Gå til innhold

Hva er mitt ansvar her..? -Jobb..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å jobbe i en stall for omkring en mnd siden. Det er lite jobb, tilsvarer kanskje 30% eller noe sånt, ikke helt sikker..

Mine oppgaver er å fôre hestene når sjefen er borte på jobb, mot at jeg har min hest oppstaller hos han.. Dette har vi skriftlig avtale om.

Anyway.. Et par dager etter at jeg begynte ga jeg han beskjed om at jeg skal reise bort denne uken og være borte litt i overkant av en uke. Dette blir da omtrent tre uker siden. Jada, ingen problem, for han ville mest sannsynlig være hjemme den uka.

Så minna jeg han på det igjen i forgårs, og da skvatt han.. Oi, var det nå på torsdag du skal dra?? Hm.. Men han skal jo bort et par dager, så da må noen ta stallen mens han er borte. Jeg sa jeg skal prøve å tenker ut om jeg vet noen som kan gjøre det.. Etterpå finner han ut at han må plutselig på jobb beste uke, AKKURAT den uka jeg er borte..! Og dette er tydeligvis veldig viktig at han MÅ avsted da.. Han driver selvstendig, så han trenger strengt tatt ikke det, han har en sånn jobb at det er fullt mulig og overhodet ingen problem!

Så da.. I stedet for å utsette denne jobben(som fremdeles ikke er noe problem, han har for det første visst om dette i snart tre uker, og han kan forandre jobbinga!). Så fant han imidlertid muligens noen til å ta neste uke mens vi er borte begge to.

Så ringer han meg i sted, og lurer på om jeg har funnet noen til å ta hestene disse to dagene mens han er borte?? Nei, jeg har ikke det.. Og da var han tydeligvis irritert fordi jeg ikke hadde sagt i fra tidligere at jeg skulle bort denne uka.. Hæææ??? Jeg sa jo i fra for tre uker siden..! Å, det hadde han plutselig ikke fått med seg... Ehh...??

Nå da, så sitter vi uten noen til å ta hestene denne ene morgenen.. Og jeg kjenner jeg begynner å bli litt irritert.. For dette har jeg fortalt han for så lenge siden, og han har hatt flere uker på seg til å ordne både denne dagen og neste uke.. PLUSS at han sa til meg at han faktisk er hjemme da..

Mest sannsynlig ender det med at jeg må bli her til denne morran, for så å slippe ut hestene klokka fire om morran, deretter kjøre fire timer til flyplassen for så å reise videre.. Hadde jeg dratt alene, hadde det ikke vært noen sak.. Men jeg har en gutt på 15 mnd med meg..

ER det mitt ansvar å gjøre dette?? Eller er han bare vanskelig? Jeg blir litt i tvil, og jeg kjenner jeg blir stressa med tanke på denne dagen.. Og at jeg faktisk trodde alt var i orden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke godt å si hvem sitt ansvar det er egentlig, sånn rent formelt. Du har gitt muntlig beskjed, men han har glemt det. Likevel er det jo din hest! Sånn sett er det kanskje ditt?

Har du ingen i hestemiljøet du kjenner som kan ta den ene morgenen da? Evt få med deg en så det går raskere? Barnet kan vel bli med og sitte i en stol så lenge?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...