Gå til innhold

Hvor er dere overvektige?

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Da jeg startet en tråd hvor jeg reflekterte over min overvekt var det ikke meningen å starte en diskusjon om treningsformer. Mer å diskutere hvordan vi kan leve fornøyde og friske uten å tenke kilo hele tiden. Hvordan vi kan trene, svømme, gå, sykle osv. uten å gå på vekta etterpå og lure på hvor mange kalorier vi har forbrent.

Jeg eier ikke kampinstinkt på fysiske baner. Jeg har aldri likt idrett og ser aldri på fotballkamp eller noe slikt på tv uten å være nødt til det. VM her og der går meg helt forbi. Jeg gikk på ski før i tiden, men sto aldri slalåm. Jeg sluttet med skigåing etter operasjoner på føttene og har ikke begynt igjen. Jeg elsker å svømme, men ikke sammen med andre som lurer på hvor fort jeg svømmer.

Jeg har rett og slett mer åndelige interesser. Jeg er glad i kunst, litteratur, musikk, godt vin og meditering. Jeg er glad i blomstene og setter ekstra pris på fuglesang etter at jeg fikk problemer med hørsel. Når andre suser forbi meg i skogen nyter jeg stillheten og filosoferer over livets mening.

Er det flere enn meg som går ute for å få frisk luft og bevege seg uten å tenke på vekta, tid, svette osv.?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355170-hvor-er-dere-overvektige/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

17

• AneM1365380603

6

• Mammantil3

5

• Angustia

4

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest segunda

Nest siste gang vi var i Paris spaserte vi fra Arc de Triomphe til Porte d'Ivry (omtrent på tvers av mesteparten av Paris). Går også lange turer i Oslo.

En annen ting du kan gjøre er å pusse opp leiligheten! ;-)

Med vennlig hilsen

Støvsuging og annet husarbeid øker forbrenning av kalorier;-) Jeg hater slike ting;-(

Kan ikke vi alle sammen få lov til å gå turer uten å tenke kilo? Er vi overvektige nødt til å tenke kilo når vi står opp om morgenen til vi legger oss om kvelden.

Jeg har da aldri bedt noen om å tenke kalorier og kilo, jeg, og for meg må da gjerne hele verden ut og gå tur. Uansett hvilke tanker de har i hue.

Jeg misforsto deg sikkert igjen, for jeg trodde du ba om anerkjennelse for turgåing uten tanke for kilo og kalorier fra andre overvektige med samme utgangspunkt.

Gjest segunda

Jeg har da aldri bedt noen om å tenke kalorier og kilo, jeg, og for meg må da gjerne hele verden ut og gå tur. Uansett hvilke tanker de har i hue.

Jeg misforsto deg sikkert igjen, for jeg trodde du ba om anerkjennelse for turgåing uten tanke for kilo og kalorier fra andre overvektige med samme utgangspunkt.

Ja det ser ut som du misforstår meg ganske ofte.

Ja det ser ut som du misforstår meg ganske ofte.

Ja, jeg leste dette:

''Da jeg startet en tråd hvor jeg reflekterte over min overvekt var det ikke meningen å starte en diskusjon om treningsformer. Mer å diskutere hvordan vi kan leve fornøyde og friske uten å tenke kilo hele tiden. Hvordan vi kan trene, svømme, gå, sykle osv. uten å gå på vekta etterpå og lure på hvor mange kalorier vi har forbrent.''

Her sier stiller du jo spørsmålet om hvordan man som overvektig kan leve fornøyd og frisk osv. og lenger ned kommer du til gåturer.

Så helt på jordet var jeg vel ikke, kanskje.

Annonse

Gjest segunda

Ja, jeg leste dette:

''Da jeg startet en tråd hvor jeg reflekterte over min overvekt var det ikke meningen å starte en diskusjon om treningsformer. Mer å diskutere hvordan vi kan leve fornøyde og friske uten å tenke kilo hele tiden. Hvordan vi kan trene, svømme, gå, sykle osv. uten å gå på vekta etterpå og lure på hvor mange kalorier vi har forbrent.''

Her sier stiller du jo spørsmålet om hvordan man som overvektig kan leve fornøyd og frisk osv. og lenger ned kommer du til gåturer.

Så helt på jordet var jeg vel ikke, kanskje.

Det står ingen steder at jeg har tenkt å diskutere med overvektige alene....hvordan kan du lese det utav denne tråden? Jeg har heller ikke forstått deg slik at du er overvektig eller har særlig forståelse for slike, så jeg vet ikke hva du vil frem til.

hidi, the scorpion

Om du trives slik du er, hvorfor bry seg eller spørre andre om deres mening?

Vi skal alle dø av noe, og det kan være alt fra trafikkulykke til å dø av fallulykke i eget hjem...

Selv kunne jeg leve av å lese bøker, men må selvfølgelig gjøre noe annet i tillegg. Når jeg går tur, elsker jeg å høre fuglene som synger eller krangler eller se snegler som forflytter seg i sakte tempo.

Vær den du er, men vær lykkelig med deg selv ! Jeg aner ikke hvor overvektig du er, og det interesser meg heller ikke.....

Jeg røyker, og kan sikkert leve ti år ekstra om jeg slutter, men hvem skal bestemme hvor lenge jeg ønsker å leve?

Jeg lever her og nå, og døden kommer når den kommer. Jeg, for min del har ingen ønske om å sitte på et sykehjem, med tusenvis av plager.

Eller være en pasient, som familien _føler_ de må besøke en gang i blant...

Klem

Det står ingen steder at jeg har tenkt å diskutere med overvektige alene....hvordan kan du lese det utav denne tråden? Jeg har heller ikke forstått deg slik at du er overvektig eller har særlig forståelse for slike, så jeg vet ikke hva du vil frem til.

Sukk, det nytter visst ikke, og jeg gir opp.

Ut over det har jeg ikke sagt noe som helst til deg om min egen vekttilstand, så for alt du vet kan jeg være 70 kg overvektig eller lide av anorexi og veie 45. Det er uvesentlig for mine meninger, og ikke minst for fakta.

Gjest segunda

Om du trives slik du er, hvorfor bry seg eller spørre andre om deres mening?

Vi skal alle dø av noe, og det kan være alt fra trafikkulykke til å dø av fallulykke i eget hjem...

Selv kunne jeg leve av å lese bøker, men må selvfølgelig gjøre noe annet i tillegg. Når jeg går tur, elsker jeg å høre fuglene som synger eller krangler eller se snegler som forflytter seg i sakte tempo.

Vær den du er, men vær lykkelig med deg selv ! Jeg aner ikke hvor overvektig du er, og det interesser meg heller ikke.....

Jeg røyker, og kan sikkert leve ti år ekstra om jeg slutter, men hvem skal bestemme hvor lenge jeg ønsker å leve?

Jeg lever her og nå, og døden kommer når den kommer. Jeg, for min del har ingen ønske om å sitte på et sykehjem, med tusenvis av plager.

Eller være en pasient, som familien _føler_ de må besøke en gang i blant...

Klem

Dette har ingenting å gjøre med om jeg trives som jeg er eller ikke. Jeg ønsker å starte diskusjoner med en annen vri enn som har vært.

Skal ikke blande meg inne her jeg altså, men sett fra utsiden er det ikke rart at hun trodde du henvendte deg til overvektige all den tid overskriften direkte etterspør nettopp overvektige. :)

Men nå skal denne kvinnen til sengs - laaaangt på overtid. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...