Gå til innhold

god bærbar pc

Gjest harikkenickfortiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men du trenger ikke dyrere pc-er selv om du skal spille. F.eks. har jeg spilt tunge spill på laptopen jeg nå sitter ved (mener jeg betalte 6200 kroner).

De ulike produsentene konkurrerer om å presse mest mulig ytelse for penga inn i laptopene i det veldig populære prissegmentet nevnt over.

Problemet med dette er nok at det går på bekostning av byggkvalitet, du får ikke den dyreste RAMen (selv om den er rask), den dyrese HDen eller de dyreste prosessorene.

Og nettopp derfor er jeg fornøyd når de varer i 2 år. :)

Enig i at du ikke trenger en superdyr PC, men jeg ville poengtere at det ironisk nok trolig er spill som setter de høyeste kravene til PCen. (Jeg har ikke spilt PC-spill på nesten 30 år, så ikke spør meg om dem! ;-) )

Så hvis man ikke ønsker det, kan man bruke en del av pengene på god byggkvalitet, fremfor topp grafikkytelse.

Men jeg er enig med deg i at de fleste PCer i dag takler det meste.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enig i at du ikke trenger en superdyr PC, men jeg ville poengtere at det ironisk nok trolig er spill som setter de høyeste kravene til PCen. (Jeg har ikke spilt PC-spill på nesten 30 år, så ikke spør meg om dem! ;-) )

Så hvis man ikke ønsker det, kan man bruke en del av pengene på god byggkvalitet, fremfor topp grafikkytelse.

Men jeg er enig med deg i at de fleste PCer i dag takler det meste.

Med vennlig hilsen

Jeg spiller ikke stort jeg heller, men jeg pleier å teste nye pc-ers ytelse med spill, og til denne kjøpte jeg det tyngste spillet. Det fungerte fint.

For øvrig burde du prøve et spill. Jeg hadde heller ikke spilt siden Commodore 64 da jeg prøvde spill igjen for få år siden, og herregud! Det var noe annet enn hva jeg husker fra barndommen. Det er sånn at man måper. :)

Men jeg driver også med med bildebehandling, og her kunne jeg nok trengt mer enn mine 4 gb med RAM. Det blir litt venting. Bildebehandling krever mye ressurser.

Skrevet

hvis dere hadde valget mellom følgende: Asus X52DR-EX104V (siba, kr 5500 nedsatt fra 7000) og hp 6555b (dropzone, kr 5000 nedsatt fra ca 10000). hva ville dere valgt da?

ShitDiddelyDo
Skrevet

hvis dere hadde valget mellom følgende: Asus X52DR-EX104V (siba, kr 5500 nedsatt fra 7000) og hp 6555b (dropzone, kr 5000 nedsatt fra ca 10000). hva ville dere valgt da?

Jeg ville ikke brydd meg om merke, men lest tester av begge to og kjøpt den som så ut til å passe mitt bruk mest.

Hvis jeg ikke hadde hatt tid til dette (men det hadde jeg hatt), ville jeg enkelt og greit kjøpt den med best spesifikasjoner (mest ram, mest hd, raskest prosessor).

Det er knapt forskjell på merkene. De ser ulike ut, men samtlige bruker samme leverandører til det inni - og det er dette som betyr noe.

Ofte er det knapt forskjell på dem, men det kan være relevante småting - som f.eks. at pc A støyer mer enn pc B.

Derfor er det lurt å lese tester. Google er din venn. Nesten alt ligger der. Youtube også. Tast inn merket. Kanskje noen har anmeldt den.

Skrevet

Jeg ville ikke brydd meg om merke, men lest tester av begge to og kjøpt den som så ut til å passe mitt bruk mest.

Hvis jeg ikke hadde hatt tid til dette (men det hadde jeg hatt), ville jeg enkelt og greit kjøpt den med best spesifikasjoner (mest ram, mest hd, raskest prosessor).

Det er knapt forskjell på merkene. De ser ulike ut, men samtlige bruker samme leverandører til det inni - og det er dette som betyr noe.

Ofte er det knapt forskjell på dem, men det kan være relevante småting - som f.eks. at pc A støyer mer enn pc B.

Derfor er det lurt å lese tester. Google er din venn. Nesten alt ligger der. Youtube også. Tast inn merket. Kanskje noen har anmeldt den.

Hei. Jeg har brukt mange timer nå på å lete fram både det ene og det andre. og hvis jeg hadde funnet svaret selv, så hadde jeg aldri spurt her. dropzone svarte meg på email at den de hadde var mer en kontorpc. så det blir jo uaktuelt, siden det kan jo hende at en eller annen unge her vil spille litt på den også.synes det er vanskelig å vite hva en skal kjøpe, må kanskje bare drøye litt til det kommer flere tilbud.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hei. Jeg har brukt mange timer nå på å lete fram både det ene og det andre. og hvis jeg hadde funnet svaret selv, så hadde jeg aldri spurt her. dropzone svarte meg på email at den de hadde var mer en kontorpc. så det blir jo uaktuelt, siden det kan jo hende at en eller annen unge her vil spille litt på den også.synes det er vanskelig å vite hva en skal kjøpe, må kanskje bare drøye litt til det kommer flere tilbud.

Mente ikke å være frekk. Det er prosjekt å finne ting i denne jungelen, og man vil jo helst ha noe som både fungerer og varer en stund. Det er også vanskelig fordi det i hvert fall på meg virker litt tilfeldig hva som tåler en trøkk og hva som ikke gjør det. Jeg har nok vært heldig, da jeg aldri har hatt pc-problemer, mens andre igjen sliter etter tre uker med ny pc.

Jeg har tidligere brukt DinSide.no mye, men jeg vet ikke om de fortsatt kjører sine pc-anbefalinger. Det er kanskje verdt å sjekke ut.

Skrevet

Mente ikke å være frekk. Det er prosjekt å finne ting i denne jungelen, og man vil jo helst ha noe som både fungerer og varer en stund. Det er også vanskelig fordi det i hvert fall på meg virker litt tilfeldig hva som tåler en trøkk og hva som ikke gjør det. Jeg har nok vært heldig, da jeg aldri har hatt pc-problemer, mens andre igjen sliter etter tre uker med ny pc.

Jeg har tidligere brukt DinSide.no mye, men jeg vet ikke om de fortsatt kjører sine pc-anbefalinger. Det er kanskje verdt å sjekke ut.

been there, done that

ShitDiddelyDo
Skrevet

been there, done that

Jeg tør ikke anbefale noe uten å gå gjennom hauger av tester først, men det jeg ville gjort var f.eks. å sjekke hos mpx.no, finne f.eks. denne:

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=598441

Og så google navnet "Acer Aspire 5741G review". Da får du opp tester.

Denne får også karakter 5 hos PC World.

Her er testen.

http://www.idg.no/pcworld/tester/pcogskjerm/baerbare_pc-er/article175097.ece?curPage=6

I den linken finner du sannsynligvis flere alternativer dersom du f.eks. ikke vil ha Acer.

Personlig ville jeg ikke brydd meg om merke. Innholdet i pc-ene er stort sett det samme, uansett merke.

Skrevet

vil bare si at jeg endte på en hp probook 6555b, nedsatt fra 11000 til 5000. fikk god hjelp av selger, som ga meg gode svar. takk til alle som engasjerte seg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...