Gå til innhold

I Vår Herre Jesu Kristi Navn, Amen!

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

NRK høster klagestorm fra menighetene før noen i det hele tatt vet hva programmet "Trekant" vil inneholde. Den kristne tv-kanalen Visjon Norge har lagt ut nummeret på sin kanal, og oppfordrer seerne til å sende NRK "en tyfon" av klager. "En storm" av klager er visst ikke nok.

http://www.side3.no/article3014622.ece

Religiøse er på mange måter litt morsomme. Den ene uka er det Snåsa og Martha, så er det en eller annen steinalderIman, men det går stort sett over etter litt rabalder. På Sørlandet gir de derimot aldri opp. :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

18

• hidi, the scorpion

8

• Sør

4

• Holmes

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Religiøse er på mange måter litt morsomme.''

Ja...det er jeg enig i...

I bunn og grunn så er det utrolig hva et menneskesinn klarer å skape...uansett hva det er...

Det gjelder oss alle som er et menneske =)

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Religiøse er på mange måter litt morsomme.''

Ja...det er jeg enig i...

I bunn og grunn så er det utrolig hva et menneskesinn klarer å skape...uansett hva det er...

Det gjelder oss alle som er et menneske =)

Jeg så et program med denne trønder-Are på NRK i går. Han hadde innlosjert seg hos noen mormoner i noen dager, og var med dem rundt for å omvende folk. Det var ganske interessant. De var motstandere av den nye kirken, og ville ha den som den opprinnelige var. Jippi. :)

Men etter å ha sett programmet forstår jeg plutselig hvem disse folka som med jevne mellomrom kommer bort til meg på toget (du har ingen muligheter til å stikke av - så det er nok et smart trekk) er. De har amerikansk aksent (som disse), samme klær (som disse), og de er jævla opptatte av skoene mine (som disse - de pussa veldig på skoene sine). Men de pleier aldri å preike religion til meg. De er bare vennlige, nysgjerrige - og veldig opptatt av skoene mine.

Jeg tror det lyser noe ut av meg som stopper dem før de begynner å preike Jesus, og så drar de i stedet samtalen over på skoene mine.

Rare folk, men vennlige. Det skal de ha. :)

Skrevet

Jeg bor på sørlandet. Jeg tror ikke noen i min omgangskrets ville være blant dem som klager på et slikt program. Noe annet er jo at det blir litt pinlig, eller hva man skal kalle det, for en som tilhører en annen generasjon enn de som er målgruppen for programmet. Jeg vokste iallfall ikke akkurat opp med den typen informasjon som dette programmet ser ut til å ta sikte på :) -men nettopp det at min generasjon synes det er flaut, er vel mer enn god nok grunn for å lage slike programmer(hva det nå egentlig går ut på).

ShitDiddelyDo
Skrevet

Flere som reagerer. Jarle Haugland i Familie og Hjem.

Det som er litt artig med denne Jarle Haugland er at han, hvis han ikke er gift, er jomfru. Han var nemlig ganske klar på dette med sex før ekteskapet i debatten med Einar Gelius på NRK i forrige uke.

For alt jeg vet er han jo gift, men hvis ikke - vel - jeg tror kanskje ikke han bør uttale seg alt for meget om sex. ;)

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10034166

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Her i Norge har jo myndighetene lenge vært over snittet opptatt av at man ikke skal støte de troende. Så da er vel de kristne i sin fulle rett?

Her jeg bor er det restriksjoner i barnehagene mot å dele ut marsipangris til den som finner mandelen i grøten til jul fordi griser er urene og virker støtende på en trosretning.

Vi skal vel ha samme respekt for alle de troende uansett hva de tror på. Det skal jo ikke være forskjellsbehandling.

Nå er ikke poenget mitt her at jeg er enig med de troende bare for å ha nevnt det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Her i Norge har jo myndighetene lenge vært over snittet opptatt av at man ikke skal støte de troende. Så da er vel de kristne i sin fulle rett?

Her jeg bor er det restriksjoner i barnehagene mot å dele ut marsipangris til den som finner mandelen i grøten til jul fordi griser er urene og virker støtende på en trosretning.

