Gå til innhold

Skimming - ingen hindring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser du ikke har svar, og det er åpenbart hvorfor.

Det er standard svaret fra deg når du slipper opp for argumenter.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

37

• megler Smekk

19

• ShitDiddelyDo

6

• BobbyPeru

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da kan man begynne å gjøre noe med problemet. For eksempel ved å stoppe kriminelle på grensen.

Du går på autorepeat fordi du ikke kan svare på det jeg spør om.

Skrevet

Det er standard svaret fra deg når du slipper opp for argumenter.

Det er du som ikke kan svare på hva politiet skulle gjort hvis de var nordmenn.

Skrevet

Det positive i åpne grenser (enten det er mellom Finnmark og Oslo, eller Sverige og Norge, eller Schengen) er selvsagt bevegelsesfriheten det gir oss.

Ja, selvsagt får vi noen av deres kriminelle, og de får nok noen av våre.

Du har fremdeles ikke svart på hva politiet skulle gjort med en norsk skimmingbande?

''Du har fremdeles ikke svart på hva politiet skulle gjort med en norsk skimmingbande?''

De skal selvfølgelig settes bak lås og slå. Dessverre må vi bygge mange nye fengsler hvis vi skal forsette å importere kriminellt søppel.

Skrevet

Du går på autorepeat fordi du ikke kan svare på det jeg spør om.

Jeg kan svare. Det er bare du som ikke evner å lese.

Skrevet

''Du har fremdeles ikke svart på hva politiet skulle gjort med en norsk skimmingbande?''

De skal selvfølgelig settes bak lås og slå. Dessverre må vi bygge mange nye fengsler hvis vi skal forsette å importere kriminellt søppel.

Nåja, ettersom de fleste innvandrere i Norge er lovlydige skattebetalere, så er det neppe noen grunn til å fortsette med det tåpelige forslaget ditt. Det er antikvarisk.

Skrevet

Jeg kan svare. Det er bare du som ikke evner å lese.

Så hvis du har en måte som politiet kan fakke norske skimminbander på, så kan de bruke samme metode på hvem som helst.

Gjest kaptein hook
Skrevet

Jo, men man kan vanligvis identifisere dynamitt, osv.

Det er litt vanskeligere når det er snakk om batterier, magnetkortlesere og kamera.

Legg til "en rumener som ikke har penger til kamera" så sier det seg selv.

Uff, nei den var stygg.

Skrevet

Det er GPSer til å ha i bil, som også er programmert med posisjonen til alle fartskameraene i Norge, og som piiiper før du kommer til dem.

Så du kan kjøre rimelig "trygt" og bryte fartsgrensen helt til den piper, og da kjører du pent forbi kamera, før du gir gass igjen.

Eneste formål er altså at man kan begå lovbrudd, og ikke bli tatt.

Og de er helt lovlige.

Med vennlig hilsen

Hvis poenget er at man ikke skal kjøre for fort, så er det fint å bli varslet. Hvis poenget er å dra penger inn i statskassa, så bør det være forbudt å varsle om fotobokser.

Skrevet

Hvis poenget er at man ikke skal kjøre for fort, så er det fint å bli varslet. Hvis poenget er å dra penger inn i statskassa, så bør det være forbudt å varsle om fotobokser.

Nei, da må det være slik som GPSen som jeg hadde i USA, som varsler fartsgrensen.

Disse varsler kun kamera, og lar deg råkjøre mellom kamera (formodentlig ikke mellom de som er sammenkoblet).

Med vennlig hilsen

Skrevet

Legg til "en rumener som ikke har penger til kamera" så sier det seg selv.

Uff, nei den var stygg.

Kameraene det er snakk om er noen centimeter store, og koster ca 200 kr, eller mindre.

Skrevet

Det er ikke ulovlig å eie en PC heller, før man bruker den til noe ulovlig. Heller ikke en øks, eller eller eller.

Det som kalles skimming-utstyr er egentlig relativ vanlig elektronikk.

Hva er poenget ditt i denne debatten? Å forklare oss hva skimmingutstyr er? Evt hvor normalt det er å ta slikt (helt normalt utstyr) med seg over landegrensene?

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Det er ikke ulovlig å eie en PC heller, før man bruker den til noe ulovlig. Heller ikke en øks, eller eller eller.

Det som kalles skimming-utstyr er egentlig relativ vanlig elektronikk.

''Det som kalles skimming-utstyr er egentlig relativ vanlig elektronikk''

Gudbedre så naiv du virker noen ganger.

Gjest verinoca
Skrevet

Det positive i åpne grenser (enten det er mellom Finnmark og Oslo, eller Sverige og Norge, eller Schengen) er selvsagt bevegelsesfriheten det gir oss.

Ja, selvsagt får vi noen av deres kriminelle, og de får nok noen av våre.

Du har fremdeles ikke svart på hva politiet skulle gjort med en norsk skimmingbande?

Hvorfor skal jeg svare på det? Jeg er ikke politi.

Gjest verinoca
Skrevet

Hva er poenget ditt i denne debatten? Å forklare oss hva skimmingutstyr er? Evt hvor normalt det er å ta slikt (helt normalt utstyr) med seg over landegrensene?

Nei, han skal gjøre oss til rasister.

Skrevet

''Det som kalles skimming-utstyr er egentlig relativ vanlig elektronikk''

Gudbedre så naiv du virker noen ganger.

Det går liksom ikke opp for deg at jeg muligvis jobber med slikt? (Dog ikke ulovlig!)

Skrevet

Hvorfor skal jeg svare på det? Jeg er ikke politi.

Nei, nettopp.

Poenget er dog at de selvsagt kan gjøre akkurat det samme, uavhengig av hvor banden kommer fra.

Skrevet

Å påpeke at man kan selvsagt ha en slik lov, men i praksis blir det omtrent umulig/upraktisk å håndheve.

Skimmingutstyr (mesteparten av det) ser ut som vanlig småelektronikk, og knapt noen toller/politi vil se/vite forskjellen.

De to sentrale delene i skimminutstyr - magnesleser og kamera, har "en del andre" bruksområder, for å si det mildt.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Det går liksom ikke opp for deg at jeg muligvis jobber med slikt? (Dog ikke ulovlig!)

''Det går liksom ikke opp for deg at jeg muligvis jobber med slikt? (Dog ikke ulovlig!)''

Du bør jo vite at jeg ikke er synsk ;-)

Men det spiller ingen rolle. Mener du at det er vanlig å ta med seg dette inn i landet og du tror at de hadde edle hensikter?

Jeg vet det ikke er forbudt å eie utstyret.

Skrevet

Å påpeke at man kan selvsagt ha en slik lov, men i praksis blir det omtrent umulig/upraktisk å håndheve.

Skimmingutstyr (mesteparten av det) ser ut som vanlig småelektronikk, og knapt noen toller/politi vil se/vite forskjellen.

De to sentrale delene i skimminutstyr - magnesleser og kamera, har "en del andre" bruksområder, for å si det mildt.

Men man ser det når det er festet i minibanken, det gjorde i hvert fall jeg og gikk til banken over gata og tok ut penger. Men kanskje jeg så det fordi jeg blir litt kortere enn normalt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...