Gå til innhold

Huff, så pinlig da.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

[quote name=smil til livet :o)' timestamp='1285959707' post='4445625]

Husker man hva man har gitt i gave for 10 år tilbake i tid?

Jeg ønsker at dersom jeg gir en gave som ikke faller i smak så bytter de den. Legger alltid ved byttelapp når det er mulig. Alle som kjenner meg vet at jeg heller vil de skal bytte enn å beholde noe de ikke liker.

''Jeg ønsker at dersom jeg gir en gave som ikke faller i smak så bytter de den. Legger alltid ved byttelapp når det er mulig. Alle som kjenner meg vet at jeg heller vil de skal bytte enn å beholde noe de ikke liker.''

Samme her!

Opplevde for noen år siden at den ene nevøen min fikk det samme festlige og pedagogiske brettspillet fra meg to år på rad - teflonhjerne de lux, eller et fortrengt ønske om å spille dette fantastiske spillet?

;-)

Annonse

Gjest Elextra

Direkte ufint å forvente at pyntegaver skal stå fremme. Jeg har vel fått "pyntegaver" minst fem ganger i året siste tyve årene, min man har også fått sin del, for ikke å snakke om hva vi fikk til bryllupet - hvordan tror folk egentlig oppholdsrommene våre ser ut!?

Gjest ingen nick

Direkte ufint å forvente at pyntegaver skal stå fremme. Jeg har vel fått "pyntegaver" minst fem ganger i året siste tyve årene, min man har også fått sin del, for ikke å snakke om hva vi fikk til bryllupet - hvordan tror folk egentlig oppholdsrommene våre ser ut!?

Som et utstillingsvindu i Glassmagasinet?

Her er det viktig å passe på å ikke overspille elendigheten, hvis ikke får man to nye til jul ;)

Minner meg om en historie i Donald for mange år siden. Donald har fått en helt usannsynlig stygg lampe, tror jeg det er, av en rik, gammel arvetante. Nå skal tanten komme på besøk og Donald finner til sin store forskrekkelse ut at lampen nettopp forsvant på loppemarked. Etter en masse krumspring for å få tak i lampen igjen klarer de det akkurat før arvetanten dukker opp. Fetter Anton er selvfølgelig tilstede med den sleipe flaksen sin. Og når arvetanten dukker opp er hun bare SÅÅÅÅ glad for å se at Donald faktisk har fremme og liker lampen hun ga han for mange år siden, og det vil hun belønne. Og inn i stuen lir det båret inn vaser, vegglamper og en hel masse annet. I samme stil som lampa han egentlig hater.

Gjest knutemor

Jeg har selv opplevd å gi bort noe jeg aldri ser igjen hos vedkommende. Da tenker jeg automatisk at de ikke har likt gaven og har vett nok til å late som ingen ting og ikke spørre. Fra den dagen de mottar gaven er den deres og jeg har ingenting med hva de gjør med den.

''Jeg har selv opplevd å gi bort noe jeg aldri ser igjen hos vedkommende. Da tenker jeg automatisk at de ikke har likt gaven og har vett nok til å late som ingen ting og ikke spørre. Fra den dagen de mottar gaven er den deres og jeg har ingenting med hva de gjør med den''

Når man har veldig mange pyntegjenstander så må en også gjøre en prioritering på hva en ønsker å ha fremme. Man kan også sette pris på en gave, selv om man ikke har den synlig for alle.

Jeg fikk også et fint bilde av noen. Problemet var at det absolutt ikke matchet veggen min eller andre bilder jeg hadde der. Så nå har jeg lagt det til side, og håper å bruke den når jeg flytter til ny leilighet. Noen ting har også blitt en del av interiøret på hytta.

Caloni Makaroni

Minner meg om en historie i Donald for mange år siden. Donald har fått en helt usannsynlig stygg lampe, tror jeg det er, av en rik, gammel arvetante. Nå skal tanten komme på besøk og Donald finner til sin store forskrekkelse ut at lampen nettopp forsvant på loppemarked. Etter en masse krumspring for å få tak i lampen igjen klarer de det akkurat før arvetanten dukker opp. Fetter Anton er selvfølgelig tilstede med den sleipe flaksen sin. Og når arvetanten dukker opp er hun bare SÅÅÅÅ glad for å se at Donald faktisk har fremme og liker lampen hun ga han for mange år siden, og det vil hun belønne. Og inn i stuen lir det båret inn vaser, vegglamper og en hel masse annet. I samme stil som lampa han egentlig hater.

Kanskje den historien egentlig lå langt baki hukommelsen min og trigget fantasien min i går ;)

''Jeg ønsker at dersom jeg gir en gave som ikke faller i smak så bytter de den. Legger alltid ved byttelapp når det er mulig. Alle som kjenner meg vet at jeg heller vil de skal bytte enn å beholde noe de ikke liker.''

Samme her!