Vi skal vel ha samme respekt for alle de troende uansett hva de tror på. Det skal jo ikke være forskjellsbehandling.

Nå er ikke poenget mitt her at jeg er enig med de troende bare for å ha nevnt det.

De kristne er naturligvis i sin fulle rett til å hyle og bære seg og gå i demonstrasjonstog om det så var. Det er ytringsfrihet.

Det er likevel ingen grunn til ikke å more seg litt av dem.

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

De kristne er naturligvis i sin fulle rett til å hyle og bære seg og gå i demonstrasjonstog om det så var. Det er ytringsfrihet.

Det er likevel ingen grunn til ikke å more seg litt av dem.

Helt enig det var vel det jeg gjorde og samtidig som jeg ironiserte over hvordan myndighetene innordner seg noen religioner og ikke andre.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Helt enig det var vel det jeg gjorde og samtidig som jeg ironiserte over hvordan myndighetene innordner seg noen religioner og ikke andre.

Hvordan innordner myndighetene seg noen religioner? Det er ingen som har nektet muslimer eller jøder å syte, og hvis de har fått noen spesialtilpassede lover som skal skåne deres religion, må du gjerne komme med eksempler.

For det ville definitivt brutt med vår religionsfrihet, og du burde sporenstreks ringe tusentipset til VG, for her har de gått glipp av noe.

Skrevet

Jeg så et program med denne trønder-Are på NRK i går. Han hadde innlosjert seg hos noen mormoner i noen dager, og var med dem rundt for å omvende folk. Det var ganske interessant. De var motstandere av den nye kirken, og ville ha den som den opprinnelige var. Jippi. :)

Men etter å ha sett programmet forstår jeg plutselig hvem disse folka som med jevne mellomrom kommer bort til meg på toget (du har ingen muligheter til å stikke av - så det er nok et smart trekk) er. De har amerikansk aksent (som disse), samme klær (som disse), og de er jævla opptatte av skoene mine (som disse - de pussa veldig på skoene sine). Men de pleier aldri å preike religion til meg. De er bare vennlige, nysgjerrige - og veldig opptatt av skoene mine.

Jeg tror det lyser noe ut av meg som stopper dem før de begynner å preike Jesus, og så drar de i stedet samtalen over på skoene mine.

Rare folk, men vennlige. Det skal de ha. :)

''Rare folk, men vennlige. Det skal de ha. :)''

Ja, og høflige også. I motsetning til Jehovas vitner setter de ikke foten i dørsprekka hvis du ikke har tid/lyst til å snakke med dem De sier bare takk for seg, beklager forstyrrelsen og tusler vider, pent kledd i blådress og kapper. Et sympatisk trekk, spør du meg!

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Hvordan innordner myndighetene seg noen religioner? Det er ingen som har nektet muslimer eller jøder å syte, og hvis de har fått noen spesialtilpassede lover som skal skåne deres religion, må du gjerne komme med eksempler.

For det ville definitivt brutt med vår religionsfrihet, og du burde sporenstreks ringe tusentipset til VG, for her har de gått glipp av noe.

Nei jeg kjenner heller ikke til lover men praksis. Et eksempel er det jeg nevnte et annet er kjønnsdeling i gym og svømmetimer pga av religiøse hensyn. Det er vanlig i enkelte bydeler i Oslo.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Rare folk, men vennlige. Det skal de ha. :)''

Ja, og høflige også. I motsetning til Jehovas vitner setter de ikke foten i dørsprekka hvis du ikke har tid/lyst til å snakke med dem De sier bare takk for seg, beklager forstyrrelsen og tusler vider, pent kledd i blådress og kapper. Et sympatisk trekk, spør du meg!

Ja, helt enig. De har litt sære regler å forholde seg til, men de er hyggelige. Dessuten legger jeg litt innsats i å kjøpe sko, og det er derfor spesielt hyggelig at noen legger merke til dem med slik iver. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei jeg kjenner heller ikke til lover men praksis. Et eksempel er det jeg nevnte et annet er kjønnsdeling i gym og svømmetimer pga av religiøse hensyn. Det er vanlig i enkelte bydeler i Oslo.

