IKKE går an å trene bort. Dette har vi diskutert før.

Noen får mer av dette enn andre.

Hun har sikkert litt fett under dette igjen, og kunne sikkert mistet noen kg om hun løp/syklet/whatever noen dager i uka, men om man ikke prioriterer trening i hverdagen for å gå ned 5 kg er det ikke greit å få negative tilbakemeldinger kun på et slikt grunnlag.

Du har ikke barn, det er så lett for deg å si at det "bare er å trene litt". Nei, det er faktisk ikke det. Skaff deg barn først, uttal deg etterpå. eller forresten, du trenger verken gå gravid eller slåss med overflødig hud etterpå. Heldig for deg.

Jeg har aldri sagt at det er enkelt. Det er det ofte ikke for de som ikke har barn heller. Jeg vet hva mange må legge i det for å få resultater.

Men det er fullt mulig, det trenger ikke å ta mye tid - men det koster. Det er tøft å følge et strikt kosthold. Been there. Det er også hardt å trene hardt.

Selv om jeg ikke har barn selv (ei heller har livmor) har jeg likevel litt grunnlag for å uttale meg. De fleste andre har tross alt barn.

Jeg har aldri sagt at det er enkelt. Det er det ofte ikke for de som ikke har barn heller. Jeg vet hva mange må legge i det for å få resultater.

Men det er fullt mulig, det trenger ikke å ta mye tid - men det koster. Det er tøft å følge et strikt kosthold. Been there. Det er også hardt å trene hardt.

Selv om jeg ikke har barn selv (ei heller har livmor) har jeg likevel litt grunnlag for å uttale meg. De fleste andre har tross alt barn.

Hun prioriterer annerledes enn deg, enkelt og greit. Det kvalifiserer ikke til burde-pekefinger fra dem med en annen livsstil.

Men jeg tror faktisk ikke legestanden hyler opp om de ekstra kiloene denne dama har... Det er ikke mennesker i denne størrelsen som får helseproblemer. Denne dama ser ut som en størrelse 40 og det er ikke usunt. Jeg vil tro man må opp i størrelse 44 (kanskje noen ned i str 42) før man kan snakke om helsemessig negativ vekt...

''Jeg vil tro man må opp i størrelse 44 (kanskje noen ned i str 42) før man kan snakke om helsemessig negativ vekt...''

Kremt... nå er du godt ute på viddene. Folk komer i ulike fasonger, og jeg må selv som regel bruke str 42 siden jeg er en del høyere enn gjennomsnittet, og litt bred over ryggen. Vektmessig ligger jeg helt på normalen, thank you very much.

''...hvilket jo kan tyde på at du kanskje har et og annet å lære av oss også.''

Her er det dere som bør lære av meg. Jeg forsvarer to kvinner mot mobbing. Dere forsvarer mobberen.

Det er åpenbart greit å kritisere de som ser bra ut, selv om dere ikke har noen aning om hvor mye de muligens legger i å se bra ut.

Det er noe jantelovaktig over hele debatten. Her skal faktisk de som lykkes med trening/kost, eller har vært heldig med gener, kritiseres for ikke å forfalle, mens en kvinne med noen kilo ekstra er den "ekte" helten.

Debatten i pressen er som mobbing i skolegården. Forskjellen er bare at det denne gang ikke er tjukkasen som er offeret, men mobberen, og at det de fleste ser ut til å synes det er helt greit.

Hun prioriterer annerledes enn deg, enkelt og greit. Det kvalifiserer ikke til burde-pekefinger fra dem med en annen livsstil.

''Hun prioriterer annerledes enn deg, enkelt og greit. Det kvalifiserer ikke til burde-pekefinger fra dem med en annen livsstil.''

Hvem har jeg hyttet pekefingeren mot her?

Jeg har aldri kritisert noen for deres livsstil. For meg er det et fett om folk er feite eller tynne eller grønne.

''...hvilket jo kan tyde på at du kanskje har et og annet å lære av oss også.''

Her er det dere som bør lære av meg. Jeg forsvarer to kvinner mot mobbing. Dere forsvarer mobberen.

Det er åpenbart greit å kritisere de som ser bra ut, selv om dere ikke har noen aning om hvor mye de muligens legger i å se bra ut.

Det er noe jantelovaktig over hele debatten. Her skal faktisk de som lykkes med trening/kost, eller har vært heldig med gener, kritiseres for ikke å forfalle, mens en kvinne med noen kilo ekstra er den "ekte" helten.

Debatten i pressen er som mobbing i skolegården. Forskjellen er bare at det denne gang ikke er tjukkasen som er offeret, men mobberen, og at det de fleste ser ut til å synes det er helt greit.

''Her er det dere som bør lære av meg. Jeg forsvarer to kvinner mot mobbing. Dere forsvarer mobberen.

Det er åpenbart greit å kritisere de som ser bra ut, selv om dere ikke har noen aning om hvor mye de muligens legger i å se bra ut. ''

For det første, om det er noen som mobber her så er ikke du det spøtt bedre ift Vaaglands bilde.

For det andre, _jeg_ har ikke kritisert dem som ser bra ut, jeg har påpekt at Demi Moore er ganske så operert, noe hun har bekreftet i media (linker i annen tråd). Å stille seg opp som en 17-åring i en alder av langt over 40 blir bare nekete. Og ufordragelig selvopptatt.

Marianne Aulie er bare snål. Visst ser hun flott ut, men hva hjelper vel det nå man fremstår som et nek.

Godt dere gutta klarer å se kvalitetene hos slike nek tross latterlige bilder, det er stort av dere...

Bare synd det stopper når det ytre ikke stemmer med deres preferanser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...