Gå til innhold

Hadde du sagt det?

Anbefalte innlegg

Det er ikke så lett å holde styr på geografien her...*s*

Joda, du kan godt sørge for å få snakket litt alene med ham - men kan du ikke i såfall gjøre det slik at du sørger for at guttungen og bestemor ordner et eller annet mens dere prater?

Skjønner også at du skulle ønske at eksen valgte en litt annen rolle i forhold til sønnen sin, men det har du vel strengt tatt ikke noe med? Eller du kan selvfølgelig formidle dine tanker om dette, men det kan du jo gjøre pr mail - eller ?

Det ser ut som om dette blir den store svigermoruka på dol - men er det ikke dumt å tydeliggjøre at du ikke vil ha noe med henne å gjøre hvis omfanget av kontakt er såpass lite? Hvis det blir tilspisset konflikt, så vil sannsynligvis hun kjatre om det i bilen og sønnen din vil bli påvirket.

Nei, jeg har tro på avledningsmanøver. Finn på et eller annet som guttungen bare _må_ vise bestemor mens du og eksen prater litt.

Du har gode forslag, men jeg vil faktisk ikke ha henne inn i leiligheten vår i det hele tatt. Så med mindre det er noe de skal ordne på gårdsplassen eller borte i bilen, så er ikke det mulig.

Nå høres jeg helt forferdelig ut, jeg vet... Men de fire årene jeg var sammen med sønnen hennes behandlet hun meg veldig ekkelt, for å deretter presse seg på meg og min nye samboer så snart HUN følte seg ensom. Jeg hjalp henne når hun måtte forlate en grusom ektemann, men når jeg ga lillefingeren forsøkte hun å svelge hele armen. Jeg har bare ikke mer tålmodighet igjen for henne.

Fortsetter under...

I utgangspunktet hadde jeg nok sagt det mens de var der - altså noe sånt som "jeg skulle gjerne snakket med deg alene i 5 minutter". Til eksen, mens hun hørte det.

Men jeg skjønner jo at det kanskje ikke er så enkelt. Hvis han er såpass tung å snakke med som dere antyder, ser jeg for meg at det fort kan bli mer enn 5 minutter også... Da er det kanskje best om du spør om dere to kan treffes på nøytral bane en kveld etter at poden har lagt seg. Da må vel farmor holde seg hjemme.

Godt forslag, men umulig siden han kommer flyvende inn fra Scandinavia, bor hos moren mens han er her OG moren bor to timers kjøretur unna oss.

Jeg vet, jeg vet... I overkant komplisert ;)

''og hvis hun er med og henter, så er det jo litt sært å forlange at hun skal vente i bilen''

Jeg synes ikke det er så sært. Etter mitt syn er det naturlig at foreldrene (eller i det minste en av dem) vil ønske å ha muligheten for å diskutere enkelte ting uten andre til stede.

Jeg synes hun mangler sosiale antenner når du hun forsøker å invadere Glimtipper, eller ikke oppfatter at Glimtipper opplever det som invasjon. Men siden hun tydeligvis ikke selv oppfatter det som naturlig å vente i bilen - og sønnen hennes ikke vil sørge for at hun gjør det - så hadde jeg heller forsøkt å finne avledningsmanøvre enn direkte "utvisning". Denne gangen er det ikke av hensyn til svigermor, men av hensyn til guttungen som sikkert vil bli vitne til mye sutring og klaging over manglende gjestfrihet hos moren hans på bilturen i etterkant.

Du har gode forslag, men jeg vil faktisk ikke ha henne inn i leiligheten vår i det hele tatt. Så med mindre det er noe de skal ordne på gårdsplassen eller borte i bilen, så er ikke det mulig.

Nå høres jeg helt forferdelig ut, jeg vet... Men de fire årene jeg var sammen med sønnen hennes behandlet hun meg veldig ekkelt, for å deretter presse seg på meg og min nye samboer så snart HUN følte seg ensom. Jeg hjalp henne når hun måtte forlate en grusom ektemann, men når jeg ga lillefingeren forsøkte hun å svelge hele armen. Jeg har bare ikke mer tålmodighet igjen for henne.

