Gå til innhold

Kan noen opplyse meg? Sjekking og sånt....

Anbefalte innlegg

Ikke engang jeg med mine åpenbare skavanker i personligheten ville backet ut bare fordi noen var døve, så den er syltynn. ;)

Nei, men så skal du du troppe opp på døves kulturdager om to uker også -i håp om å få et nyp ;-P

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

11

• ShitDiddelyDo

10

• morsan

8

• Holmes

7

Mest aktive i denne tråden

Da klarer du å lese mer enn meningen min bak akkurat det avsnittet i så fall. "Ekkelt" er det ikke, i den forstand. Irriterende er det, derimot, når jeg tror jeg har funnet noen å skravle med - og ingenting mer - og de plutselig skal sjekke meg opp, og når de blir høflig avvist, så er jeg ikke interessant å skravle med heller lenger. Sånn sett er det greit med de som gjør det klart med en gang at de er ute etter å finne en partner. Resultatet av mine erfaringer, er jo at jeg gir rimelig klar beskjed, rimelig kjapt, om at jeg ikke er interessert i å date noen.

Mulig jeg gjør det. Men det er faktisk noen av oss som har vært på Nettby uten å ha "skumle" hensikter. Jeg ble faktisk kjent med noen damer som jeg i etterkant har blitt nettvenn med, og faktisk møtt i RL. Og ja - vi er bare venner:)

Så selv om en mann stiller noen spørsmål i konversasjonen, så er det ikke sikkert at hans eneste tanke er å plukke blomsten din :)

Må bare fortelle min "sjekke-historie" fra urtiden, lenge før internett. Jeg var 19 år, fullstendig uerfaren både ift sjekking og kjærester og skulle til utlandet med fly. Jeg ble sittende ved siden av en hyggelig mann fra Nord-Afrika som jeg pratet masse small-talk med på flyturen.

Da vi nærmet oss landing, spurte han høflig om han kunne få adressen min. Jeg hadde egentlig ikke lyst, men syntes det var uhøflig å si nei, så jeg gav ham den.

Fikk et par kort fra ham de nærmeste månedene. Helt nøytrale ok kort. Jeg svarte ikke.

Så gikk det ett år. Da fikk jeg DET brevet - med tilbud om ekteskp, og han ville gjerne komme til Norge og hente meg slik at vi kunen gifte oss i hans land - og deretter flytte til Norge :-)))))

Jeg fikk helt panikk. Visste ikke hva jeg skulle gjøre. Skrev et skarpt og kort brev der jeg fortalte at jeg var forlovet og skulle gifte meg til sommeren og at jeg absolutt ikke var interessert i ham.

Ikke helt sant, men det virket!

Fy søren for en frekkas!!!!

Moral: Ikke vær FOR høflig mot mannfolk du absolutt ikke er interessert i!!!!!

Nei, det har han ikke. Han virker veldig hyggelig, men jeg er redd han legger noe i det når han plutselig begynner å kommentere at han likte så godt bildene mine (helt ordinære bilder av meg) og gleda seg til å se flere....

Jeg tror du har fordommer mot stedet du er på. Kanskje med god grunn, ikke om jeg vet, for du har jo ingen problemer når du får ros for bilder du legger ut i andre fora. ;)

Men dere snakker sammen: Hvorfor ikke bare si til ham at du ikke er ute etter noe annet enn litt nettpjatting?

Det enkleste er ofte det beste. :)

Mulig jeg gjør det. Men det er faktisk noen av oss som har vært på Nettby uten å ha "skumle" hensikter. Jeg ble faktisk kjent med noen damer som jeg i etterkant har blitt nettvenn med, og faktisk møtt i RL. Og ja - vi er bare venner:)

Så selv om en mann stiller noen spørsmål i konversasjonen, så er det ikke sikkert at hans eneste tanke er å plukke blomsten din :)

Det er dette som er litt vanskelig... For litt siden var det en som ville ha kontakt.. jeg prata litt med ham om ordninære ting.. der handla det også om felles kjente.. når han begynte med tilnærmelser sa jeg at jeg nok ikke var interessert i mer enn vennskap. Han ble litt fornærma og mente jeg burde sagt fra før!

Huff, dette skal ikke være lett ;)

Annonse

Kanskje han backer ut dersom jeg skriver at jeg er døv! ;-)

Så slipper jeg å føle meg ussel som bare stopper konversasjonen sånn uten videre ;) (satser på at han ikke har høreapparatfetish eller noe i den gata der...)

Som jeg ser det ville det kanskje vært en fordel med en døv partner. Jeg sier mange dumme ting som høres veldig lurt ut inni hodet mitt, men i det øyeblikket det kommer ut hører jeg hvor dumt det er. Da hadde det vært fint om ingen andre hørte det :)

Må bare fortelle min "sjekke-historie" fra urtiden, lenge før internett. Jeg var 19 år, fullstendig uerfaren både ift sjekking og kjærester og skulle til utlandet med fly. Jeg ble sittende ved siden av en hyggelig mann fra Nord-Afrika som jeg pratet masse small-talk med på flyturen.

Da vi nærmet oss landing, spurte han høflig om han kunne få adressen min. Jeg hadde egentlig ikke lyst, men syntes det var uhøflig å si nei, så jeg gav ham den.

Fikk et par kort fra ham de nærmeste månedene. Helt nøytrale ok kort. Jeg svarte ikke.

