Gå til innhold

Få hjelp til å male

Anbefalte innlegg

margerita1365380476

Jeg kunne tenkt meg å få litt hjelp til å male rekkverk og div småtterier på huset. Får ikke tid til alt selv og vil ikke betale all verden..

Jeg kjenner ingen skoleungdommer, men kan jeg sette opp en lapp på nærbutikken om noen trenger en jobb?

Hva bør isåfall timesprisen være? 120-150kr?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353574-f%C3%A5-hjelp-til-%C3%A5-male/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så mange unge som er ferdige på videregående skole, men ikke får jobb eller læreplass, så med en slik timelønn, burde det være enkelt å få noen til å jobbe for deg.

Bare sørg for at alt skjer i ordnede former mht skatt. Her finner du skattereglene.

http://www.skatteetaten.no/no/Bibliotek/Publikasjoner/Brosjyrer-og-boker/Lonnsarbeid-i-hjemmet/

Du kan henvende deg til Oppfølgingstjenesten (OT) i fylkeskommunen, kanskje de har kjennskap til noen ledige ungdommer med kompetanse i malerfaget, og som gjerne vil tjene litt i påvente av å få fast arbeide.

Gjest ville leid en malermester

Men så spørs det hvor godt jobben blir gjort da...

I huset jeg kjøpte var det mye dårlig malerarbeid,

nesten styggere enn om det ikke hadde vært oppusset...

Så sånn sett er det kanskje bedre å ansette fagfolk, selv om det er dyrere.

Å male krever faktisk litt kunnskap, det er ikke bare å klæsje på maling her og der.

Må vite litt om f.eks. å skrape av gammel maling, vaske, grunning, type maling man bør bruke, penselstrøk osv.... og ikke minst være stø på hånden...

beskytte ting som ikke skal males.

Tviler ikke på det finnes flinke skoleungdommer der ute,

men det er ikke uten grunn at maleryrket er et yrke med fagbrev.

margerita1365380476

Men så spørs det hvor godt jobben blir gjort da...

I huset jeg kjøpte var det mye dårlig malerarbeid,

nesten styggere enn om det ikke hadde vært oppusset...

Så sånn sett er det kanskje bedre å ansette fagfolk, selv om det er dyrere.

Å male krever faktisk litt kunnskap, det er ikke bare å klæsje på maling her og der.

Må vite litt om f.eks. å skrape av gammel maling, vaske, grunning, type maling man bør bruke, penselstrøk osv.... og ikke minst være stø på hånden...

beskytte ting som ikke skal males.

Tviler ikke på det finnes flinke skoleungdommer der ute,

men det er ikke uten grunn at maleryrket er et yrke med fagbrev.

det er et nytt gjerde som skal males. Det er grunnet og maling er kjøpt, så jeg trenger ingen malermester for å male det gjerdet.

Annonse

det er et nytt gjerde som skal males. Det er grunnet og maling er kjøpt, så jeg trenger ingen malermester for å male det gjerdet.

Den viktigste jobben med maling, er den som gjøres på forhånd: Sette opp maskeringstape og dekke gulvet med aviser osv. Der gjøres ofte dårlig arbeid, fordi det tar lang tid og er kjedelig. Selve malingen går som regel raskt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...