Gå til innhold

Urinveisinfeksjon.

Anbefalte innlegg

Gjest Melis35
Skrevet

Jeg har fått urinveis infeksjon og får antibiotika for det. Jeg skal vel holde på med denne kuren i 10-12 dager,kan jeg ta meg noen øl og vin på lørdag da? Skal i bursdag lag :o) eller ødelegger jeg hele kuren da?

Videoannonse
Annonse
Gjest frisk for tiden=)
Skrevet

Jeg hadde ikke drukket alkohol mens jeg gikk på antibiotika. Har hørt at alkohol kan ødelegge for effekten av antibiotikaen. Men er ikke helt sikker på om dette stemmer da. Men jeg hadde for sikkerhetsskyld holdt meg unna alkohol. Kjipt hvis kuren ikke gjør en frisk og en må igang med enda en kur etter den første...

Skrevet

Antibiotikakurer mot uvi varer da vanligvis i 3 dager?

Skrevet

Hos meg var det full kur i tre dager. Så var det færre tabletter et par dager til.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg fikk kur i 10 dager da jeg hadde Uvi.

Skrevet

Jeg fikk kur i 10 dager da jeg hadde Uvi.

Det er sikkert ulike kurer, de 4 gangene jeg har hatt det har jeg fått den 3-dagers kuren. :o)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ikke nødvendigvis, ulike typer antibiotika, ulike typer UVIer og ulike typer mennesker. :o)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Sjekk felleskatalogen om det står noe om alkohol.

Søkte kjapt og fant dette:

http://www.lommelegen.no/375220/alkohol-og-antibiotika

Du kan jo søke på type antibiotika selv+alkohol.

Nå er det visstnok en myte at du ødelegger kuren helt og holdent dersom du drikker alkohol. Jeg har gjort det selv (da selvsagt ikke på typer som Flagyl hvor det står både i felleskatalog og i pakningsvedlegg at det ikke må kombineres). Almenntilstanden min har da vært god, er du syk orker du jo ikke, men jeg må også noen ganger ta lange kurer, så jeg er ikke alltid like dårlig mens jeg spiser kuren.

Så trenger du jo ikke ta flatfylla akkurat da ;o)

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.1318376

Gjest kommer an på
Skrevet

Jeg fikk kur i 3 dager, var frisk i to-tre dager så var det på'an igjen. Da fikk jeg kur på 10 dager, så håper det holder nå.

Var hos en annen en fastlegen da jeg fikk 3-dagers kuren, og fastlegen når jeg fikk 10-dagers kuren. Fastlegen kunne ikke fatte at vikar-legen hadde skrevet ut 3-dagers kur da.....

Datteren min har hatt uvi mange ganger, kun en gang hun har fått 3-dagers kur. Ellers har hun fått 7 eller 10 dagers kur. Den gangen hun fikk 3-dagers kur måtte hun på ny kur etter få dager hun også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...