Gå til innhold

Proteinshake til frokost?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke trent jevnt på en stund, men vanligvis trener jeg ca 3 - 5 ganger pr uke. Sykkel, jogging eller ski.

Til frokost (i ukene npr jeg skal på jobb), spiser jeg ca en brødskive eller en yougurt, noe jeg synes er for lite uasnsett om jeg trener eller ikke?

Spiser det igjen utover dagen;)

Men hva med proteinshake til frokost? Feks Maxim. er det bare tull? Vil jeg på den måten få i meg for mye proteiner? Trener lissom ikke sååå hardt;)

Grunnen til at jeg lurer på proteinshake, er at jeg tenker dette metter litt lengre og ikke gir så mye sukker? Kommer ev til å blande med ekstra lett melk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353440-proteinshake-til-frokost/
Del på andre sider

Fortsetter under...

www.proteinfabrikken.no

For billige proteiner, men siden vi har så strenge kosttilskuddregler i Norge, tror jeg du kan stole på det som står på pakkene.

Jeg ordner meg følgende frokost:

2 dl 4-korn, 1 banan, 1 liten youghurt, 3 isbiter, et lite glass appelsinjuice (mengde avhenger av hvor tykt du vil ha det), og ca. 20 gram proteiner.

Dette i blenderen.

En fin start på dagen. :)

Proteinene fra Proteinfabrikken (deres eget merke) smaker for øvrig godt. Jeg ser en person under skriver at proteiner smaker vondt. Jeg har spist en del proteinpulver siden midt på nittitallet, men jeg tror knapt jeg har vært borti noe som smaker vondt. Tvert imot smaker det aller meste som en helt vanlig milkshake.

www.proteinfabrikken.no

For billige proteiner, men siden vi har så strenge kosttilskuddregler i Norge, tror jeg du kan stole på det som står på pakkene.

2 dl 4-korn, 1 banan, 1 liten youghurt, 3 isbiter, et lite glass appelsinjuice (mengde avhenger av hvor tykt du vil ha det), og ca. 20 gram proteiner.

Dette i blenderen.

Proteinene fra Proteinfabrikken (deres eget merke) smaker for øvrig godt. Jeg ser en person under skriver at proteiner smaker vondt. Jeg har spist en del proteinpulver siden midt på nittitallet, men jeg tror knapt jeg har vært borti noe som smaker vondt. Tvert imot smaker det aller meste som en helt vanlig milkshake.

Thanks! Bruker du naturellyougurt eller m/ smak..?

Ser ut som det kanskje er litt billigere på proteinfabrikken enn maxim...? (husker ikke helt prisene på maxim nå).

Hvis jeg ikke tar helt feil, lurer jeg på om det er mange som er intervjuet i Birkebeinerbladene som bruker proteinfabrikken, så det er sikkert bra og seriøst...:)

Thanks! Bruker du naturellyougurt eller m/ smak..?

Ser ut som det kanskje er litt billigere på proteinfabrikken enn maxim...? (husker ikke helt prisene på maxim nå).

Hvis jeg ikke tar helt feil, lurer jeg på om det er mange som er intervjuet i Birkebeinerbladene som bruker proteinfabrikken, så det er sikkert bra og seriøst...:)

Jeg husker ikke merker og sånn, men det er godt mulig Maxim er like billig. Da jeg første gang kjøpte fra Proteinfabrikken, det må ha vært 10 år siden, var de nyoppstarta, og jeg tror de drev fra kjelleren hjemme. ;) Nå sponser de hauger av idrettsutøvere i Norge, og er store.

Jeg bruker smak på youghurten. Det er egentlig samme hvilken. Pleier å variere. :)

Jeg husker ikke merker og sånn, men det er godt mulig Maxim er like billig. Da jeg første gang kjøpte fra Proteinfabrikken, det må ha vært 10 år siden, var de nyoppstarta, og jeg tror de drev fra kjelleren hjemme. ;) Nå sponser de hauger av idrettsutøvere i Norge, og er store.

Jeg bruker smak på youghurten. Det er egentlig samme hvilken. Pleier å variere. :)

:)

www.proteinfabrikken.no

Dette i blenderen.

Neida, pure casein smaker helt for j%¤. I alle fall sjokoladeversjonen. Men ellers er jeg enig i at andre proteinpulver stort sett smaker godt.

Annonse

Neida, pure casein smaker helt for j%¤. I alle fall sjokoladeversjonen. Men ellers er jeg enig i at andre proteinpulver stort sett smaker godt.

Jeg holder meg stort sett til Whey.

Men smaken avhenger av merke (og ikke minst subjektive vurderinger av smak).

Jeg har i hvert fall gode erfaringer med Proteinfabrikken. Både mht smak, men også mht hvor enkelt det er å riste den ut (klumper er noe drit).

(Men det meste kjøpt i Norge er nok helt kurant).

Jeg holder meg stort sett til Whey.

Men smaken avhenger av merke (og ikke minst subjektive vurderinger av smak).

Jeg har i hvert fall gode erfaringer med Proteinfabrikken. Både mht smak, men også mht hvor enkelt det er å riste den ut (klumper er noe drit).

(Men det meste kjøpt i Norge er nok helt kurant).

pure casein er fra proteinfabrikken, altså ;-)

Jeg har enn så lenge aldri vært borti noen som synes det smaker godt. Det er forøvrig vanskelig å blande, så det må egentlig blender til.

Det tas imidlertid tregt og gradvis opp i kroppen, så det er det de anbefaler før leggetid.

Jeg har imidlertid en boks, og kunne nok like gjerne kaste den, for det er nesten umulig å få ned. Går til nød blandet i melk, men i vann smaker det som... ja... nei... ubeskrivelig...

pure casein er fra proteinfabrikken, altså ;-)

Jeg har enn så lenge aldri vært borti noen som synes det smaker godt. Det er forøvrig vanskelig å blande, så det må egentlig blender til.

Det tas imidlertid tregt og gradvis opp i kroppen, så det er det de anbefaler før leggetid.

Jeg har imidlertid en boks, og kunne nok like gjerne kaste den, for det er nesten umulig å få ned. Går til nød blandet i melk, men i vann smaker det som... ja... nei... ubeskrivelig...

Ok, den har jeg ikke forsøkt. Jeg pleier å gå for trekilosdunkene av den som heter "100 % Whey".

Ser ingen grunn til å betale dobbelt så mye for ørsmå variasjoner i sammensetningen, og synes nå engang proteiner er proteiner. ;)

Prøvde mye forskjellig over noen år for en del år siden, og jeg kan ikke si jeg merka noe forskjell på blandingene - så her synes jeg enkelt og greit det rimeligste er det lureste.

Ok, den har jeg ikke forsøkt. Jeg pleier å gå for trekilosdunkene av den som heter "100 % Whey".

Ser ingen grunn til å betale dobbelt så mye for ørsmå variasjoner i sammensetningen, og synes nå engang proteiner er proteiner. ;)

Prøvde mye forskjellig over noen år for en del år siden, og jeg kan ikke si jeg merka noe forskjell på blandingene - så her synes jeg enkelt og greit det rimeligste er det lureste.

''Jeg pleier å gå for trekilosdunkene av den som heter "100 % Whey".''

Da er vi to. Jeg ender også opp med den. God på smak (alle jeg har prøvd) og ikke så gal på pris heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...