Gå til innhold

Er forumet her trygt?


Partner

Anbefalte innlegg

Hei

Som partner til ei jente som er misbrukt, tror jeg et forum som dette er en god ide.

Jeg blir allikevel litt litt skeptisk når Dixie i et innlegg sier hun godt kan være "reservemamma" for en av brukerene av dette forumet. Gjelder dette for alle brukerene?

Hvis ikke synes jeg dette vitner om mangel på professjonalitet, og jeg blir som sagt litt skeptisk.

Jeg tror ikke Dixie har kapasitet til å være "reservemamma" for alle brukere her som kanskje også føler at de kan ha behov for det. Jeg tror ikke det føles særlig bra for disse brukerene å ikke bli inkludert som "barn" Dixie har tatt under vingen.

Jeg tror som sagt at forumet er et bra tiltak, men det bør vises profesjonalitet fra de som leder forumet.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hvis du ser på svaret mitt sett i sammenheng med innlegget til Beib, vil du se at det ikke er snakk om en mamma i RL, men et forsøk på å følge opp innlegget som handlet om svik og savn. At "Reservemamma" ble skrevet med hermetegn skulle vel forklare det meste.

Vennlig hilsen Grete i DIXI uten E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis du ser på svaret mitt sett i sammenheng med innlegget til Beib, vil du se at det ikke er snakk om en mamma i RL, men et forsøk på å følge opp innlegget som handlet om svik og savn. At "Reservemamma" ble skrevet med hermetegn skulle vel forklare det meste.

Vennlig hilsen Grete i DIXI uten E

Hei

Jeg tok heller ikke utgangspunkt i at du snakket om å hjelpe i RL. Det burde jeg kanskje presisert.Jeg forstår at det kan være heldig å svare\prioritere enkelte innlegg for å belyse problematiske situasjoner. Jeg mener allikevel at alle bør få nogenlunde likt tilbud om støtte fra deg som leder av forumet. Med dette som utgangspunkt er det min erfaring at du ikke har kapasitet til å gi alle som trenger det den støtten du tilbyr Beib. Min oppfattning er at du som leder av forumet har et spesielt ansvar for forumet som helhet. Da tror jeg ikke det er riktig av deg å tilby Beib den støtte du tilbyr henne.

Vennlig Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg tok heller ikke utgangspunkt i at du snakket om å hjelpe i RL. Det burde jeg kanskje presisert.Jeg forstår at det kan være heldig å svare\prioritere enkelte innlegg for å belyse problematiske situasjoner. Jeg mener allikevel at alle bør få nogenlunde likt tilbud om støtte fra deg som leder av forumet. Med dette som utgangspunkt er det min erfaring at du ikke har kapasitet til å gi alle som trenger det den støtten du tilbyr Beib. Min oppfattning er at du som leder av forumet har et spesielt ansvar for forumet som helhet. Da tror jeg ikke det er riktig av deg å tilby Beib den støtte du tilbyr henne.

Vennlig Hilsen

Både Grete og Ritva gjør en fabelaktig jobb her inne.... om du følger med forumet videre vil du skifte mening. Dette er damer som vet hva de snakker om og som viser omsorg, nærhet og støtte på en måte som få andre klarer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hva er meningen med innlegget ditt? Å rakke ned på noen som gjør en flott jobb?

Det flotte med Grete (til hennes evige kreditt) er IKKE hennes "kolde profesjonalitet", men hennes VARME medmennskelighet! Hun er uten tvil en "proff" av ypperste kaliber, men innen "menneskelighet", og ikke "kolde analyser".

Hennes medmenneskelighet er verdt GULL!

Det er mye større mangel på medmenneskelighet enn på prof psykologer. Hvis du trenger en slik, så får du rekvisisjon fra legen omgående.

Og at Grete tilbyr seg å være "reservemamma på nettet" (i gåseøyne) til en eller flere brukere gjør ihvertfall livet enklere for akkurat dem. At hun ikke kan være "reservemamma på nettet" for alle forstår de fleste. Saken er at én bruker var i livskrise der og da, og ihvertfall hun får det bedre.

Det du kanskje BØR kritisere er hvorfor det ikke finnes flere "reserve-foreldre på nettet", istedet for å rakke ned på dem som gjør en utrolig flott jobb. Til og med gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Hva er meningen med innlegget ditt? Å rakke ned på noen som gjør en flott jobb?