Opplevde for noen år siden at den ene nevøen min fikk det samme festlige og pedagogiske brettspillet fra meg to år på rad - teflonhjerne de lux, eller et fortrengt ønske om å spille dette fantastiske spillet?

;-)

Det gjorde jeg et par ganger også, når det gjaldt bøker,s å der for har jeg begynt å føre liste over jule- og bursdagsgaver. For det er jo umulig å huske hvilken bok i den og den serien du gav bort for tre år siden. Lagrer lista på pc, kjekt! Samme sted stikker jeg inn så fort jeg kommer på gode gaveideer til en i familien, så glemmer jeg det ikke inntil det blir aktuelt å kjøpe gave.

Annonse

Det gjorde jeg et par ganger også, når det gjaldt bøker,s å der for har jeg begynt å føre liste over jule- og bursdagsgaver. For det er jo umulig å huske hvilken bok i den og den serien du gav bort for tre år siden. Lagrer lista på pc, kjekt! Samme sted stikker jeg inn så fort jeg kommer på gode gaveideer til en i familien, så glemmer jeg det ikke inntil det blir aktuelt å kjøpe gave.

''Det gjorde jeg et par ganger også, når det gjaldt bøker,s å der for har jeg begynt å føre liste over jule- og bursdagsgaver. For det er jo umulig å huske hvilken bok i den og den serien du gav bort for tre år siden. Lagrer lista på pc, kjekt! Samme sted stikker jeg inn så fort jeg kommer på gode gaveideer til en i familien, så glemmer jeg det ikke inntil det blir aktuelt å kjøpe gave.''

Takk for tipset, skal adoptere det! Jeg må bare fokusere på at det viktigste ikke er å legge en plan, men å huske hvor jeg har lagt den ;-)

• 3 måneder senere...

En stund var jeg så sykt høflig at jeg hadde diverse pynteting jeg hadde fått i gave og ikke likte i et skap med egne postits med givernavn på - og rushet de ut på strategiske hedersplasser om noen av giverne var i anmarsj! ;D (Dette gjaldt spesielt presanger jeg fikk av familien til en gammel kjæreste - jeg husker særskilt,og med skrekk og gru en isbjørn i glass - et digert beist jeg til og med mistenker for å ha vært dyr)

Sånn kan man jo ikke drive. Såh..om jeg får noe jeg ikke liker, takker jeg pent der og da, men gjør som det passer meg siden. Ofte gir jeg vekk ting som ikke er så veldig meg til andre som kanskje heller vil ha det, og er det helt beyond gir jeg det på loppis eller no. jeg kan ha ting stående av høflighetsgrunner en liten stund, men jeg lar det aldri bli så lenge nå lengre. Jeg liker å omgi meg med ting jeg genuint liker. (Heldigvis får jeg flest fine ting da..Folk kjenner meg tydeligvis godt - stort sett! :))

Fatter kan være litt ram til å spørre hvor ting har blitt av. Men da svarer jeg bare at det gir jeg faktisk faen i , og det burde han og, fordi dette er noe han GA meg, og det for lenge siden, og jeg har ikke oversikt lenger, sorry. Hadde andre (som jeg ikke kan holde like familiær tone med) spurt hadde jeg blitt litt paff.

En stund var jeg så sykt høflig at jeg hadde diverse pynteting jeg hadde fått i gave og ikke likte i et skap med egne postits med givernavn på - og rushet de ut på strategiske hedersplasser om noen av giverne var i anmarsj! ;D (Dette gjaldt spesielt presanger jeg fikk av familien til en gammel kjæreste - jeg husker særskilt,og med skrekk og gru en isbjørn i glass - et digert beist jeg til og med mistenker for å ha vært dyr)

Sånn kan man jo ikke drive. Såh..om jeg får noe jeg ikke liker, takker jeg pent der og da, men gjør som det passer meg siden. Ofte gir jeg vekk ting som ikke er så veldig meg til andre som kanskje heller vil ha det, og er det helt beyond gir jeg det på loppis eller no. jeg kan ha ting stående av høflighetsgrunner en liten stund, men jeg lar det aldri bli så lenge nå lengre. Jeg liker å omgi meg med ting jeg genuint liker. (Heldigvis får jeg flest fine ting da..Folk kjenner meg tydeligvis godt - stort sett! :))

Fatter kan være litt ram til å spørre hvor ting har blitt av. Men da svarer jeg bare at det gir jeg faktisk faen i , og det burde han og, fordi dette er noe han GA meg, og det for lenge siden, og jeg har ikke oversikt lenger, sorry. Hadde andre (som jeg ikke kan holde like familiær tone med) spurt hadde jeg blitt litt paff.

''Fatter kan være litt ram til å spørre hvor ting har blitt av. Men da svarer jeg bare at det gir jeg faktisk faen i , og det burde han og, fordi dette er noe han GA meg, og det for lenge siden, og jeg har ikke oversikt lenger, sorry.''

Jeg liker deg, laguna! :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...