Gå til innhold

Solsikkekjerner og Linfrø - megafetende???

Anbefalte innlegg

Gjest Hva er sunt egentlig????
Skrevet

Prøver følge trenden og vil lage disse populære knekkebrødene som enhver husmor gjør fortiden. Men, da jeg leser på pakkene får jeg sjokk! Mange hundre kalorier pr. 100 gr, er ikke det ganske fetende???

Kommer også over denne nettsiden: http://matportalen.no/Emner/Solsikkekjerner

Hm, ikke særlig oppløftende - jeg som tenkte at NÅ er jeg sunn, bruker solsikkekjerner i smoothies, frokostblandinger og snacks. DET må jeg jo slutte med nå!!! Dessuten, linfrø inneholder også MANGE kalorier, HVA ER SUNT EGENTLIG???

Sukk....

Fortsetter under...

Gjest Misjanitanatis
Skrevet

Fett er sunt. Etter at jeg begynte på lavkarbo og spiser mye smør, rømme, ost osv, har mine verdier forbedret seg. Det gode kolestorelet har gått opp, det dårlige ned osv.

Man blir mett av fett. Som Fedon sier etter man reduserte fettet i kosten har det blitt mer hjerteinfarkt og mer fedme enn noensinne.

Det blir helt vilt at du ikke vil spise korn eller frø for at det er fett i det. Linfrø som ikke er delt, går sannsynligvis bare rett gjennom kroppen din. Jeg hadde unnet meg litt fett, og heller kuttet ned på karbohydrater, og unngått svært raske karbohydrater som hvitt hvetemel og sånt.

Skrevet

Vi trenger en del fett, og dette fettet er bra for oss. Det betyr ikke at vi skal bruke kjempemye av det.

Gjest Hva er sunt egentlig????
Skrevet

Fett er sunt. Etter at jeg begynte på lavkarbo og spiser mye smør, rømme, ost osv, har mine verdier forbedret seg. Det gode kolestorelet har gått opp, det dårlige ned osv.

Man blir mett av fett. Som Fedon sier etter man reduserte fettet i kosten har det blitt mer hjerteinfarkt og mer fedme enn noensinne.

Det blir helt vilt at du ikke vil spise korn eller frø for at det er fett i det. Linfrø som ikke er delt, går sannsynligvis bare rett gjennom kroppen din. Jeg hadde unnet meg litt fett, og heller kuttet ned på karbohydrater, og unngått svært raske karbohydrater som hvitt hvetemel og sånt.

Åjoda, jeg unner meg noe godt må vite. Ble bare litt paff når jeg leste det høye kaloriinnholdet på disse frøene og kjernene - trodde kalorier var det man skulle skygge unna når vekten skal ned! Og at det i tillegg inneholder giftige stoffe - huffda!

Men ok, nå går jeg og tar meg litt solsikkekjerner og linfrø - og satser på at kroppen min synes det er bare velstand å få noe så godt :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...