Gå til innhold

Kvinner i overgangsalderen

Gjest ikke la meg få svi for det

Anbefalte innlegg

Selv er jeg 39 år og har ikke kommet i overgangsalderen enda.

Men jeg har noen godt bekjente som er 46 år og 48 å. Hun ene vet jeg er kommet i overgangsalderen, hun andre kan jeg tenke meg er kommet i den. Begge var veldig hyggelige før men er nå blitt så ufordragelige at jeg holder avstand. Jeg husker min mor var sur, sint og tverr hjemme da hun var o ivergangsalderen. Noen tar det vel kanskje ut hjemme mens andre høgger til andre de omgås.

Selv om noen kanskje er i en pyton tid så har de ingen rett til å la det gå ut over andre slik. Om de ikke greier å oppføre seg som folk så kan de holde seg hjemme mener jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353809-kvinner-i-overgangsalderen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig, men du kan utvide dette til alle kvinnfolk som lider av PMS.

Jeg kan bli i ganske dårlig humør under PMS men jeg kan oppføre meg blant folk. Men jeg vet ikke hvordan jeg egentlig blir i overgangsalderen. Håper jeg har vett til å holde meg hjemme om jeg ikke kan oppføre meg.

Gjest det kan gå veldig fint

Jeg har vært i overgangsalderen en stund, men har ikke hatt noen innvirkning på humøret eller andre plager i det hele tatt. Er i grunnen i godt humør for det meste.

Tror dette er veldig individuelt.

Ikke tar jeg noen medikamenter heller.

Annonse

_Jenter_ i puberteten. Gutta kan man gi en pakke kondomer og sende på dør.

''_Jenter_ i puberteten. Gutta kan man gi en pakke kondomer og sende på dør.''

LOL!

Har oppdtratt begge kjønn gjennom puberteten, og det har arta seg forskjellig, ja!

Jobba også som lærer i videregående skole i 9 år (før mine eldste kom i puberteten). De bråkjekke pubertale gutta hadde som oftest humor, mens enkelte av jentene var mutte, sure og obsternasige - tung materie... Men vi fant da ut av det, øvelse gjør heldigvis mester :-)

Enig i poenget ditt, men håper og tror ikke dine opplevelser er representative. Har nok forholdt meg til mange kvinner i overgangsalderen i mitt liv, men har aldri vært i nærheten av dine erfaringer.

Derimot har jeg opplevd mange som forklarer irrasjonell oppførsel med PMS; det er liksom legitimt. Jeg har også merka PMS-plager med årene, men de aller fleste har da mulighet til å ta seg sammen.

Tråkker sikkert noen på tærne nå, men syns det er en uting å skjule seg bak slike "tilstander".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...