Gå til innhold

Åndenes makt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som så det ikveld? Tror dere på det, eller er det bare tull?

Jeg tror at de kan ha hørt alt det som skjedde, men hun svenske damen tror jeg nok kan ha sjekket ut noe av dette på forhånd, via internett og slike ting..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så ikke programmet, men jeg tror noen har faktisk veldig bra antenner. At de kan fornemme andres følelser og døde folks energier.

Skrevet

I dette programkonseptet er det sånn at de inviterer klarsynte som IKKE vet noe på forhånd. Det sier de iallefall.

Og ja, jeg tror på slikt.

Skrevet

Jeg har aldri sett Åndenes Makt, og jeg aner ikke hva kveldens program handlet om, men spørsmålet jeg ville stilt meg her er følgende:

- Ville det vært noe program dersom Åndenes Makt avslørte bedragere?

Sannsynligvis ikke.

Altså er kanalen som viser programmet avhengige av troverdige historier for å få seere.

Spørsmål nummer 2 blir da:

- Er mennesker i stand til å bløffe for å tjene penger (eller for å få seere)?

Nå sier jeg ikke at det ikke finnes spøkelser, at prinsessen ikke snakker med engler, hester og døde, at Snåsa ikke har evnen til å helberede eller at denne tidligere sangerinnen ikke har vært kidnappet av en UFO og født en astronaut ute i rommet, men jeg synes dette er spørsmål verdt å stille seg.

Skrevet

Det er bare tull, selvsagt

Det er noe som er laget slik at TV-kanalen kan selge annonser til godtroende mennesker (annonsører elsker TV-tittere uten kritisk sanst - de kjøper hva som helst!).

Det er akkurat interessant nok til at folk kikker, men ikke not "treff" til at noen gidder å avsløre.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg så ikke programmet i går, men ja jeg tror på sånnt. Og jeg tror at stadig flere kommer til å tro på dette.

Før var det sånn at folk ikke turde å si at de trodde på dette, og folk turde ikke å fortelle om sine opplevelser, fordi de ikke ble trodd. Nå merker jeg at stadig flere tør å si at de tror.

Skrevet

Jeg så ikke programmet i går, men ja jeg tror på sånnt. Og jeg tror at stadig flere kommer til å tro på dette.

Før var det sånn at folk ikke turde å si at de trodde på dette, og folk turde ikke å fortelle om sine opplevelser, fordi de ikke ble trodd. Nå merker jeg at stadig flere tør å si at de tror.

Støtter dette :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har aldri sett Åndenes Makt, og jeg aner ikke hva kveldens program handlet om, men spørsmålet jeg ville stilt meg her er følgende:

Sannsynligvis ikke.

Altså er kanalen som viser programmet avhengige av troverdige historier for å få seere.

Nå sier jeg ikke at det ikke finnes spøkelser, at prinsessen ikke snakker med engler, hester og døde, at Snåsa ikke har evnen til å helberede eller at denne tidligere sangerinnen ikke har vært kidnappet av en UFO og født en astronaut ute i rommet, men jeg synes dette er spørsmål verdt å stille seg.

Helt enig med deg i hvert eneste ord, faktisk;)

Godt skrevet!

Skrevet

Sannsynligvis ikke.

"- Er mennesker i stand til å bløffe for å tjene penger (eller for å få seere)?"

Sikter du da til den klarsynte, eller til de som opplever uforklarlige ting?

Selvsagt finnes det mennesker som er villige til å bløffe for å tjene penger!

Men når det gjelder programmer som åndenes makt, så tviler jeg på at det er tilfelle her.

Gjennomgående i disse programmene, så dreier dette seg om helt vanlige mennesker, som helt uforvarende har blitt utsatt for uforklarlige og skremmende hendelser enten i sitt eget hjem eller på en arbeidsplass.

Mange er ( har vært ) skeptikere i utgangspunktet, men har innsett at de ikke kan ignorere det de opplever.

Grunnen til at de velger å stå frem på TV med sine opplevelser, er ofte at de rett og slett er redde, og innser at de trenger hjelp!

Dette er ikke mennesker som hovedsakelig er ute etter publisitet rundt seg selv. ( Da ville de nok valgt en annen type program!)

Og det er vel tvilsomt at de får så godt betalt at det er verdt å fremstå som "bløffmakere" ovenfor hele norges land, og ikke minst ovenfor folk som kjenner dem, og evt vet at de bløffer.

Skrevet

"- Er mennesker i stand til å bløffe for å tjene penger (eller for å få seere)?"

Sikter du da til den klarsynte, eller til de som opplever uforklarlige ting?

Selvsagt finnes det mennesker som er villige til å bløffe for å tjene penger!

Men når det gjelder programmer som åndenes makt, så tviler jeg på at det er tilfelle her.

Gjennomgående i disse programmene, så dreier dette seg om helt vanlige mennesker, som helt uforvarende har blitt utsatt for uforklarlige og skremmende hendelser enten i sitt eget hjem eller på en arbeidsplass.

Mange er ( har vært ) skeptikere i utgangspunktet, men har innsett at de ikke kan ignorere det de opplever.

Grunnen til at de velger å stå frem på TV med sine opplevelser, er ofte at de rett og slett er redde, og innser at de trenger hjelp!

Dette er ikke mennesker som hovedsakelig er ute etter publisitet rundt seg selv. ( Da ville de nok valgt en annen type program!)

Og det er vel tvilsomt at de får så godt betalt at det er verdt å fremstå som "bløffmakere" ovenfor hele norges land, og ikke minst ovenfor folk som kjenner dem, og evt vet at de bløffer.

Problemet blir å skille bløffmakere fra eventuelle ærlige sjeler, og ikke minst ærlige sjeler som egentlig lider av en eller annen diagnose som får ham til å se ting (tror NHD kan skrive under på at det skjer) fra folk ved sine fulle fem, og som derfor blir utsatt for diverse medier i regi av en reklamefinansiert kanal som lever av sine seertall.

Om mediene er bedragere eller reelle er det også vanskelig å si.

Men jeg har også hørt troverdige mennesker påstå at de har sett spøkelser eller annet uforklaring, så jeg avviser ikke at det kan finnes mer mellom himmel og jord enn vi kan se.

Jeg stoler dog ikke på TVN. Det må vel strengt tatt være den minst troverdige kanalen vi har.

Ikke stoler jeg på folk heller. De siste 10 årene viser en trend der mange gjør absolutt alt for sine 15 minutter med berømmelse. Det kan fort gjelde "hjemsøkte" personer også.

Jeg har for øvrig en perifer bekjent som var med i Åndenes Makt, men jeg så ikke programmet. Jeg kjenner ham uansett ikke godt nok til å si om han er troverdig eller ikke, men jeg hører at dama hans er stokk gal, så jeg gjetter på at det var hun som dro ham med på galskapen. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...