Hvis du ikke orker mer, så må du bare forsøke å finne den mest hensiktsmessige måten å få til det du ønsker på :-)

Merker at det er litt vanskelig å komme opp med et kreativt forslag til avledningsmanøver, - det eneste jeg kommer på i farten er at guttungen kan vise henne hvor flink han er til å tegne med kjempekritt på asfalten - og at han også må kreve at hun deltar...*s*

Kanskje det enkleste er det beste i denne sammenhengen; kanskje du bare må si rett ut at akkurat nå vil du snakke med sønnen hennes alene, og at hun i mellomtiden kan installere guttungen med bagasje i bilen:-)

Jeg orker ikke å forsvare vanskelige svigermødre mer i dag...*s*

Hvis du ikke orker mer, så må du bare forsøke å finne den mest hensiktsmessige måten å få til det du ønsker på :-)

Merker at det er litt vanskelig å komme opp med et kreativt forslag til avledningsmanøver, - det eneste jeg kommer på i farten er at guttungen kan vise henne hvor flink han er til å tegne med kjempekritt på asfalten - og at han også må kreve at hun deltar...*s*

Kanskje det enkleste er det beste i denne sammenhengen; kanskje du bare må si rett ut at akkurat nå vil du snakke med sønnen hennes alene, og at hun i mellomtiden kan installere guttungen med bagasje i bilen:-)

Jeg orker ikke å forsvare vanskelige svigermødre mer i dag...*s*

Din ork i forhold til å forsvare svigermødre er omtrent like stor som min ork til å navigere rundt hennes rolle som martyr, tror jeg.

Siden guttungen skal leveres og ikke hentes, så tar jeg sjansen på å si hva jeg ønsker rett ut i stedet for, tror jeg ;)

Godt forslag, men umulig siden han kommer flyvende inn fra Scandinavia, bor hos moren mens han er her OG moren bor to timers kjøretur unna oss.

Jeg vet, jeg vet... I overkant komplisert ;)

Jeg forsto det med landene og at han bor hos moren under samværet, det var derfor jeg tenkte dere kunne treffes mens han har samvær og både han og junior bor der.

Men hvis det er så stor avstand, er det kanskje mye pes for å snakke litt.

Få ham til å bli igjen litt alene ved henting, mens farmor gjør et eller annet med guttungen, og så kommer de tilbake og plukker opp pappa etterpå. Kafé i nærheten av der du bor eller noe sånt?

Annonse

Jeg ville nok ha sagt det, ja, kanskje omtrent slik:

"Kan ikke du ta med deg barnebarnet til hagen/huska/til sykkelen, svigermor, mens jeg og pappan stikker inn og tar en liten prat?"

Alternativt, hvis kjærringa har så korte antenner som det kanskje kan virke:

"Nå må du vente litt i bilen, svigerbeistet, mens jeg og x'n tar en prat."

Å vente til x'en tar tak tror jeg er omtrent like hensiktsmessig som fotsopp.

''Alternativt, hvis kjærringa har så korte antenner som det kanskje kan virke:

Å vente til x'en tar tak tror jeg er omtrent like hensiktsmessig som fotsopp.''

LOL!!!

"Kan ikke du ta med deg barnebarnet til hagen/huska/til sykkelen, svigermor, mens jeg og pappan stikker inn og tar en liten prat?"

'lol* Utrolig morsomt skrevet!!:-)))

''Alternativt, hvis kjærringa har så korte antenner som det kanskje kan virke:

Å vente til x'en tar tak tror jeg er omtrent like hensiktsmessig som fotsopp.''

LOL!!!

:-)

De kom til døra, hun durende etter. Jeg sa: "Kan du bare komme inn en liten tur, X, jeg skulle ha snakket litt med deg om noe." Eks-svigers sier: "Oi, da må jeg bare gå og låse bilen." (Ingen antenner...). Så jeg sa: "Nei, bare X er du snill."

Hun ble furten, men jeg bryr meg ikke ;)

De kom til døra, hun durende etter. Jeg sa: "Kan du bare komme inn en liten tur, X, jeg skulle ha snakket litt med deg om noe." Eks-svigers sier: "Oi, da må jeg bare gå og låse bilen." (Ingen antenner...). Så jeg sa: "Nei, bare X er du snill."

Bra jobba, Glimtipper - godt at det løste seg såpass bra! "Det enkle er ofte det beste", osv :-)

Men det forundrer meg gang på gang at enkelte (svigers eller ei) meiner de er i sin fulle rett til å invadere andres liv og ta seg til rette etter eget forgodtbefinnende.

Bra! Og hvorfor skulle du bry deg om at hun blir furten? Det ville hun blitt uansett. Sannsynligvis også om du la fram budskapet i hennes nærvær.

Gi deg selv god ros for framifrå innsats! :-)

Annonse

Ha, ha, det var godt skrevet :-)

*humrer!*

Tøft, og selvsagt riktig, gjort. :-)

Godt skrevet :-)

Så bra! Tror du gjorde det rette, og regner med du gjorde det på en objektiv og grei måte, slik at hun har liten grunn til å føle seg støtt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...