Gå til innhold

Skimming - ingen hindring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

...eh...?

Som om det endrer på noe som helst.

Det var du som begynte å snakke om øks.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

37

• megler Smekk

19

• ShitDiddelyDo

6

• BobbyPeru

2

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hei,

Joda, når det først er satt sammen med spesielle plaststykker så blir det "skimmingutstyr.

Men komponentene er helt "vanlig" elektronikk. Du har et magnethode (omtrent som i de gamle kassettspillerne), du har et lite kamera (webkamera, osv), du har en mikroprosessor, og et batteri eller to.

Tar du vekk plastdekselet så er det knapt en politi eller toller som ville gjenkjent det.

Det er langt bedre å sette noen sensorer på minibankene for å detektere at noen setter elektronikk på dem.

Med vennlig hilsen

Men det de viste på NRK nå var utstyr som skulle brukes til skimming. Det var ikke tvil om hva det var.

Det utrolige er at disse nå har erstatningsrett og kan sitte igjen med 1.5 millioner kroner.

Tror ikke de angrer på at de ble tatt. :)

Skrevet

Ja?

Hva ville politiet gjort hvis de var norske?

Forskjellen er at de norske kriminelle faktisk er norske statsborgere.

Gjest verinoca
Skrevet

Ja?

Hva ville politiet gjort hvis de var norske?

Økseskaft?

Skrevet

Men det de viste på NRK nå var utstyr som skulle brukes til skimming. Det var ikke tvil om hva det var.

Det utrolige er at disse nå har erstatningsrett og kan sitte igjen med 1.5 millioner kroner.

Tror ikke de angrer på at de ble tatt. :)

Jo, dette utstyret som er satt sammen. Men komponentene er stort sett vanlige komponenter. Du får kjøpt dem "overalt" i elektronikkbutikker. (Bortsett fra plastdekselene.)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men har man skimmingsutstyr i vesken er saken grei.

Det er latterlig at dette skal være lov, bare fordi utstyret ikke er kjøpt her i landet. Da må det også være lov å ta med seg narkotika over grensen.

Jeg synes ikke at skimmingutstyr skal være lov, men poenget er at med mindre det er satt sammen, er det helt normalt utstyr.

Skrevet

Åpenbart er nordmenn nordmenn.

Har du svar på det jeg spurte om?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jo, dette utstyret som er satt sammen. Men komponentene er stort sett vanlige komponenter. Du får kjøpt dem "overalt" i elektronikkbutikker. (Bortsett fra plastdekselene.)

Med vennlig hilsen

Men disse ble tatt med utstyr satt sammen for skimming.

Nå er det uansett ikke pga tvilen om hva utstyret skulle brukes til disse går fri, men et hull i et lovverk som er litt eldre enn ny teknologi.

Derfor blir det også rettet opp i.

Skrevet

Men disse ble tatt med utstyr satt sammen for skimming.

Nå er det uansett ikke pga tvilen om hva utstyret skulle brukes til disse går fri, men et hull i et lovverk som er litt eldre enn ny teknologi.

Derfor blir det også rettet opp i.

Men hva så med hastighetskameravarslere?

De er jo ikke forbudt.

Med vennlig hilsen

Gjest kaptein hook
Skrevet

Jeg synes ikke at skimmingutstyr skal være lov, men poenget er at med mindre det er satt sammen, er det helt normalt utstyr.

Tar man ikke personer som har komponenter til å sette sammen bomber på mistanke?

Skrevet

Tar man ikke personer som har komponenter til å sette sammen bomber på mistanke?

Jo, men man kan vanligvis identifisere dynamitt, osv.

Det er litt vanskeligere når det er snakk om batterier, magnetkortlesere og kamera.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men hva så med hastighetskameravarslere?

De er jo ikke forbudt.

Med vennlig hilsen

Hva er det for noe?

Skrevet

Hva er det for noe?

Det er GPSer til å ha i bil, som også er programmert med posisjonen til alle fartskameraene i Norge, og som piiiper før du kommer til dem.

Så du kan kjøre rimelig "trygt" og bryte fartsgrensen helt til den piper, og da kjører du pent forbi kamera, før du gir gass igjen.

Eneste formål er altså at man kan begå lovbrudd, og ikke bli tatt.

Og de er helt lovlige.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er GPSer til å ha i bil, som også er programmert med posisjonen til alle fartskameraene i Norge, og som piiiper før du kommer til dem.

Så du kan kjøre rimelig "trygt" og bryte fartsgrensen helt til den piper, og da kjører du pent forbi kamera, før du gir gass igjen.

Eneste formål er altså at man kan begå lovbrudd, og ikke bli tatt.

Og de er helt lovlige.

Med vennlig hilsen

Det er sannsynligvis fordi vi har et jævla slepphendt forhold til forfortkriminalitet. Selv VG reklamerer tidvis for en tjeneste der du kan bli varslet på telefonen før kontroller. Jeg starten en debatt om det for en måned eller to siden da jeg så reklamen.

Det er galskap, og det burde ikke være lovlig.

Men av en eller annen grunn regnes vinningskriminalitet som langt mer alvorlig enn idiotkjøring som tar flere hundre liv i året.

Skrevet

Du må ikke si at utlendnger er kriminelle. Det liker ikke Sør ;)

Skrevet

Du må ikke si at utlendnger er kriminelle. Det liker ikke Sør ;)

Jeg gir faen i hva sør liker eller ikke liker.

Skrevet

Åpenbart er nordmenn nordmenn.

Har du svar på det jeg spurte om?

Du får ta deg litt bedre tid, så kanskje du skjønner det.

Skrevet

Du får ta deg litt bedre tid, så kanskje du skjønner det.

Jeg ser at du ikke har svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...