Gå til innhold

god bærbar pc

Gjest harikkenickfortiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen anbefale en bærbar pc til max 5500, helst under. hvilket merke anbefales? har dårlig erfaring med acer. hp er jeg lei. hva med asus? takknemlig for hjelp...

Skrevet

Kjøp Lenovo eller Toshiba - begge scorer høyt for pålitelighet.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har en Fujitso Amilo. Den fungerer glimrende. Vil tro den ligger rundt den prisen.

Men hvis jeg var deg ville jeg ikke sett meg blind på merke. Se heller på spesifikasjoner - da etter hva du trenger. Skal du f.eks. spille? Redigere bilder? I så fall trenger du noe med litt trøkk i.

Skal du kun surfe på nettet og laste ned noe musikk i ny og ne, kan du nær sagt kjøpe hva som helst. I så fall ville jeg sett nærmere på disse tynne med enorm batterikapasitet.

Skrevet

Jeg har en Fujitso Amilo. Den fungerer glimrende. Vil tro den ligger rundt den prisen.

Men hvis jeg var deg ville jeg ikke sett meg blind på merke. Se heller på spesifikasjoner - da etter hva du trenger. Skal du f.eks. spille? Redigere bilder? I så fall trenger du noe med litt trøkk i.

Skal du kun surfe på nettet og laste ned noe musikk i ny og ne, kan du nær sagt kjøpe hva som helst. I så fall ville jeg sett nærmere på disse tynne med enorm batterikapasitet.

brukes helst til surfing på nett. men får en del morsomme e-poster av venner; med f.eks. videoer som jeg ønsker at jeg kan se. denne pc som jeg har nå, klarer ikke åpne slike e-poster. Asus X52DR-EX104V har jeg sett på, hos siba. nedsatt fra 7000 til 5500. lurer på om denne er noe, men når jeg leter på asus.no, så finnes ikke denne pc, så jeg lurer på om det er en "gammel" modell?

Skrevet

Kjøp Lenovo eller Toshiba - begge scorer høyt for pålitelighet.

Med vennlig hilsen

ok. takk for tips.

ShitDiddelyDo
Skrevet

brukes helst til surfing på nett. men får en del morsomme e-poster av venner; med f.eks. videoer som jeg ønsker at jeg kan se. denne pc som jeg har nå, klarer ikke åpne slike e-poster. Asus X52DR-EX104V har jeg sett på, hos siba. nedsatt fra 7000 til 5500. lurer på om denne er noe, men når jeg leter på asus.no, så finnes ikke denne pc, så jeg lurer på om det er en "gammel" modell?

Jeg har ikke peiling på merker (pleier bare å lese disse best i test-sakene innefor mitt prissegment, og kjøpe den som vinner), men hvis du kun skal drive med normal nettaktivitet (inklusive det å se på videoer), trenger du ikke stille spesielle krav til spesifikasjoner. Problemet oppstår først hvis du skal redigere videoen.

Du skal i hvert fall ikke ha noen problemer med å finne aktuelle kandidater til 5500 kroner.

Skrevet

http://www.digi.no/849215/interessant-android-pc-fra-toshiba

Kjempebillig! Jeg har også begynt å snuse på ny laptop, men har null peiling.... Er dette en PC å anbefale tror du?

Hei,

Det er en slags blanding av en mobiltelefon og en bærbar. Den er veldig liten, så den er fin å ha på reiser, men neppe særlig god til hjemmebruk. Der er den nok for svak/liten.

Når det gjelder kjøp av PC bør man tenke på bruk:

1) Skal den brukes til å spille PC-spill krever det en mye dyrere PC, med bedre prosessor og skjermkort. Dette er også bra hvis du bedriver billedbehandling i stor skala.

2) For "normal bruk", så bør du se på skjermen (noen er blanke, andre er matte, osv), og om du liker tastaturet. Det kan ofte være greit å ta en tur til "Elkjøp" for å prøve det ut.

3) Så er det mer spesialiserte individuelle funksjoner man må ta høyde for: skal man ha HD-TV utgang, trenger man ekstra stor Harddisk til å lagre tusenvis av bilder, osv.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Det er en slags blanding av en mobiltelefon og en bærbar. Den er veldig liten, så den er fin å ha på reiser, men neppe særlig god til hjemmebruk. Der er den nok for svak/liten.

1) Skal den brukes til å spille PC-spill krever det en mye dyrere PC, med bedre prosessor og skjermkort. Dette er også bra hvis du bedriver billedbehandling i stor skala.

2) For "normal bruk", så bør du se på skjermen (noen er blanke, andre er matte, osv), og om du liker tastaturet. Det kan ofte være greit å ta en tur til "Elkjøp" for å prøve det ut.

3) Så er det mer spesialiserte individuelle funksjoner man må ta høyde for: skal man ha HD-TV utgang, trenger man ekstra stor Harddisk til å lagre tusenvis av bilder, osv.

Med vennlig hilsen

Ok, regna med den nok var mindre enn normalt.. Får lete litt til..

