Gå til innhold

Bananfluer igjen..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bananfluer er ikke svarte, men orange/lys brune. Og hver og en av dem er ikke så plagsomme og synlige, men når det blir hundrevis merker man dem, der de svirrer rundt i lufta. Og en hunflue kan legge 100 egg i døgnet hvis hun finner et sted hun trives med:-)

http://no.wikipedia.org/wiki/Bananflue

''Og en hunflue kan legge 100 egg i døgnet hvis hun finner et sted hun trives med:-)''

Iiiiiik, takk for info - tror jeg tar fram sprayen i ettermiddag :-(

Eplecider-eddik med zalo er tingen:-) Jeg har prøvd så mye forskjellig, så jeg vet at dette funker. Ikke gjør for mye rent, og legg igjen såperester o.l., for det liker de og legge egg i.

Takk, eplecider-eddik står på handlelista i dag :-)

Annonse

Jeg fikk tips her inne om å sette ut en skål med rødvin og litt zalo oppi, og det hjalp! I tillegg vasket jeg ned hele kjøkkenet med salmiak for å passe på at de ikke hadde lagt egg noe sted på kjøkkenet (som man vanligvis ikke kan se).

Rødvintrikset har funka her også. :)

Bananfluene liker søtt. Sett frem en bolle med ublandet søtet saft. Ha i noen dråper Zalo (som gjør at de faller gjennom og ikke kan stå på safta).

Takker for svar! De ekle småkrypa må ha formert seg kraftig mens jeg var på jobb... Nå har jeg satt ut glass med solbærsirup, eplecidereddik, rødvin, syltetøy og andre godsaker ispedd Zalo, og lukka kjøkkendøra.

Har aldri opplevd liknende; og vi snakker slutten av oktober :-/

Takker for svar! De ekle småkrypa må ha formert seg kraftig mens jeg var på jobb... Nå har jeg satt ut glass med solbærsirup, eplecidereddik, rødvin, syltetøy og andre godsaker ispedd Zalo, og lukka kjøkkendøra.

Har aldri opplevd liknende; og vi snakker slutten av oktober :-/

Utrolig irriterende kryp!!! Sist gang jeg hadde dem i hus, funket det veldig godt med saft og zalo. Det ser ut til at du har helgardert deg :)

Lykke til med kverkinga ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...