Druzilla Skrevet 28. september 2010 Skrevet 28. september 2010 Jeg har et hvitt laken til senga mi som jeg nå ser noen flekker på.Det er allerede vasket,har ikke peiling på hva flekkene er.flekkene er på en måte "gjennomsiktige",men det jeg lurer på er hva jeg kan gjøre for å få dem vekk.Siden det er et hvitt laken,kan det funke å bleke vekk flekkene med klor(?)? Blir veldig glad hvis noen kan hjelpe meg med dette,er ikke noe særlig erfaren som "husmor" enda 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 28. september 2010 Skrevet 28. september 2010 Gjennomsiktige flekker kommer oftest av fett, det kan være bodylotion, kremer og denslags. Et hvitt laken kan kokevaskes og da bør flekkene forsvinne. Bruk pulver for hvitvask.En dæsj klorin kan du også ha oppi, men det burde ikke være nødvendig ved så høy temperatur. 0 Siter
Druzilla Skrevet 28. september 2010 Forfatter Skrevet 28. september 2010 Gjennomsiktige flekker kommer oftest av fett, det kan være bodylotion, kremer og denslags. Et hvitt laken kan kokevaskes og da bør flekkene forsvinne. Bruk pulver for hvitvask.En dæsj klorin kan du også ha oppi, men det burde ikke være nødvendig ved så høy temperatur. Takk Kokvask er 90 grader?bare så jeg er helt sikker 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. september 2010 Skrevet 28. september 2010 Gjennomsiktige flekker kommer oftest av fett, det kan være bodylotion, kremer og denslags. Et hvitt laken kan kokevaskes og da bør flekkene forsvinne. Bruk pulver for hvitvask.En dæsj klorin kan du også ha oppi, men det burde ikke være nødvendig ved så høy temperatur. ''En dæsj klorin kan du også ha oppi,'' Går det bra bare å blande litt klorin i vaskemiddelet ved vask av grånede håndkler, laken og evt. bomullsundertøy? 0 Siter
Druzilla Skrevet 28. september 2010 Forfatter Skrevet 28. september 2010 spermflekker? Er nok ikke det 0 Siter
Gjest Frk Rosenkranz Skrevet 28. september 2010 Skrevet 28. september 2010 Er nok ikke det Haha måtte bare :-) Men jeg vil anbefale Biotex flekkfjernersprayen, den er helt super, også på kulørt tøy Bare spray masse på flekken, la virke litt og ha i vaskemaskinen som vanlig. 0 Siter
meg__123! Skrevet 28. september 2010 Skrevet 28. september 2010 Gjennomsiktige flekker kommer oftest av fett, det kan være bodylotion, kremer og denslags. Et hvitt laken kan kokevaskes og da bør flekkene forsvinne. Bruk pulver for hvitvask.En dæsj klorin kan du også ha oppi, men det burde ikke være nødvendig ved så høy temperatur. skal ikke alltid sengetøy kokvaskes? 0 Siter
Angustia Skrevet 28. september 2010 Skrevet 28. september 2010 skal ikke alltid sengetøy kokvaskes? ''skal ikke alltid sengetøy kokvaskes?'' Det kommer vel an på hvor ofte man skifter og hvor "skittent" det er? Jeg vasker stort sett sengetøy på 60 grader, og ofte 40 grader om besøkende har brukt det ei natt eller to. Tror ikke det er uhygienisk, vi lever i hvert fall godt med denne ordningen ;-) 0 Siter
Mirabell Skrevet 28. september 2010 Skrevet 28. september 2010 ''En dæsj klorin kan du også ha oppi,'' Går det bra bare å blande litt klorin i vaskemiddelet ved vask av grånede håndkler, laken og evt. bomullsundertøy? De fleste vaskemaskiner har et kammer som man kan bruke til blekemiddel. Jeg ville i tilfelle forsøkt å ha klorinen der. Klorin virker også best i kald vann, jeg ville ikke ha brukt klorin i kokvask. (Klor damper bort i varmt vann.) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. september 2010 Skrevet 28. september 2010 ''skal ikke alltid sengetøy kokvaskes?'' Det kommer vel an på hvor ofte man skifter og hvor "skittent" det er? Jeg vasker stort sett sengetøy på 60 grader, og ofte 40 grader om besøkende har brukt det ei natt eller to. Tror ikke det er uhygienisk, vi lever i hvert fall godt med denne ordningen ;-) Jeg vasker også sengetøy på 60 grader. Syns det blir fort slitt og stygt om det vaskes på høyere temperatur. 0 Siter
meg__123! Skrevet 28. september 2010 Skrevet 28. september 2010 ''skal ikke alltid sengetøy kokvaskes?'' Det kommer vel an på hvor ofte man skifter og hvor "skittent" det er? Jeg vasker stort sett sengetøy på 60 grader, og ofte 40 grader om besøkende har brukt det ei natt eller to. Tror ikke det er uhygienisk, vi lever i hvert fall godt med denne ordningen ;-) åja.. alltid vasket det på 90 grader jeg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.