Gå til innhold

I 6 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg fikk diabetes type1, da var jeg på sykehuset i 6 uker og lærte om mat, blodsukker, insulin osv.

N.H.D. Sier at jeg ikke kan noe om diabetes.

Er det riktig siden jeg har diabetes?

Jeg styrer insulin, blodsukker og maten selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NHD sa dette: ''En ting er å ha kunnskap nok til å behandle sin egen diabetes, noe annet er å gi råd til andre.''

Det greieste er at fagpersonene her gir råd om medisiner, sykdomsårsaker osv., og så kan vi andre fortelle om våre egne erfaringer, uten å tro at det trenger å være sånn for alle andre.

Gjest apelsin
Skrevet

NHD sa dette: ''En ting er å ha kunnskap nok til å behandle sin egen diabetes, noe annet er å gi råd til andre.''

Det greieste er at fagpersonene her gir råd om medisiner, sykdomsårsaker osv., og så kan vi andre fortelle om våre egne erfaringer, uten å tro at det trenger å være sånn for alle andre.

Hei laban.

Nå forstår jeg hva du mener at hvis jeg skal skrive det jeg har lært, da skriver jeg slik at jeg har lært foreksempel motsatt av ....

Gjest apelsin
Skrevet

Hei laban.

Nå forstår jeg hva du mener at hvis jeg skal skrive det jeg har lært, da skriver jeg slik at jeg har lært foreksempel motsatt av ....

Gjest høstløv
Skrevet

Mennesker som underviser andre i kosthold og helse kalles for en ernæringsfysiolog, for å bli klinisk ernæringsfysiolog kreves det en lang utdannelse, en slik utdannelse får du ikke ved å ligge på et sykehus i noen få uker og lære om din egen sykdom og kosthold.

Les litt om utdannelsen til en klinisk ernæringsfysiolog og kanskje du vil forstå at din kompetanse på området er meget liten.

http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/klinisk_ernaeringsfysiolog

Gjest apelsin
Skrevet

Mennesker som underviser andre i kosthold og helse kalles for en ernæringsfysiolog, for å bli klinisk ernæringsfysiolog kreves det en lang utdannelse, en slik utdannelse får du ikke ved å ligge på et sykehus i noen få uker og lære om din egen sykdom og kosthold.

Les litt om utdannelsen til en klinisk ernæringsfysiolog og kanskje du vil forstå at din kompetanse på området er meget liten.

http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/klinisk_ernaeringsfysiolog

Hei.

Takk for svar.

En slik skole kommer jeg aldri inn på for før ferien gikk jeg på en linje for elever med spesiele behov på videregående for at jeg har fas og litt adhd og der fikk vi ikke karakterer pluss at når jeg gikk på ungdomsskolen fikk jeg heller ikke karakterer og det jeg jobbet med på ungdomsskolen var matematikk for 3. Klasse og på videregående jobbet jeg også med matematikk for 3. Klasse.

Jeg har selv klart å komme meg opp til matematikk for 8. Klasse men jeg forstår ikke slik matematikk for jeg har aldri lært det.

Hvis dere tenker på at jeg har fas og litt adhd så er jeg ikke dum.

Det viktigste er at vi kan så pass matematikk at vi klarer oss og jeg kan pluss, minus, ganging og litt deling.

Gjest apelsin
Skrevet

Nei apelsin, jeg svarte ikke deg :)

Mitt svar var til "gilumtedre " som jeg synes svarte deg frekkt og unødvendig.

Hei vær så snill da.

Du har rett i at gilumtedre kunne svart meg slik hva ligger blodsukkeret ditt på av og til for av og til har jeg 18 i blodsukker og av og til har jeg 3 i blodsukker og av og til har jeg 10 i blodsukker.

De som ikke har diabetes har mellom 4 og 6 i blodsukker eller 7 i blodsukker.

Skrevet

Hei.

Takk for svar.

En slik skole kommer jeg aldri inn på for før ferien gikk jeg på en linje for elever med spesiele behov på videregående for at jeg har fas og litt adhd og der fikk vi ikke karakterer pluss at når jeg gikk på ungdomsskolen fikk jeg heller ikke karakterer og det jeg jobbet med på ungdomsskolen var matematikk for 3. Klasse og på videregående jobbet jeg også med matematikk for 3. Klasse.

Jeg har selv klart å komme meg opp til matematikk for 8. Klasse men jeg forstår ikke slik matematikk for jeg har aldri lært det.

Hvis dere tenker på at jeg har fas og litt adhd så er jeg ikke dum.

Det viktigste er at vi kan så pass matematikk at vi klarer oss og jeg kan pluss, minus, ganging og litt deling.

Du er sikkert ikke dum, men du er jaggu en racer på å gjenta deg selv ;)

Gjest apelsin
Skrevet

Du er sikkert ikke dum, men du er jaggu en racer på å gjenta deg selv ;)

Hva mener du med at jeg gjentar meg selv?

Det er det flere i familien min som også sier og sier at jeg forteller det samme hele tiden.

Jeg husker ikke altid hva jeg spør om her, hva dere svarer meg eller hva jeg skriver så det hadde vært fint hvis dere som leser hadde sendt en link til meg hvis det er noe jeg har skrevet før.

Familien min sier til meg det har du sakt før hvis jeg sier noe som jeg har sakt før.