Takk for svar :)

Skrevet

Det burde vel strengt tatt være et komma i den overskriften? ;-)

Jeg har brukt dette firmaet:

http://www.amentio.no/Avdelinger/PCogServere/PC_B%C3%A6rbar.aspx

Du kan se en test her:

http://www.dinside.no/852432/her-er-maskinene

Hvis du foretreker å kjøpe i butikk, så har Elkjøp Toshiba PCer.

Med vennlig hilsen

''Det burde vel strengt tatt være et komma i den overskriften? ;-)''

Absolutt! 8-) Trodde det var en personfokusert tråd først! :-)

Gjest Gonomen
Skrevet

Min erfaring med den Pc var at den streika etter en mnd, og jeg har brukt evigheter på å klage inn, skrive brev, reklamert osv osv osv. Uten at det når frem hos Elkjøp...

Aldri Fujitsu igjen.

Men Dell og HP er meget gode maskiner som er gode selv når de er billige, iforhold til Fujitsu

ShitDiddelyDo
Skrevet

Min erfaring med den Pc var at den streika etter en mnd, og jeg har brukt evigheter på å klage inn, skrive brev, reklamert osv osv osv. Uten at det når frem hos Elkjøp...

Aldri Fujitsu igjen.

Men Dell og HP er meget gode maskiner som er gode selv når de er billige, iforhold til Fujitsu

Det er ikke "aldri Fujitsu" du burde skrive, men aldri mer "El-Kjøp". Får du problemer med et produkt hos dem eller hos Lefdal er du i deep shit.

Selv har jeg aldri hatt problemer med noen pc jeg har hatt - selv ikke spesielt utskjelte Acer. Det til tross for at jeg både med min forrige Acer (som fungerte problemfritt i drøye to år), og min nå drøye året gamle Fujitsu, småløper med den i sekk eller veske til toget mange ganger i uka, og de står på store deler av døgnet, og brukes, som alle her inne ser, mye.

Gjest muligens kravstor
Skrevet

Det er ikke "aldri Fujitsu" du burde skrive, men aldri mer "El-Kjøp". Får du problemer med et produkt hos dem eller hos Lefdal er du i deep shit.

Selv har jeg aldri hatt problemer med noen pc jeg har hatt - selv ikke spesielt utskjelte Acer. Det til tross for at jeg både med min forrige Acer (som fungerte problemfritt i drøye to år), og min nå drøye året gamle Fujitsu, småløper med den i sekk eller veske til toget mange ganger i uka, og de står på store deler av døgnet, og brukes, som alle her inne ser, mye.

''Selv har jeg aldri hatt problemer med noen pc jeg har hatt - selv ikke spesielt utskjelte Acer. Det til tross for at jeg både med min forrige Acer (som fungerte problemfritt i drøye to år), ''

Synes du ikke en pc skal fungere problemfritt i mer enn to år?

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Selv har jeg aldri hatt problemer med noen pc jeg har hatt - selv ikke spesielt utskjelte Acer. Det til tross for at jeg både med min forrige Acer (som fungerte problemfritt i drøye to år), ''

Synes du ikke en pc skal fungere problemfritt i mer enn to år?

Nei, jeg forventer ikke at en laptop som brukes hver dag- og får relativt hard medfart varer lenger enn 2 år.

Hadde jeg kjøpt laptop til 20000 kroner hadde jeg muligens sett annerledes på det.

Skrevet

Elkjøp har sine fordeler.

Jeg kjøpte en nett-PC der, tok den med på en reise, og rett før 30 dager leverte jeg den tilbake (den var for langsom), og de ga meg pengene tilbake uten å mukke.

Jeg tror Elkjøp-erfaringene er mer individuelle enn om det er Elkjøp eller andre steder man kjøper. Det går på personen du tilfeldigvis treffer, og butikk-kulturen i den butikken.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Elkjøp har sine fordeler.

Jeg kjøpte en nett-PC der, tok den med på en reise, og rett før 30 dager leverte jeg den tilbake (den var for langsom), og de ga meg pengene tilbake uten å mukke.

Jeg tror Elkjøp-erfaringene er mer individuelle enn om det er Elkjøp eller andre steder man kjøper. Det går på personen du tilfeldigvis treffer, og butikk-kulturen i den butikken.

Med vennlig hilsen

Det har jeg ikke tenkt på. Ja - det burde gå an å (mis)bruke deres 30dagersfrist hvis man f.eks. ser problemer med å dra med seg egen pc på reise. :)

Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på. Ja - det burde gå an å (mis)bruke deres 30dagersfrist hvis man f.eks. ser problemer med å dra med seg egen pc på reise. :)

Nå skal det sies at dette er den første gangen jeg har levert tilbake noe, og nettPCen "frøs" i mange sekunder om gangen. Den var bare alt for langsom til å brukes.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Men du trenger ikke dyrere pc-er selv om du skal spille. F.eks. har jeg spilt tunge spill på laptopen jeg nå sitter ved (mener jeg betalte 6200 kroner).

De ulike produsentene konkurrerer om å presse mest mulig ytelse for penga inn i laptopene i det veldig populære prissegmentet nevnt over.

Problemet med dette er nok at det går på bekostning av byggkvalitet, du får ikke den dyreste RAMen (selv om den er rask), den dyrese HDen eller de dyreste prosessorene.

Og nettopp derfor er jeg fornøyd når de varer i 2 år. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...