Gå til innhold

slimete hoste


pirion

Anbefalte innlegg

hei

jeg har nå i en periode på ca fire uker hatt en ganske kraftig hoste. det virker som at det er slimdannelse i halsen som forårsaker dette da det kommer en seig slimball som inneholder mørke prikker.

har vært endel til lege pga tretthet og at det svartner av og til,lik en begynnelse på en besvinmelse men jeg merker altid når det kommer så jeg setter meg til det går over som bare tar et halvt sekund.

har også mye støtende smerter i kne og armhule og følelsen av leverhogg.

jeg blir veldig fort sliten, svetter fort. har vært veldig aktiv tidligere, men ikke på et par år nå.

jeg røyker en god del og har gjort det i ca 12 år. kan dette være en form for emfysem eler hva det nå heter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Hei pirion. I samråd med dr. Arve Sundset har vi kommet frem til følgende: Det er riktig at røyking kan føre til emfysem. For å finne ut om dette kan ha skjedd med deg, bør du oppsøke legen din og få utført lungefunksjonsmålinger.

Du sier at du føler at du skal besvime i korte øyeblikk, og dette er symptomer som du bør gå videre med ved henvendelse til egen lege.

Informasjon via Internett kan ikke erstatte personlig kontakt med lege eller annet kvalifisert helsepersonell.

For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du kontakte lege eller annen kvalifisert kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...