Gå til innhold

Hva er det rareste språket dere vet om?

Anbefalte innlegg

Jeg ser en filmsnutt fra Ungarn nå, og kan ikke la være å bli fasinert av dette språket. Tonefallet er finsk, men noen konsonanter som ikke helt hører hjemme der. Jeg får også assosiasjoner til kinesisk.

Grønlandsk er også ganske spesielt å høre på..

Fortsetter under...

Annonse

I itllegg til Xhosa som nevnes lenger ned, er jeg fascinert av islandsk. Kan sitte og høre på en samtale og ikke skjønne et plukk, og så _plutselig_ er det et ord jeg skjønner midt inni all kaudervelsken.

Signert!

Skulle si just det samme her.

Eller skikkelig brei nordmørsdialekt. Har ei venninne som snakker sånn, og jeg tror jeg hadde kjent henne i fem år før jeg sluttet å måtte si hæææ hele tida hihihi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...