Så gikk det ett år. Da fikk jeg DET brevet - med tilbud om ekteskp, og han ville gjerne komme til Norge og hente meg slik at vi kunen gifte oss i hans land - og deretter flytte til Norge :-)))))

Jeg fikk helt panikk. Visste ikke hva jeg skulle gjøre. Skrev et skarpt og kort brev der jeg fortalte at jeg var forlovet og skulle gifte meg til sommeren og at jeg absolutt ikke var interessert i ham.

Hehe, litt av ei historie :)))

Takk for advarselen ;)

Jeg tror du har fordommer mot stedet du er på. Kanskje med god grunn, ikke om jeg vet, for du har jo ingen problemer når du får ros for bilder du legger ut i andre fora. ;)

Men dere snakker sammen: Hvorfor ikke bare si til ham at du ikke er ute etter noe annet enn litt nettpjatting?

Det enkleste er ofte det beste. :)

Spørs det ja ;) Får ta mot til meg... Jeg er så fryktelig redd for å såre noen, men jo tidligere jeg sier det, jo bedre ;)

Som jeg ser det ville det kanskje vært en fordel med en døv partner. Jeg sier mange dumme ting som høres veldig lurt ut inni hodet mitt, men i det øyeblikket det kommer ut hører jeg hvor dumt det er. Da hadde det vært fint om ingen andre hørte det :)

Haha :)))

Vi munnavleser vet du ;) Og ser det nesten før det kommer ut av munnen din ;)

Annonse

Jeg tolker ikke enhver setning dithen, altså.. Jeg har vel gjort min research og er klok av skade :-)

Det finnes mange hyggelige folk der ute, heldigvis. Her om dagen traff jeg irl en mann som jeg har snakket med på Blink/e-post/msn i fem år! Det var rett og slett morsomt å se hva som stemte og ikke :)

Haha :)))

Vi munnavleser vet du ;) Og ser det nesten før det kommer ut av munnen din ;)

Ja, jeg var redd for det...

(Har dessuten erfaring med en jeg kjenner som var ekspert på munnavlesing. Vi var på båttur, og med en kikkert fikk jeg del i mange artige samtaler som utspilte seg på nærmeste strand)

Nesten litt skummelt at noen kan gå så langt uten å kjenne deg skikkelig. Jeg ville vært livredd for å få han på døra.

Jeg var på en sjekkeside på nettet for drøyt ti år siden, og traff bl annet mange merkelige menn. Jeg var nok litt naiv som ga fra meg mobilnummeret, men lærte jo etterhvert. Et par av dem var sykelig opptatt av hva jeg gjorde til enhver tid. Svarte jeg ikke med en gang ble det et voldsomt spetakkel. Jeg kuttet dem ut tvert. Han ene svarte med at ville jeg ikke ha han på besøk, så skulle han komme likevel. Skummelt :-/

Spørs det ja ;) Får ta mot til meg... Jeg er så fryktelig redd for å såre noen, men jo tidligere jeg sier det, jo bedre ;)

Det er jo nettopp det jeg sier om å legge til side kvinnelige tolkegreier. ;)

Jeg tror nok de fleste menn som er på Nettby eller lignende steder er vant med kvinner det ikke blir noe mer med. Det er de færreste det blir noe mer med. Du skriver til og med at han har kvinnelige venner der inne.

Jeg antar det hadde vært litt pinlig for ham hvis de som står som vennene hans alle var jenter han ville til køys med. ;)

Men du har i det minste en fin og innbilsk innstilling. Det er bra! :)

Det er dette som er litt vanskelig... For litt siden var det en som ville ha kontakt.. jeg prata litt med ham om ordninære ting.. der handla det også om felles kjente.. når han begynte med tilnærmelser sa jeg at jeg nok ikke var interessert i mer enn vennskap. Han ble litt fornærma og mente jeg burde sagt fra før!

Huff, dette skal ikke være lett ;)

Jeg har opplevd at et par personer på fb tror jeg er ute etter en flørt, selv om jeg er haket ut som gift. Han ene tolket det dithen at kvinner som skriver på fb med andre menn er ute etter noe mer. Jeg hadde ikke flørtet med han i det hele tatt, så det var litt ubehagelig da han nesten ble hissig pga min manglende respons.

Jeg tolker ikke enhver setning dithen, altså.. Jeg har vel gjort min research og er klok av skade :-)

Det finnes mange hyggelige folk der ute, heldigvis. Her om dagen traff jeg irl en mann som jeg har snakket med på Blink/e-post/msn i fem år! Det var rett og slett morsomt å se hva som stemte og ikke :)

Det skal sies at det faktisk finnes noen innpåslitne kvinnfolk på slike steder også. Et par ganger måtte jeg bruke utestemmen for å forklare at de ikke kunne få mobilnummeret mitt og at jeg ikke var klar for å møte dem.

De det gjaldt var minst 10år eldre enn meg, jeg tror det var morsinstinktet deres som kicka inn.

Det er jo nettopp det jeg sier om å legge til side kvinnelige tolkegreier. ;)

Jeg tror nok de fleste menn som er på Nettby eller lignende steder er vant med kvinner det ikke blir noe mer med. Det er de færreste det blir noe mer med. Du skriver til og med at han har kvinnelige venner der inne.

Jeg antar det hadde vært litt pinlig for ham hvis de som står som vennene hans alle var jenter han ville til køys med. ;)

Men du har i det minste en fin og innbilsk innstilling. Det er bra! :)

''Men du har i det minste en fin og innbilsk innstilling. Det er bra! :)''

*ha ha*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...