Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en flaske med tran. Vil gjerne ta tran. Det er jo så bra for alt. Særlig om vinteren.

Problem: Vanskelig å få det ned uten å brekke seg.

Hva er prøvd: Kapsler, nei, klarer ikke å svelge dem. Og dessuten kan innholdet være harskt. Tran med sitronsmak, er prøvd, men like ille.

Derfor: Vil ha ekte vare: Tran.

Er det noe det kan blandes med så det ikke blir så forferdelig? Fins det trantips&triks?

En helt annen ting er linfrø. Hva gjør man med dem egentlig? Fuglemat?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353538-p%C3%A5-trankj%C3%B8ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

19

• Sør

10

• morsan

6

• ShitDiddelyDo

6

Mest aktive i denne tråden

Det må jo være en eller annen måte man kan få det i seg på. Det er konsistensen jeg ikke klarer. Og sikkert lukt og det hele tilsammen.

Tror ikke det er noe annet å gjøre enn å knipe sammen, og muligens skylle ned med f.eks. appelsinjuice.

Konsistensen må du nok bare vende deg til. Den originale smaken er det i hvert fall ikke stort å gjøre med. Jeg kjøpte feil og innså at det ikke var annet å gjøre enn å kaste flaska. Det var nesten så jeg spøy opp frokosten.

Annonse

Tror ikke det er noe annet å gjøre enn å knipe sammen, og muligens skylle ned med f.eks. appelsinjuice.

Konsistensen må du nok bare vende deg til. Den originale smaken er det i hvert fall ikke stort å gjøre med. Jeg kjøpte feil og innså at det ikke var annet å gjøre enn å kaste flaska. Det var nesten så jeg spøy opp frokosten.

Jeg har kjøpt et tran- eller omega3produkt i alle fall en gang i året i flere år, og alt er enten gitt bort eller gått i søpla. Hvis det ikke funker hvis det bare står i kjøleskapet, da.

*HÅPE*

Det er kaldt og mørkt.

Det er det da i andre land også, uten at det er nødvendig å tylle i seg tran.

Omega-3 får du i en vanlig diett, for eksempel fra fet fisk.

Vitamin D produserer kroppen din selv fra solskinn, eller du kan ta som tablett.

De andre vitaminene er også i en vanlig diett.

Det er ikke noen spesiell grunn til å ta tran som jeg kan se, hvis man ikke har en hang til selvplaging. ;-)

Med vennlig hilsen

Tran er en rimelig særnorsk tradisjon. Vet du om noe annet sted i verden de bruker det? Hvis ikke, hvorfor er det nødvendig i Norge?

Med vennlig hilsen

Pga d-vitaminer og mørketida?

Det er i hvert fall derfor jeg bruker det (på denne tiden av året - begynte igjen for et par dager siden).

De siste årene har jeg fått en del merkelige symptomer på mørket hver gang høsten starter. Det toppa seg i fjor da jeg rett og slett svimte av. Tran er et av tiltakene jeg innbiller meg at hjelper.

Rare greier. Dette har skjedd merkelig ting på denne tiden hver høst de siste årene. Ellers er jeg helt fin. I år har jeg forsøkt å være fore var, og begynt med tran, uttøying av nakke (spesielt) og rygg, osv. Der ser greit ut til nå, men jeg lover å si fra hvis naken våkner opp i lufta på vei ned mot gølvet ved enden av senga i år også. :)

Pga d-vitaminer og mørketida?

Det er i hvert fall derfor jeg bruker det (på denne tiden av året - begynte igjen for et par dager siden).

De siste årene har jeg fått en del merkelige symptomer på mørket hver gang høsten starter. Det toppa seg i fjor da jeg rett og slett svimte av. Tran er et av tiltakene jeg innbiller meg at hjelper.

Rare greier. Dette har skjedd merkelig ting på denne tiden hver høst de siste årene. Ellers er jeg helt fin. I år har jeg forsøkt å være fore var, og begynt med tran, uttøying av nakke (spesielt) og rygg, osv. Der ser greit ut til nå, men jeg lover å si fra hvis naken våkner opp i lufta på vei ned mot gølvet ved enden av senga i år også. :)

Svimte av av mørket? Den var ny:-)

Annonse

Det er det da i andre land også, uten at det er nødvendig å tylle i seg tran.

Omega-3 får du i en vanlig diett, for eksempel fra fet fisk.

Vitamin D produserer kroppen din selv fra solskinn, eller du kan ta som tablett.

De andre vitaminene er også i en vanlig diett.

Det er ikke noen spesiell grunn til å ta tran som jeg kan se, hvis man ikke har en hang til selvplaging. ;-)

Med vennlig hilsen

Jeg går ikke på diett.