Det flotte med Grete (til hennes evige kreditt) er IKKE hennes "kolde profesjonalitet", men hennes VARME medmennskelighet! Hun er uten tvil en "proff" av ypperste kaliber, men innen "menneskelighet", og ikke "kolde analyser".

Hennes medmenneskelighet er verdt GULL!

Det er mye større mangel på medmenneskelighet enn på prof psykologer. Hvis du trenger en slik, så får du rekvisisjon fra legen omgående.

Og at Grete tilbyr seg å være "reservemamma på nettet" (i gåseøyne) til en eller flere brukere gjør ihvertfall livet enklere for akkurat dem. At hun ikke kan være "reservemamma på nettet" for alle forstår de fleste. Saken er at én bruker var i livskrise der og da, og ihvertfall hun får det bedre.

Det du kanskje BØR kritisere er hvorfor det ikke finnes flere "reserve-foreldre på nettet", istedet for å rakke ned på dem som gjør en utrolig flott jobb. Til og med gratis.

Hver gang noen drister seg til å stille et kritisk spørsmål på dette forum, så mobiliseres mye aggresjon mot den som er så frekk å reise problemstillingen. Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så farlig å stille kritiske spørsmål. Grete er vel ikke laget av glass - så hun tåler vel at det kan være en og annen som er uenig i den form enkelte innlegg her inne får.

Det å være blind for at den type støtte som av og til gis til folk i krise her inne, KAN gjøre det fristende for andre å krisemaksimere er naivt. Og at "forskjellsbehandling" som ikke er til å komme utenom, KAN være sårende for noen er vel ingen nyhet.

Jeg mener allikevel at dette forum fungerer svært godt. Jeg synes også at Grete og andre gjør en beundringsverdig jobb. Men jeg kommer aldri til å forstå at kritiske bemerkninger er så "farlig" . Denne manglende åpenheten skjemmer forumet synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang noen drister seg til å stille et kritisk spørsmål på dette forum, så mobiliseres mye aggresjon mot den som er så frekk å reise problemstillingen. Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så farlig å stille kritiske spørsmål. Grete er vel ikke laget av glass - så hun tåler vel at det kan være en og annen som er uenig i den form enkelte innlegg her inne får.

Det å være blind for at den type støtte som av og til gis til folk i krise her inne, KAN gjøre det fristende for andre å krisemaksimere er naivt. Og at "forskjellsbehandling" som ikke er til å komme utenom, KAN være sårende for noen er vel ingen nyhet.

Jeg mener allikevel at dette forum fungerer svært godt. Jeg synes også at Grete og andre gjør en beundringsverdig jobb. Men jeg kommer aldri til å forstå at kritiske bemerkninger er så "farlig" . Denne manglende åpenheten skjemmer forumet synes jeg!

Hei,

Jeg uttrykker min personlige mening.

Jeg synes kritikken var malplassert og usaklig, og "bommer på målet".

Alle forstår vel at Grete ikke kan være "alt for alle". Men saken er at hun ihvertfall er "noe for noen", hvilket er vesentlig bedre enn "ingenting for ingen".

Selvfølgelig er ikke Grete "hevet over loven", men kritikk bør da komme fra folk som gjør det samme som henne. Hun er ikke noen "offentlig hoggestabb", men et privat og flott menneske.

ALLE kan velge å "gi av seg selv" slik som Grete gjør. "Partner", du og alle de som ikke skriver her vanligvis.

Så istedet for å kritisere en av de få som gir så utrolig mye av seg selv, burde man heller kanskje selv gjøre noe...???

Det er da INTET som forhindrer deg/dere å reise fra skole til skole å holde foredrag om voldtekt. Å bruke kveld etter kveld på dette tema.

Hvorfor gjør dere ikke noe selv?

Det er bare å gå igang!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg uttrykker min personlige mening.

Jeg synes kritikken var malplassert og usaklig, og "bommer på målet".

Alle forstår vel at Grete ikke kan være "alt for alle". Men saken er at hun ihvertfall er "noe for noen", hvilket er vesentlig bedre enn "ingenting for ingen".

Selvfølgelig er ikke Grete "hevet over loven", men kritikk bør da komme fra folk som gjør det samme som henne. Hun er ikke noen "offentlig hoggestabb", men et privat og flott menneske.

ALLE kan velge å "gi av seg selv" slik som Grete gjør. "Partner", du og alle de som ikke skriver her vanligvis.

