Gå til innhold

Brennpunkt: Forskerne kaller det et eksperimet

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Nrk nå: Kristin Halvorsen kaller det en revolusjon, forskerne kaller det et eksperiment. Hvordan har ettåringene det egentlig i barnehagen?

Hvem skal en tro på?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

10

• Persille1365381127

8

• ShitDiddelyDo

6

• megler Smekk

5

Skrevet

Haha!

Hadde det vært Frp som hadde forslått det, ville du synes det var en flott idé. Dette handler om at det er Kristin Halvorsen.

Skrevet

Sludder fra endre til annen. Jeg har aldri stemt Frp, og har ingen sympatier for den gjengen.

Spørsmålet var, hvem skal man lytte til?

Skrevet

Sludder fra endre til annen. Jeg har aldri stemt Frp, og har ingen sympatier for den gjengen.

Spørsmålet var, hvem skal man lytte til?

Kollektive "barnehager" er svært vanlige i mange land, hvor barn blir oppdratt sammen i grupper.

All den forskningen jeg har sett (uten at jeg har linker til den her) noterer at barnehagebarn blir flinkere til å sosialisere.

Skrevet

Kollektive "barnehager" er svært vanlige i mange land, hvor barn blir oppdratt sammen i grupper.

All den forskningen jeg har sett (uten at jeg har linker til den her) noterer at barnehagebarn blir flinkere til å sosialisere.

Kanskje en íde å se programmet?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Barnehage fra 2-3 årsalder og frem til skolealder er bra for sosialisering.

Barnehage for 1 åring - er ikke noe man gjør for 1 åringens skyld.

Skrevet

Barnehage fra 2-3 årsalder og frem til skolealder er bra for sosialisering.

Barnehage for 1 åring - er ikke noe man gjør for 1 åringens skyld.

Det betyr ikke at det er ille for dem.

Med vennlig hilsen

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det betyr ikke at det er ille for dem.

Med vennlig hilsen

Hvordan kan du vite det?

Skrevet

Hvordan kan du vite det?

Hvordan kan du vite at det er ille for dem?

Skal man anta at alt er ille?

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Haha!

Hadde det vært Frp som hadde forslått det, ville du synes det var en flott idé. Dette handler om at det er Kristin Halvorsen.

Det var vel FRP sammen med SV? Det var oposisjonen under den forrige regjeringa som foreslo dette. Hvis ikke jeg så fryktelig feil var det Jensen som sto og smilte ved siden av Halvorsen i et gammelt bilde i starten av Brennpunktprogrammet, men jeg hang meg mest opp i at Jensen ser ut til å ha blitt 20 år eldre på 6 år ...

Skrevet

Med vennlig hilsen

Som sagt, kanskje en íde å se programmet. Legg spesielt merke på hva fagpersonene sier,

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Med vennlig hilsen

He-he. Du snur spørsmålet uten å svare på spørsmålet som ble stilt deg.

Men jeg har sett tilvenning av små...og sett 1 åring sutre og være lei seg store deler av dagen mens foreldrene er på jobb.

Har du vært mye i kontakt med 1 åringer, og sett deres behov?

Skrevet

Det var vel FRP sammen med SV? Det var oposisjonen under den forrige regjeringa som foreslo dette. Hvis ikke jeg så fryktelig feil var det Jensen som sto og smilte ved siden av Halvorsen i et gammelt bilde i starten av Brennpunktprogrammet, men jeg hang meg mest opp i at Jensen ser ut til å ha blitt 20 år eldre på 6 år ...

En fin informasjon!

Takk!

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

En fin informasjon!

Takk!

Med vennlig hilsen

Akkurat som om du ikke har lagt merke til det selv. Du er bare for høflig til å skrive det. Men alle ser det: Siv Jensen har forfalt noe helt ekstremt. ;)

Skrevet

He-he. Du snur spørsmålet uten å svare på spørsmålet som ble stilt deg.

Men jeg har sett tilvenning av små...og sett 1 åring sutre og være lei seg store deler av dagen mens foreldrene er på jobb.

Har du vært mye i kontakt med 1 åringer, og sett deres behov?

Jeg har sett 1-åringer hylskrike med foreldre, også.

Svaret på det du spurte meg om er at man åpenbart ikke kan garantere at absolutt alt er 100% trygt. Man vet heller ikke om det er trygt for 1-åringer å være hjemme. Kanskje det blir mye bedre i barnehager?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Akkurat som om du ikke har lagt merke til det selv. Du er bare for høflig til å skrive det. Men alle ser det: Siv Jensen har forfalt noe helt ekstremt. ;)

Look to Denmark! ;-) Men fremdeles er det lettest/best å "ta" dem på politikken.

Seriøst: Det jeg refererte til med "fin informasjon" var kommentaren om at dette egentlig var Frps verk. Det er morsomt.

Med vennlig hilsen

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Svaret på det du spurte meg om er at man åpenbart ikke kan garantere at absolutt alt er 100% trygt. Man vet heller ikke om det er trygt for 1-åringer å være hjemme. Kanskje det blir mye bedre i barnehager?

Med vennlig hilsen

Er faktisk for trøtt til å diskutere med deg nå, men vil anbefale deg å lese litt om 1 åringer kontra feks 4 åringer. Les litt de ulike aldersgruppers behov for trygghet- og hvorvidt denne foretrekkes å bli ivaretatt av få eller mange personer.

Verdensbilde til de små utvikles over de her årene. En 4 åring er mer moden for barnehage enn en 1 åring. Ergo vil barnehage være sunnere/bedre/lurere for 4 åringen enn 1 åringen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Med vennlig hilsen

I følge Brennpunkt-forskerne er studiene ganske klokkeklare: Barn mellom 1-2 år har ikke godt av dette baseopplegget. De får flere voksne å forholde seg til enn barn på denne alderen er i stand til.

De kaller derfor dette et sosialt eksperiment.

Jeg synes programlederen hadde et godt poeng da han stilte Halvorsen følgende spørsmål: Hvorfor kreves det årevis med utredninger og prøveprosjekter for å finne ut om søppelresirkuleringa (den vi alle nå driver med) ville fungere, mens dere hoppet bukk over prøveprosjektene når det er snakk om de minste barna?

Skrevet

Er faktisk for trøtt til å diskutere med deg nå, men vil anbefale deg å lese litt om 1 åringer kontra feks 4 åringer. Les litt de ulike aldersgruppers behov for trygghet- og hvorvidt denne foretrekkes å bli ivaretatt av få eller mange personer.

Verdensbilde til de små utvikles over de her årene. En 4 åring er mer moden for barnehage enn en 1 åring. Ergo vil barnehage være sunnere/bedre/lurere for 4 åringen enn 1 åringen.

''Ergo vil barnehage være sunnere/bedre/lurere for 4 åringen enn 1 åringen.''

Det kan så være, men det betyr ikke at bgh er *skadelig* for en 1-åring.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...