megler Smekk Skrevet 26. oktober 2010 Skrevet 26. oktober 2010 På Nrk nå: Kristin Halvorsen kaller det en revolusjon, forskerne kaller det et eksperiment. Hvordan har ettåringene det egentlig i barnehagen? Hvem skal en tro på? 0 Siter
megler Smekk Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Skrevet 26. oktober 2010 http://nrk.no/nyheter/norge/1.7352255 0 Siter
Sør Skrevet 26. oktober 2010 Skrevet 26. oktober 2010 Haha! Hadde det vært Frp som hadde forslått det, ville du synes det var en flott idé. Dette handler om at det er Kristin Halvorsen. 0 Siter
megler Smekk Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Skrevet 26. oktober 2010 Sludder fra endre til annen. Jeg har aldri stemt Frp, og har ingen sympatier for den gjengen. Spørsmålet var, hvem skal man lytte til? 0 Siter
Sør Skrevet 26. oktober 2010 Skrevet 26. oktober 2010 Sludder fra endre til annen. Jeg har aldri stemt Frp, og har ingen sympatier for den gjengen. Spørsmålet var, hvem skal man lytte til? Kollektive "barnehager" er svært vanlige i mange land, hvor barn blir oppdratt sammen i grupper. All den forskningen jeg har sett (uten at jeg har linker til den her) noterer at barnehagebarn blir flinkere til å sosialisere. 0 Siter
megler Smekk Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Skrevet 26. oktober 2010 Kollektive "barnehager" er svært vanlige i mange land, hvor barn blir oppdratt sammen i grupper. All den forskningen jeg har sett (uten at jeg har linker til den her) noterer at barnehagebarn blir flinkere til å sosialisere. Kanskje en íde å se programmet? 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 26. oktober 2010 Skrevet 26. oktober 2010 Kollektive "barnehager" er svært vanlige i mange land, hvor barn blir oppdratt sammen i grupper. All den forskningen jeg har sett (uten at jeg har linker til den her) noterer at barnehagebarn blir flinkere til å sosialisere. Barnehage fra 2-3 årsalder og frem til skolealder er bra for sosialisering. Barnehage for 1 åring - er ikke noe man gjør for 1 åringens skyld. 0 Siter
Sør Skrevet 26. oktober 2010 Skrevet 26. oktober 2010 Barnehage fra 2-3 årsalder og frem til skolealder er bra for sosialisering. Barnehage for 1 åring - er ikke noe man gjør for 1 åringens skyld. Det betyr ikke at det er ille for dem. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 26. oktober 2010 Skrevet 26. oktober 2010 Det betyr ikke at det er ille for dem. Med vennlig hilsen Hvordan kan du vite det? 0 Siter
Sør Skrevet 26. oktober 2010 Skrevet 26. oktober 2010 Hvordan kan du vite det? Hvordan kan du vite at det er ille for dem? Skal man anta at alt er ille? Med vennlig hilsen 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 26. oktober 2010 Skrevet 26. oktober 2010 Haha! Hadde det vært Frp som hadde forslått det, ville du synes det var en flott idé. Dette handler om at det er Kristin Halvorsen. Det var vel FRP sammen med SV? Det var oposisjonen under den forrige regjeringa som foreslo dette. Hvis ikke jeg så fryktelig feil var det Jensen som sto og smilte ved siden av Halvorsen i et gammelt bilde i starten av Brennpunktprogrammet, men jeg hang meg mest opp i at Jensen ser ut til å ha blitt 20 år eldre på 6 år ... 0 Siter
megler Smekk Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Skrevet 26. oktober 2010 Hvordan kan du vite at det er ille for dem? Skal man anta at alt er ille? Med vennlig hilsen Som sagt, kanskje en íde å se programmet. Legg spesielt merke på hva fagpersonene sier, 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 26. oktober 2010 Skrevet 26. oktober 2010 Hvordan kan du vite at det er ille for dem? Skal man anta at alt er ille? Med vennlig hilsen He-he. Du snur spørsmålet uten å svare på spørsmålet som ble stilt deg. Men jeg har sett tilvenning av små...og sett 1 åring sutre og være lei seg store deler av dagen mens foreldrene er på jobb. Har du vært mye i kontakt med 1 åringer, og sett deres behov? 0 Siter
