Gå til innhold

Den rare nabogutten

Anbefalte innlegg

Skrevet

I samme bygning som oss, bygget er vertikaldelt, bor det en gjeng med gutter i offentlig regi. Dette er tenåringsgutter som ikke kan plasseres i fosterhjem på grunn av store problemer i det ene eller det andre.

Så langt har vårt største problem vært at de kaster mat inn i hagen vår. Vi har klaget på det ved flere anledninger, mottatt unnskyldninger i fleng, men oppførselen fortsetter. Det andre problemet har vært ekstreme sinneanfall på kveldene, hvor det skrikes så høyt og sparkes så kraftig i veggen at de vekker ungene våre. Men disse tingene er nå greie nok... Vi snakker med de voksne som jobber der når det passer seg slik, så blir det bedre etter en stund.

Nå er det noe nytt.

Vi har ikke gardiner i vinduet på kjøkkenet og jeg tar oppvasken rett foran mens jeg titter ut i hagen. Jeg tar stort sett oppvasken flere ganger om dagen, men alltid en gang på ettermiddagen rett før middagslaging. Det har visst en av guttene funnet ut.

I begynnelsen sto han på soverommet sitt og spionerte på meg. Når jeg så opp dit, så "gjemte" han seg raskt bak gardinen. Dette synes jeg bare var ekstremt merkelig, men ikke akkurat en grunn til å klage til de voksne. Hva skulle jeg si? "En av ungene deres SER på meg!". Så jeg sluttet bare å titte opp mot deres del av huset, rett og slett, siden jeg syntes det var litt ekkelt.

La meg understreke at jeg tar oppvasken fullt påkledd.

Nå har oppførselen hans eskalert. Nå blotter han seg i badromsvinduet deres. Han gjør det hver gang han har sjansen, altså når han ser jeg er ved et av vinduene i utbygget vårt som gir syn opp mot deres del. Han drar ned buksa og kliner seg opp mot vinduet, rett og slett. En annen gang jeg uheldigvis fikk et glimt av han så det ut som han onanerte.

Om vi møtes ute på veien når jeg tar ungene til skolen, så stirrer han på meg og smiler ekkelt så snart de voksne som følger han (de har alle fotfølge) ikke ser han.

Jeg synes det er ubehagelig at han oppfører seg sånn, men jeg synes det er vanskelig å snakke med "passerene" hans om det. Men hadde du gjort det? Eller hadde du sagt noe direkte til han?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

17

• frosken

4

• morsan

3

• Luska

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Jeg ville sagt i fra om dette, samt kjøpt meg gardiner :-)

Skrevet

Jeg hadde ikke orket å bo i et område med så ustabile folk, og hadde faktisk valgt å flytte til et triveligere område.

Skrevet

Jeg ville sagt i fra om dette, samt kjøpt meg gardiner :-)

Hvordan hadde du sagt det?

Og det skal være uten gardiner. Litt vanskelig å forklare, men vinduet ser best ut åpent :) I tillegg måtte jeg eventuelt sydd spesielt/fått sydd, siden det ikke er en standard størrelse på noe vis og det gidder jeg ikke når vi er på flyttefot om kun noen måneders tid (forhåpentligvis) :)

Skrevet

Jeg hadde ikke orket å bo i et område med så ustabile folk, og hadde faktisk valgt å flytte til et triveligere område.

Vi skal flytte om en stund, men en del ting må gå i orden først.

Området er forøvrig flott og dyrt, men de guttene er nå en gang plassert her.

Men hadde du sagt noe?

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Og det skal være uten gardiner. Litt vanskelig å forklare, men vinduet ser best ut åpent :) I tillegg måtte jeg eventuelt sydd spesielt/fått sydd, siden det ikke er en standard størrelse på noe vis og det gidder jeg ikke når vi er på flyttefot om kun noen måneders tid (forhåpentligvis) :)

Jeg ville bare sagt rett ut til en av de voksne hva gutten driver med, slik at de er klar over det.

Veldig bra at dere snart er på flyttefot :-)

Skrevet

Hvilken taktikk vil sette avtrykk til en ungdom med så store problemer at han må forfølges? Hmm... kanskje:

Lur deg til å sette opp kamera, og ta bilder av ham, gjerne med dato-og tid-funksjonen rett på bildet. Vis dette til de ansatte, og ungdommen. Si at det overleveres til politiet, fordi slik oppførsel er ulovlig.