Det er den enkelte skole som velger den slags. Ikke regjering eller storting.

Skrevet

Ja, helt enig. De har litt sære regler å forholde seg til, men de er hyggelige. Dessuten legger jeg litt innsats i å kjøpe sko, og det er derfor spesielt hyggelig at noen legger merke til dem med slik iver. :)

''Dessuten legger jeg litt innsats i å kjøpe sko, og det er derfor spesielt hyggelig at noen legger merke til dem med slik iver. :)''

Lol! Har ikke lagt merke til at mormonere har en skofetisj, men skal sørge for å vifte med de nye støvlettene mine (som ingen har kommentert, hulk) neste gang for å berge sjølbildet mitt på skofronten ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Dessuten legger jeg litt innsats i å kjøpe sko, og det er derfor spesielt hyggelig at noen legger merke til dem med slik iver. :)''

Lol! Har ikke lagt merke til at mormonere har en skofetisj, men skal sørge for å vifte med de nye støvlettene mine (som ingen har kommentert, hulk) neste gang for å berge sjølbildet mitt på skofronten ;-)

Jeg skal ikke påstå at de har skofetish - ingen på gata har f.eks. begynt å mase om skoene mine, men det kan også være fordi jeg er blant dem som er uhøflig nok til å late som om jeg ikke hører dem når de kommer bort, men på toget - og det har jeg opplevd to ganger (jeg tror de holder hus et par stasjoner bortenfor meg, så det hender jeg møter på dem der) at mormoner har satt seg ned ved meg, og da har de langt bedre tid enn på gata, så de begynner en vanlig samtale. Begge gangene har de etter hvert begynt å preike om skoene mine. :)

hidi, the scorpion
Skrevet

''På Sørlandet gir de derimot aldri opp. :)''

Synes lite om din latterliggjøring av oss sørlendinger...(

Jeg er hverken for eller mot programmet, men jeg velger å la være å se på det. Har heller ikke skrevet klagebrev.

Vi på sørlandet, er ikke en ensartet gruppe av mennensker, men like forskjellige som dere i resten av vårt langstrakte land!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er hverken for eller mot programmet, men jeg velger å la være å se på det. Har heller ikke skrevet klagebrev.

Vi på sørlandet, er ikke en ensartet gruppe av mennensker, men like forskjellige som dere i resten av vårt langstrakte land!

Men det er nå likevel en kjensgjerning at mange på Sørlandet, og en del på vestlandet, fortsatt ligger litt etter resten av landet i religionsutøvelse, og tv-kanalen jeg viste til - altså Visjon Norge, kommer fra Sørlandet, så det var ikke helt uten sammenheng at jeg skrev "på Sørlandet gir de seg aldri".

Hvor mange andre områder i Norge er det hauger av bedehus i dag? ;)

Jeg skal for øvrig ikke se programmet jeg heller, men jeg er nok hakket eldre enn aldersgruppen de henvender seg til.

Skrevet

Som sørlending har jeg heller ikke noe lyst til å bli satt i bås sammen med denne gjengen her.

Skrevet

Men det er nå likevel en kjensgjerning at mange på Sørlandet, og en del på vestlandet, fortsatt ligger litt etter resten av landet i religionsutøvelse, og tv-kanalen jeg viste til - altså Visjon Norge, kommer fra Sørlandet, så det var ikke helt uten sammenheng at jeg skrev "på Sørlandet gir de seg aldri".

Hvor mange andre områder i Norge er det hauger av bedehus i dag? ;)

Jeg skal for øvrig ikke se programmet jeg heller, men jeg er nok hakket eldre enn aldersgruppen de henvender seg til.

Visjon Norge holder til i Drammen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Visjon Norge holder til i Drammen.

Det var da som faen. Er det sant? Isj.

Jeg er visst full av fordommer likevel, og antok automatisk at de holdt til på Sørlandet.

:o

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...