Så istedet for å kritisere en av de få som gir så utrolig mye av seg selv, burde man heller kanskje selv gjøre noe...???

Det er da INTET som forhindrer deg/dere å reise fra skole til skole å holde foredrag om voldtekt. Å bruke kveld etter kveld på dette tema.

Hvorfor gjør dere ikke noe selv?

Det er bare å gå igang!

Med vennlig hilsen

Nettopp fordi takhøyden er så liten her når det gjelder å reise kritiske problemstillinger, så ville jeg aldri tørre å skrive noe kritisk her under mitt vanlige nick. I såfall tror jeg at jeg ville bli dårlig mottatt når jeg skriver andre typer innlegg. Så derfor vet du svært lite om hvor mye jeg bidrar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så fungerer dette forumet som selvhjelp med oppsyn og i samarbeid med Dixi, og overvåkes ikke 24t i døgnet og på frivillighet.

Det vises litt dårlig innsikt synes jeg hvis man ikke kan se at ord som reservemamma kan sidestilles med medsøster, varm klem, tenker på deg, låner skulderen min. Det er en symbolsk handling her og kan garantere at det gjøres i de tilfeller man treffer brukere i RL. Dessuten er det godt å lese at noen bryr seg. Og dette er ingen fraser, det er faktisk dypt engasjement, omsorg, forståelse og medmenneskelighet til hverandre!

En annen ting er at hva vet dere om hva som skjer i chatterom, telefon, sms, Dixi-grupper...Det er også forskjell på innlegg hvor det tydelig fremgår at noen er i kriser og man prøver etter beste evne å hjelpe til her og nå. Dessuten er det svært mange oppegående brukere her som hjelper til på en fabelaktig måte, og som ikke nødvendigvis må ha et svar/innlegg i Dixi-regi.

Selvfølgelig er det ikke farlig å stille kritiske spørsmål, men så må man da også være beredt på _svar på tiltale_. -Også bør det være mere konstruktivt enn å kritisere varme, oppriktighet, forståelse og medmenneskelighet som gjelder alle brukere. Noen har større behov enn andre. Jeg regner med at du anig henviser til evt smittefare for krisemaksimering. Hvis du har fulgt med noen år så har det ikke vært så fryktelig mange her inne, og de som har vært har blitt løst. Synd anig at du ikke er modig og åpen nok til å skrive under ditt vanlig nick!

Håper Partner at jenta di har fått eller får hjelp til hva hun har vært utsatt for, og at du er den støttespiller i livet hun trenger.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp fordi takhøyden er så liten her når det gjelder å reise kritiske problemstillinger, så ville jeg aldri tørre å skrive noe kritisk her under mitt vanlige nick. I såfall tror jeg at jeg ville bli dårlig mottatt når jeg skriver andre typer innlegg. Så derfor vet du svært lite om hvor mye jeg bidrar.

Det synes jeg er feigt av deg, men det er din rett.

Problemet her er ikke "takhøyden", men at man kritiserer et menneske som arbeider *frivillig* på så sviktende og "bommende" grunnlag som at "hun er medmenneskelig".

Grete er ikke "ansatt som psykolog" (det finner du på psyk forum), men er her frivillig for å hjelpe. Som et medmenneske og en person med erfaring.

Det står MYE mer respekt av å bygge opp, enn å forsøke å rive ned.

Det står også respekt av høflig, konstruktiv kritikk, HVIS den personen som fremsetter det gjør så med erfaring og "har vært der selv".

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enellerannen

Hei Partner!

Har skrevet til deg, men innlegget har havna ute på oversiktsiden.

Takk for at du valgte å sette fingeren på noe her i god mening ,for da har forumet en mulighet (kanskje) til å bli enda bedre for enda fler av oss som trenger dette stedet.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Grete og Ritva gjør en fabelaktig jobb her inne.... om du følger med forumet videre vil du skifte mening. Dette er damer som vet hva de snakker om og som viser omsorg, nærhet og støtte på en måte som få andre klarer..

jeg må si meg enig med anig og partner..det burde da vært lov til å gi beskjed om ting en syntes er galt her inne?!

slik som jeg ser det,så kan en ikke si et skeivt ord,uten at det blir et svært rabalder og kaos..i tillegg er det mangen som galdrer hverandre opp..nei,jeg liker det ikke slik det er nå.En må få si sin mening,men såklart må det være konstruktivt,såklart kan en si i mot,men konstruktive spørsmål krever konstruktive svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...