Gå til innhold

gjeldsordning..trenger råd

Gjest anonym i dette innlegget

Anbefalte innlegg

Gjest anonym i dette innlegget

Vi har slitt i mange år og har endelig kommet oss til nav og de hjelper oss nå slik att vi får gjeldsordning. Vi har jo betalingsanmerkninger begge to men jeg lurer på en ting.. Begge har kun kontantkort på mobil og d bli veldig dyrt i lengden. Er det noen som vet om de anmerkningene blir borte når vi starter med ordningen slik att vi kan få ett mobil abb... som er rimeligere og bruke..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353471-gjeldsordningtrenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, de blir ikke borte før gjelden er betalt. Er i samme situason selv og vurderer å be sambo kjøpe et abb. til meg, kontantkort er svindyrt i lengden... Lykke til, håper NAV jobber litt kjappere for dere enn for meg!

Da håper jeg du har betalingsevne. Jeg har kjøpt abb. til samboer, men hva skjer hvis han ikke betaler? Da går det ut over meg. I værste fall kommer jeg til å si opp abb og betale mellomlegget, det koster nok i det lange løp mindre enn å måtte betale hans i værste fall "uhemmede" (?????) telefonregninger. Men jeg HÅPER jo at det skal gå bra.... :))

Annonse

Nei, betalingsanmerkningen blir nok ikke borte. Men blir man virkelig kredittsjekket for å tegne et mobil-abbonement?

''Nei, betalingsanmerkningen blir nok ikke borte.''

Uten å være sikker så mener jeg å ha lest at betalingsanmerkninger blir borte så fort regningen er betalt.

''Men blir man virkelig kredittsjekket for å tegne et mobil-abbonement?''

Jepp, det gjør man.

''Nei, betalingsanmerkningen blir nok ikke borte.''

Uten å være sikker så mener jeg å ha lest at betalingsanmerkninger blir borte så fort regningen er betalt.

''Men blir man virkelig kredittsjekket for å tegne et mobil-abbonement?''

Jepp, det gjør man.

Ja man gjør kanskje det..

Har heldigvis aldri måttet tenke på den problemstillingen..

Mobilregninger er en av de mest utsatte/belastede områder hos folk som ikke har økonomisk styring.

Det er nok sant, men jeg synes ikke særlig synd på teleopperatørene.

Å sjekke betalingsevnen kan være greit nok, men jeg synes det er veldig strengt å automatisk utelukke mennesker som har hatt betalingsanmerkninger.

Annonse

Gjest grønngolf

Da håper jeg du har betalingsevne. Jeg har kjøpt abb. til samboer, men hva skjer hvis han ikke betaler? Da går det ut over meg. I værste fall kommer jeg til å si opp abb og betale mellomlegget, det koster nok i det lange løp mindre enn å måtte betale hans i værste fall "uhemmede" (?????) telefonregninger. Men jeg HÅPER jo at det skal gå bra.... :))

Hadde jeg ikke hatt betalingsevne hadde jeg aldri bedt ham tegne et ab. for meg. Jeg bruker ikke mer enn jeg absolutt må, forbruk på maks 150 pr. mnd. Det er mindre enn han bruker selv. Jeg ville aldri bedt ham gjøre noe for meg som ville satt han selv i en ubehagelig situasjon! Vi har f.eks. en felles H&M-konto som står i hans navn men som jeg betaler, fordi det er jeg som handler mest(ikke noe unødvendig). Den har vi hatt i 7 mnd, jeg har ikke bommet på et eneste avdrag. Det at jeg har hatt problemer tidligere betyr ikke at jeg er uansvarlig!

Hadde jeg ikke hatt betalingsevne hadde jeg aldri bedt ham tegne et ab. for meg. Jeg bruker ikke mer enn jeg absolutt må, forbruk på maks 150 pr. mnd. Det er mindre enn han bruker selv. Jeg ville aldri bedt ham gjøre noe for meg som ville satt han selv i en ubehagelig situasjon! Vi har f.eks. en felles H&M-konto som står i hans navn men som jeg betaler, fordi det er jeg som handler mest(ikke noe unødvendig). Den har vi hatt i 7 mnd, jeg har ikke bommet på et eneste avdrag. Det at jeg har hatt problemer tidligere betyr ikke at jeg er uansvarlig!

Ok, mente ikke å si at du var uansvarlig nå fordi du har slitt tidligere. Jeg var en kløne med regninger og penger da jeg var i nyetableringsfasen - nybakt mor som 20 åring - det gikk litt over styr. Ikke voldsomt ille, men veldig mye flytting av regninger og etterskudd. Fikk da ordnet opp i det, og har laget meg et system basert på råd jeg fikk bla. av sosialen. Så nå går det fint. Bra at du har råd til det, de fleste er nok som deg, ønsker for all del ikke at det skal gå ut over sin kjære. Men andre (som min kjære) kan være litt egoistisk og kanskje utnytte (ubevisst?) at jeg er snill?

Gjest høstløv

Det er nok sant, men jeg synes ikke særlig synd på teleopperatørene.

Å sjekke betalingsevnen kan være greit nok, men jeg synes det er veldig strengt å automatisk utelukke mennesker som har hatt betalingsanmerkninger.

Ja, de som blir kredittsjekket får kopi av brevet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...