Skrevet

''Og det skal være uten gardiner. Litt vanskelig å forklare, men vinduet ser best ut åpent :) ''

Du får skaffe persienner eller plisségardiner :-)

Skrevet

Men hadde du sagt noe?

Fint at dere skal flytte da. :o)

Jeg hadde nok tatt meg en prat med de voksne som skal passe på gutta. Men jeg hadde samtidig vært litt engstelig for å vekke sinne hos guttene, så hadde veid ordene mine godt. (jeg har en særdeles god utviklet fantasi og ser for meg hevnaksjoner etc.)

Lykke til da!

Skrevet

Men hadde du sagt noe?

''Men hadde du sagt noe?

''

En ting er ren kikking, men når det har eskalert til (antatt) onanering mens han kikker ville jeg absolutt sagt noe (tror jeg).

Skrevet

''La meg understreke at jeg tar oppvasken fullt påkledd.''

* puster lettet * :-))

Jeg tror nok jeg hadde gitt beskjed til de ansvarlige i boligen, siden det er såpass spesielle forhold. Men ikke som noen klage, bare sånn "regner med at dere vil vite om det".

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Ja, jeg hadde sagt noe til de voksne. En ungdom som holder på sånn, bør stoppes så fort som mulig, ellers kan det utvikle seg. Og jeg hadde også hengt opp noe foran vinduet, uansett hvor stygt det hadde blitt.Hva er alternativet? Hvis utseendet på kjøkkenet ditt teller mer enn å holde denne perverse gutten ute av syne, så vet ikke jeg. Han må jo ha sett at du har kikket bort på han, siden han holder på?

Bra at du skal flytte derfra. Stakkars de som kommer etterpå....

Skrevet

Jeg hadde helt klart informert personalet. For det første er det ubehagelig å være vitne til, for det andre er det ulovlig.

Si fra, og informer om at hvis det gjentar seg vil du anmelde forholdet. Så får vel også personalet ved institusjonen anledning til å veilede denne gutten med at slik oppførsel ikke er akseptabel, og hva det kan føre til.

Skrevet

Hvilken taktikk vil sette avtrykk til en ungdom med så store problemer at han må forfølges? Hmm... kanskje:

Lur deg til å sette opp kamera, og ta bilder av ham, gjerne med dato-og tid-funksjonen rett på bildet. Vis dette til de ansatte, og ungdommen. Si at det overleveres til politiet, fordi slik oppførsel er ulovlig.

Amen!

Skrevet

''Og det skal være uten gardiner. Litt vanskelig å forklare, men vinduet ser best ut åpent :) ''

Du får skaffe persienner eller plisségardiner :-)

Nå skal vi flytte snart, så jeg nekter å legge 1000 kroner i spesiallagde persienner ;)

Skrevet

Fint at dere skal flytte da. :o)

Jeg hadde nok tatt meg en prat med de voksne som skal passe på gutta. Men jeg hadde samtidig vært litt engstelig for å vekke sinne hos guttene, så hadde veid ordene mine godt. (jeg har en særdeles god utviklet fantasi og ser for meg hevnaksjoner etc.)

Lykke til da!

Ja, jeg er litt engstelig, jeg også. Har tross alt en fem-åring som leker i hagen rett ved siden av deres hage, blant annet. Og de blir ikke fotfulgt når de bare er utenfor og spiller fotball.

Skrevet

Nå skal vi flytte snart, så jeg nekter å legge 1000 kroner i spesiallagde persienner ;)

Hehe, skjønner det.

Skrevet

God ide :)

Bare de ikke blir sinte, da...

Skrevet

Ja, jeg hadde sagt noe til de voksne. En ungdom som holder på sånn, bør stoppes så fort som mulig, ellers kan det utvikle seg. Og jeg hadde også hengt opp noe foran vinduet, uansett hvor stygt det hadde blitt.Hva er alternativet? Hvis utseendet på kjøkkenet ditt teller mer enn å holde denne perverse gutten ute av syne, så vet ikke jeg. Han må jo ha sett at du har kikket bort på han, siden han holder på?

Bra at du skal flytte derfra. Stakkars de som kommer etterpå....

Da blir det i så fall snakk om å dekke til flere vinduer på den siden med laken eller noe.

Det er ikke skadelig for meg å få et glimt av en 15-årings tissemann, men jeg lurer jo på hva motivasjonen hans er.

Og vi synes veldig synd på de som kommer etter oss... Skulle gjerne ha advart de, for å si det slik ;)

Skrevet

Ok, men da løser det seg snart av seg selv - i hvertfall for din del! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...