Sør Skrevet 26. oktober 2010 Skrevet 26. oktober 2010 Det var vel FRP sammen med SV? Det var oposisjonen under den forrige regjeringa som foreslo dette. Hvis ikke jeg så fryktelig feil var det Jensen som sto og smilte ved siden av Halvorsen i et gammelt bilde i starten av Brennpunktprogrammet, men jeg hang meg mest opp i at Jensen ser ut til å ha blitt 20 år eldre på 6 år ... En fin informasjon! Takk! Med vennlig hilsen 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 26. oktober 2010 Skrevet 26. oktober 2010 En fin informasjon! Takk! Med vennlig hilsen Akkurat som om du ikke har lagt merke til det selv. Du er bare for høflig til å skrive det. Men alle ser det: Siv Jensen har forfalt noe helt ekstremt. 0 Siter
Sør Skrevet 26. oktober 2010 Skrevet 26. oktober 2010 He-he. Du snur spørsmålet uten å svare på spørsmålet som ble stilt deg. Men jeg har sett tilvenning av små...og sett 1 åring sutre og være lei seg store deler av dagen mens foreldrene er på jobb. Har du vært mye i kontakt med 1 åringer, og sett deres behov? Jeg har sett 1-åringer hylskrike med foreldre, også. Svaret på det du spurte meg om er at man åpenbart ikke kan garantere at absolutt alt er 100% trygt. Man vet heller ikke om det er trygt for 1-åringer å være hjemme. Kanskje det blir mye bedre i barnehager? Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 26. oktober 2010 Skrevet 26. oktober 2010 Akkurat som om du ikke har lagt merke til det selv. Du er bare for høflig til å skrive det. Men alle ser det: Siv Jensen har forfalt noe helt ekstremt. Look to Denmark! ;-) Men fremdeles er det lettest/best å "ta" dem på politikken. Seriøst: Det jeg refererte til med "fin informasjon" var kommentaren om at dette egentlig var Frps verk. Det er morsomt. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 26. oktober 2010 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har sett 1-åringer hylskrike med foreldre, også. Svaret på det du spurte meg om er at man åpenbart ikke kan garantere at absolutt alt er 100% trygt. Man vet heller ikke om det er trygt for 1-åringer å være hjemme. Kanskje det blir mye bedre i barnehager? Med vennlig hilsen Er faktisk for trøtt til å diskutere med deg nå, men vil anbefale deg å lese litt om 1 åringer kontra feks 4 åringer. Les litt de ulike aldersgruppers behov for trygghet- og hvorvidt denne foretrekkes å bli ivaretatt av få eller mange personer. Verdensbilde til de små utvikles over de her årene. En 4 åring er mer moden for barnehage enn en 1 åring. Ergo vil barnehage være sunnere/bedre/lurere for 4 åringen enn 1 åringen. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 26. oktober 2010 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har sett 1-åringer hylskrike med foreldre, også. Svaret på det du spurte meg om er at man åpenbart ikke kan garantere at absolutt alt er 100% trygt. Man vet heller ikke om det er trygt for 1-åringer å være hjemme. Kanskje det blir mye bedre i barnehager? Med vennlig hilsen I følge Brennpunkt-forskerne er studiene ganske klokkeklare: Barn mellom 1-2 år har ikke godt av dette baseopplegget. De får flere voksne å forholde seg til enn barn på denne alderen er i stand til. De kaller derfor dette et sosialt eksperiment. Jeg synes programlederen hadde et godt poeng da han stilte Halvorsen følgende spørsmål: Hvorfor kreves det årevis med utredninger og prøveprosjekter for å finne ut om søppelresirkuleringa (den vi alle nå driver med) ville fungere, mens dere hoppet bukk over prøveprosjektene når det er snakk om de minste barna? 0 Siter
Sør Skrevet 26. oktober 2010 Skrevet 26. oktober 2010 Er faktisk for trøtt til å diskutere med deg nå, men vil anbefale deg å lese litt om 1 åringer kontra feks 4 åringer. Les litt de ulike aldersgruppers behov for trygghet- og hvorvidt denne foretrekkes å bli ivaretatt av få eller mange personer. Verdensbilde til de små utvikles over de her årene. En 4 åring er mer moden for barnehage enn en 1 åring. Ergo vil barnehage være sunnere/bedre/lurere for 4 åringen enn 1 åringen. ''Ergo vil barnehage være sunnere/bedre/lurere for 4 åringen enn 1 åringen.'' Det kan så være, men det betyr ikke at bgh er *skadelig* for en 1-åring. Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.