Gå til innhold

skilsmissebarn som går på 2 forskjelllige skoler

Anbefalte innlegg

Gjest KaisaStina
Skrevet

Er det mulig? Det var en som sa at det var tilfelle for noen, hvor foreldrene bodde langt fra hverandre. Kan de gå på ulike skoler annenhver uke, eller hvordan fungerer det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tatjana
Skrevet

Er det mulig? Min første tanke var "stakkars barn"! De må da forholde seg til dobbelt sett av klassekamerater, lærebøker, fagplaner, leksesystemer... Det høres helt forferdelig ut, syns jeg.

Persille1365381127
Skrevet

Jeg tror ikke man kan være skrevet inn på to skoler sånn rent juridisk, og rent praktisk tror jeg ikke det er gjennomførbart. Ingen skoler har jo identisk opplæringsplan.

Når det er sagt; jeg vet om barn som har gått i to barnehager, og det er ikke bra for barna. Det er for ustabilt, for mange mennesker, mye regler og rutiner osv.

Gjest KaisaStina
Skrevet

Jeg tror ikke man kan være skrevet inn på to skoler sånn rent juridisk, og rent praktisk tror jeg ikke det er gjennomførbart. Ingen skoler har jo identisk opplæringsplan.

Når det er sagt; jeg vet om barn som har gått i to barnehager, og det er ikke bra for barna. Det er for ustabilt, for mange mennesker, mye regler og rutiner osv.

Jeg prøvde en gang å ta to grunnfag samtidig. Det endte opp med at jeg følte at jeg ikke tilhørte noen av fagene, heller ikke mine medstudenter. Heldigvis innså jeg dette fort og kuttet ut det ene faget.

Det er jo mulig at to skoler samarbeider, slik at eleven følger læreplanen til den ene skolen, og lekser derifra. Nærmest som en slags nettskole, bare at eleven befinner seg på en annen skole.

Jeg vet også om noen hørselshemmede elever som har gått på døveskole tre dager i uka, og to dager på vanlig skole, for å bli mere integrert i de hørenes verden, språk tale, osv. Men for mange har det ikke fungert i det hele tatt.

Gjest Hulderen
Skrevet

Ja, det er mulig. Det var en sak for en stund siden der en mor var fortvilet over at faren til barnet meldte barnet inn på den skolen der han bodde, slik at barnet gikk på to skoler, annenhver uke. Siden foreldrene hadde delt foreldreansvar, kunne ingen hjelpe henne å stoppe det. Da jeg kommenterte det, var det en lærer som fortalte at det var flere barn på hennes skole som hadde det på den måten. Selvsagt vanskelig for barna, men fullt lovlig.

Skrevet

Jeg kjenner noen som har en slik ordning. Men der er barna på "den andre" skolen 14 dager annenhver måned eller noe i den duren.

I følge mor fungerer det greit, men det krever at skolene samarbeider - noe de gjør i dette tilfellet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...