Tran er en rimelig særnorsk tradisjon. Vet du om noe annet sted i verden de bruker det? Hvis ikke, hvorfor er det nødvendig i Norge?

Med vennlig hilsen

Tran er jo ikke nødvendig, men ekstra tilskudd av d-vitamin (som finnes i tran) er nødvendig i Norge og andre land med tilsvarende lite sol.

Svimte av av mørket? Den var ny:-)

Det er sannsynligvis et eller annet med søvnbehovet når mørket melder sin ankomst. ;)

Jeg sto opp, som jeg alltid gjør, var trøtt, skrudde på pcen, sjekket kjapt en nettavis, og så husker jeg ikke noe mer før jeg våknet i lufta ved enden av senga. Heldigvis har jeg en del bager og sekker stående der, så jeg landa mykt. Men jeg fatta ingenting.

Sannsynligvis har jeg bare sovnet og vandret litt rundt.

Jeg har blitt sånn rundt september hvert eneste år de siste årene. Veldig rart.

Siden jeg åpenbart blitt litt koko i mørketida har jeg de siste årene lagt meg til med en måneds ferie i varmere strøk i jan/feb.

Det funker. Til og med bedre enn tran. ;)

Det er helt klart at jeg lider av mørkedepresjon. Jeg er glad jeg ikke bor nord i landet.

Det starter uansett med stiv nakke/rygg. Det har jeg merket i år også, og har derfor tøyd ut godt, noe som ser ut til å hjelpe. I tillegg har jeg nå begynt med tran + at vinterens ferie ble bestilt for lenge siden. :)

Hvis du absolutt vil ha tilskudd av vitaminer og omega 3 så går det jo an å velge noe man klarer å få i seg. Tran er som du sier, helt for j....... og derfor har jeg valgt vitaminkapsler og omega3 kapsler. En hver morgen av begge slag, og dagsbehovet er dekket.

Det er sannsynligvis et eller annet med søvnbehovet når mørket melder sin ankomst. ;)

Jeg sto opp, som jeg alltid gjør, var trøtt, skrudde på pcen, sjekket kjapt en nettavis, og så husker jeg ikke noe mer før jeg våknet i lufta ved enden av senga. Heldigvis har jeg en del bager og sekker stående der, så jeg landa mykt. Men jeg fatta ingenting.

Sannsynligvis har jeg bare sovnet og vandret litt rundt.

Jeg har blitt sånn rundt september hvert eneste år de siste årene. Veldig rart.

Siden jeg åpenbart blitt litt koko i mørketida har jeg de siste årene lagt meg til med en måneds ferie i varmere strøk i jan/feb.

Det funker. Til og med bedre enn tran. ;)

Det er helt klart at jeg lider av mørkedepresjon. Jeg er glad jeg ikke bor nord i landet.

Det starter uansett med stiv nakke/rygg. Det har jeg merket i år også, og har derfor tøyd ut godt, noe som ser ut til å hjelpe. I tillegg har jeg nå begynt med tran + at vinterens ferie ble bestilt for lenge siden. :)

Merkelig:-) Jeg hadde også en slags variant av vinterdepresjon før jeg begynte å gå på ski, dvs sette mer pris på vinteren. Ellers har jeg allerede begynt å fryse. Jeg hater å fryse. Men, kanskje det hjelper med tran.

Minner meg litt om da jeg våknet på sofaen i natt kl 00.30 og trodde klokka var 6 og det var morgen. Jeg var utrolig trøtt og surrete, og tok en avgjørelse om å droppe skolen og heller sove. Da jeg kom til senga og vekkerklokka fikk jeg en hyggelig overraskelse.

Jeg burde også trent og tøyd ut. Høyre bein har stivna nesten totalt. Yoga, egentlig. Burde med det.

Merkelig:-) Jeg hadde også en slags variant av vinterdepresjon før jeg begynte å gå på ski, dvs sette mer pris på vinteren. Ellers har jeg allerede begynt å fryse. Jeg hater å fryse. Men, kanskje det hjelper med tran.

Minner meg litt om da jeg våknet på sofaen i natt kl 00.30 og trodde klokka var 6 og det var morgen. Jeg var utrolig trøtt og surrete, og tok en avgjørelse om å droppe skolen og heller sove. Da jeg kom til senga og vekkerklokka fikk jeg en hyggelig overraskelse.

Jeg burde også trent og tøyd ut. Høyre bein har stivna nesten totalt. Yoga, egentlig. Burde med det.

Trening er også veldig bra for psyken. Jeg pleier å bli skikkelig sløv om høsten (dette mørket ...), men i år skal jeg presse meg ut.

Fysiske aktiviteter er ekstremt viktig for psyken. I hvert fall min. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...