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Det er det flere i familien min som også sier og sier at jeg forteller det samme hele tiden.

Jeg husker ikke altid hva jeg spør om her, hva dere svarer meg eller hva jeg skriver så det hadde vært fint hvis dere som leser hadde sendt en link til meg hvis det er noe jeg har skrevet før.

Familien min sier til meg det har du sakt før hvis jeg sier noe som jeg har sakt før.

''Jeg husker ikke altid hva jeg spør om her, hva dere svarer meg eller hva jeg skriver ''

Hvorfor skriver du hvis du ikke husker hva du skriver eller hva folk svarer? Hva er målet ditt med å skrive her? Hvorfor skriver du?

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

''Familien min sier til meg det har du sakt før hvis jeg sier noe som jeg har sakt før''

Det pleier jeg og si til moren min også ;-)

Gjest apelsin
Skrevet

''Familien min sier til meg det har du sakt før hvis jeg sier noe som jeg har sakt før''

Det pleier jeg og si til moren min også ;-)

Hei nickløsheletiden.

Det er bra at det er flere som er slik.

Men det kalles å ha problemer med kortidshukomelsen og det har de fleste av og til.

Det har jeg sett på puls.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Hei nickløsheletiden.

Det er bra at det er flere som er slik.

Men det kalles å ha problemer med kortidshukomelsen og det har de fleste av og til.

Det har jeg sett på puls.

Ja, men hun har en god detaljhukommelse da. Litt for god:-)

Gjest apelsin
Skrevet

''Jeg husker ikke altid hva jeg spør om her, hva dere svarer meg eller hva jeg skriver ''

Hvorfor skriver du hvis du ikke husker hva du skriver eller hva folk svarer? Hva er målet ditt med å skrive her? Hvorfor skriver du?

Hei lurer jeg på.

Jeg skriver for at psykologen jeg går til snakker jeg med alt i fra en gang i måneden til to ganger i året en halv time hver gang så da får jeg ikke spurt om det jeg lurer på og med at jeg har diabetes går jeg på kontroll hver tredje måned og problemet der er at når jeg er hos doktoren, da glemmer jeg å spøre om det jeg skal spøre om så det jeg er begynt med er å skrive spørsmål og tar med når jeg får time i posten.

Jeg går til fastlegen med fas, angst og med at jeg har litt adhd og fastlegen vet ikke svaret på det jeg lurer på med det.

Jeg er blitt henvist til habiliteringstjenesten for voksne og der har jeg fått avslag.

Og en psykiater som jeg var hos i vinter spurte ikke meg om noe bare spurte mamma aukkurat som om jeg ikke kunne snakke eller er sterkt psykisk utviklingshemmet så der går jeg ikke lenger.

Gjest apelsin
Skrevet

Ja, men hun har en god detaljhukommelse da. Litt for god:-)

Hei Nickløsheletiden.

Samme er det hos meg også.

Jeg husker så langt tilbake at jeg husker enkelte ting jeg gjorde når jeg var 5 år.

Og jeg husker datoen som alle i familien min har bursdag på.

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Hei lurer jeg på.

Jeg skriver for at psykologen jeg går til snakker jeg med alt i fra en gang i måneden til to ganger i året en halv time hver gang så da får jeg ikke spurt om det jeg lurer på og med at jeg har diabetes går jeg på kontroll hver tredje måned og problemet der er at når jeg er hos doktoren, da glemmer jeg å spøre om det jeg skal spøre om så det jeg er begynt med er å skrive spørsmål og tar med når jeg får time i posten.

Jeg går til fastlegen med fas, angst og med at jeg har litt adhd og fastlegen vet ikke svaret på det jeg lurer på med det.

Jeg er blitt henvist til habiliteringstjenesten for voksne og der har jeg fått avslag.

Og en psykiater som jeg var hos i vinter spurte ikke meg om noe bare spurte mamma aukkurat som om jeg ikke kunne snakke eller er sterkt psykisk utviklingshemmet så der går jeg ikke lenger.

Greit at du spør her fordi du glemmer å spørre doktoren, men hvorfor spør du i det hele tatt når du ikke husker hva du har spurt om eller hva folk har svar?

Et godt tips kan forøvrig være å ikke spørre igjen hvis du ikke husker, men å bare se etter hva du har spurt og hva folk svarte.

Neste gang du lurer på noe, så kan du først se etter om du har spurt om det før, og se hva folk svarte da.

Hvis du lager tråder med gode titler, så ser du fort hva du har spurt om.

Gjest apelsin har fått svar her.
Skrevet

Greit at du spør her fordi du glemmer å spørre doktoren, men hvorfor spør du i det hele tatt når du ikke husker hva du har spurt om eller hva folk har svar?

Et godt tips kan forøvrig være å ikke spørre igjen hvis du ikke husker, men å bare se etter hva du har spurt og hva folk svarte.

Neste gang du lurer på noe, så kan du først se etter om du har spurt om det før, og se hva folk svarte da.

Hvis du lager tråder med gode titler, så ser du fort hva du har spurt om.

Det var lurt.

Takk for tipset.

Hvis det er noe jeg lurer på, så skal jeg se på alt jeg har spurt om tidligere her for å se om det er det samme jeg har spurt om og hvis det er det, da skal jeg lese svaret og hvis jeg fremdeles lure, da skal jeg skrive opp spørsmålet og ta med når jeg skal til diabetes doktoren min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...