Gå til innhold

Svetting


Pelen

Anbefalte innlegg

Jeg har skiftet arbeidsplass og min nærmeste kollega har diabetes. Vi har snakket litt om dette, men hva jeg lurer på nå er følgende:

Innimellom svetter han veldig, har det noe med diabetesen å gjøre? Hvis, er det et tegn på at han trenger insulin eller at han har fått for mye?

Kan jeg hjelpe ham på noen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Det er litt vanskelig å gi deg et godt svar spesielt fordi det jo ikke er du som har denne plagen.

I enkelte tilfelle vil kraftig svette hos en person som har diabetes være uttrykk for at blodsukkeret er for lavt (føling) og det er da viktig å spise eller drikke noe med sukker. Dette kan du snakke med kameraten din om. Forøvrig er vel dette noe han bør ta opp med sin egen lege.

"For en sikker vurdering av spørsmålet må du evt. rådføre det med legen din."

Vennlig hilsen Stein Vaaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...