Gå til innhold

Blod i Avføring


johndoe

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 25 år, og har de siste årene hatt en del plager med magen min. Jeg har hatt voldsomme smerter, på høyre side, 3 ganger nå på ca. 3 år. Første gangen trodde legen min at dette var blindtarmen, men etter og ha ligget på sykehus i 2 dager var det borte. De 2 første gangene viste det seg og være urinveis infeksjon. Dette er ikke veldig normalt for en gutt, derfor har jeg sjekket tarmene mine på et sykehus (røntgen) og vært hos lege flere ganger. De har ikke funnet noe galt.

Da jeg idag var på do, la jeg merke til ganske masse blod i do skålen. Avføringen var blodig, og vannet i skålen var helt rødt. Jeg vet jeg har hemorider, og det hender at jeg blør litt, når jeg tørker meg, men idag var det masse blod!! Jeg har ikke hatt spesielle plager de siste dagene, så dette skjønner jeg ikke noenting av.

Er det noen som kan gi meg et fornuftig svar?

JohnDoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære johndoe. Det du beskriver sammen med din unge alder,peker i retning av at dette mest sannsynlig dreier seg om hemoroider.Rødt blod må komme fra de nedre områdene av tarmen/rectum,da blod fra høyere liggende områder vil bli mørkt/svart før det kommer ut.

Jeg synes likevel at du skal oppsøke legen din for videre undersøkelse av endetarmen,og evt.bli gitt behandling mot hemoroider hvis dette bli konklusjonen.

Informasjon via internett erstatter ikke en legekonsultasjon.For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet,bør du derfor rådføre deg med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...