Gå til innhold

I Vår Herre Jesu Kristi Navn, Amen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var da som faen. Er det sant? Isj.

Jeg er visst full av fordommer likevel, og antok automatisk at de holdt til på Sørlandet.

:o

Drammen er da nesten på sørlandet.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

18

• hidi, the scorpion

8

• Sør

4

• Holmes

2

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er kanskje ikke Sørlandet, men Drammen er unektelig en smått suspekt by, ja.

Men mange av de som driver kanalen er fra Sørlandet. Det er sikkert mer praktisk å holde hus i sentrale strøk.

Skrevet

Drammen er nok på østlandet. Men kanalen hadde nok passet bedre på sørlandet (jeg har de samme fordommene som SDD).

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Den kristne tv-kanalen Visjon Norge har lagt ut nummeret på sin kanal,''

Visjon Norge har forøvrig mye snadder liggende ute på sin web-tv. Her er det mye lett kveldunderholdning. "Hellig Ånds møte med Debbie Rich" høres spennende ut: http://www.visjonnorge.com/index.php?sideID=1341&ledd1=264&ledd2=1545

Det er utrolig mye bra på Visjon Norge.

Det lå en snutt fra barne-tv på Visjon Norge ute på Youtube en stund, men den er nå fjernet. Dette er noe av det mest skremmende jeg har sett noen gang. SAW-filmene var barnemat i forhold, men disse har i det minste 18 års aldersgrense.

hidi, the scorpion
Skrevet

Men det er nå likevel en kjensgjerning at mange på Sørlandet, og en del på vestlandet, fortsatt ligger litt etter resten av landet i religionsutøvelse, og tv-kanalen jeg viste til - altså Visjon Norge, kommer fra Sørlandet, så det var ikke helt uten sammenheng at jeg skrev "på Sørlandet gir de seg aldri".

Hvor mange andre områder i Norge er det hauger av bedehus i dag? ;)

Jeg skal for øvrig ikke se programmet jeg heller, men jeg er nok hakket eldre enn aldersgruppen de henvender seg til.

''Men det er nå likevel en kjensgjerning at mange på Sørlandet, og en del på vestlandet, fortsatt ligger litt etter resten av landet i religionsutøvelse''

Da er du dårlig informert! Det er en myte på lik linje med trolla i skogen...!

"Umoralen" seirer overalt;)

Skrevet

''Men det er nå likevel en kjensgjerning at mange på Sørlandet, og en del på vestlandet, fortsatt ligger litt etter resten av landet i religionsutøvelse''

Definer "Umoral".

ShitDiddelyDo
Skrevet

Alle vet at trollene døde ut for mer enn 100 år siden, men bedehusene er fortsatt der - og de er på Sørlandet. Det er ikke tilfeldig at de mest fanatiske villmennene i f.eks. KRF er fra Sørlandet eller Vestlandet. Sørlandet og deler av Vestlandet er den fundementalistiske bibeltolkningens høyborg, og den står støtt.

For Sørlandets del snakker vi om en bygd som klarte å organisere stor demonstrasjon da Marilyn Manson spilte på Quart for noen år siden. Dette rundt tusenårsskiftet. Forsøk på noe sånt hvor som helst ellers i Norge. :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Definer "Umoral".

Min definisjon på umoral, er alt som kan skade andre mennesker.

hidi, the scorpion
Skrevet

Alle vet at trollene døde ut for mer enn 100 år siden, men bedehusene er fortsatt der - og de er på Sørlandet. Det er ikke tilfeldig at de mest fanatiske villmennene i f.eks. KRF er fra Sørlandet eller Vestlandet. Sørlandet og deler av Vestlandet er den fundementalistiske bibeltolkningens høyborg, og den står støtt.

For Sørlandets del snakker vi om en bygd som klarte å organisere stor demonstrasjon da Marilyn Manson spilte på Quart for noen år siden. Dette rundt tusenårsskiftet. Forsøk på noe sånt hvor som helst ellers i Norge. :)

''For Sørlandets del snakker vi om en bygd som klarte å organisere stor demonstrasjon da Marilyn Manson spilte på Quart for noen år siden.''

Så da setter du _alle_ kristen/troende i en gruppe?

Jeg liker definitivt ikke MM, men det spilte ikke noe rolle for meg om han var der eller ikke. Jeg velger selv hva jeg vil se eller høre!

ShitDiddelyDo
Skrevet

''For Sørlandets del snakker vi om en bygd som klarte å organisere stor demonstrasjon da Marilyn Manson spilte på Quart for noen år siden.''

Så da setter du _alle_ kristen/troende i en gruppe?

Jeg liker definitivt ikke MM, men det spilte ikke noe rolle for meg om han var der eller ikke. Jeg velger selv hva jeg vil se eller høre!

Nei, jeg setter ingen i en gruppe. Det jeg skriver er at det er flere kristne med et steinaldersyn på sørlandet - her naturligvis i forhold til antall mennesker som bor der, enn i noen andre deler av Norge (vestlandet er nummer 2).

Frekvensen av bedehus er også veldig høy på Sørlandet sammenlignet med andre steder.

Svært mange av Apelthun-Sæle-typen som stikker seg ut i media, er fra nettopp Sørlandet.

Er dette feil? Nei.

Det er heller ikke feil å skrive at det er flere muslimer på Oslo Øst enn på Oslo Vest, ei heller at det er flere moskeer på Oslo Øst enn på Oslo Vest.

Dette er fakta. Ikke generaliseringer.

Generalisering ville det vært hvis jeg ga deg, som kristen, egenskapene til Sæle-slekta. Disse er ganske ekstreme, og kristne. Du er ikke ekstrem. De færreste kristne er ekstreme selv om Sæle-familien og deres del av KRF er det. Hareide er kristen. Han har likevel ganske lite til felles med den ekstreme delen i partiet.

TV-kanalen jeg viste til er mildt sagt ekstrem (men åpenbart ikke fra Sørlandet likevel). Men jeg gjetter på at den ikke har så alt for mange abonnenter. Den har likevel betydelig flere abonnenter på Sørlandet enn f.eks. i Trondheim.

See?

Når det gjelder MM-eksempelet var det ikke fordi de ikke "liker ham" de demonstrerte. De demonstrerte fordi de mente han fremmet satanisme. Dette samlet faktisk mange mennesker på Sørlandet. Det ville ikke skjedd noe annet sted i Norge. Det er også feil. MM har ingenting med satanisme å gjøre. Disse gærningene, altså den ekstreme kristengjengen på Sørlandet - her representert ved mange demonstranter, demonstrerte mot at en musiker skulle få komme til deres del av landet - dette så sent som rundt årtusenskiftet. De demonstrerte mot ytringsfriheten.

Det er ganske spesielt. Enda mer spesielt blir det da de åpenbart ikke forstår et dugg av tekstene hans heller, men gjør som mange andre fanatikere: De misforstår samfunnskritikk som satanisme. :)

Skrevet

''På Sørlandet gir de derimot aldri opp. :)''

Synes lite om din latterliggjøring av oss sørlendinger...(

Jeg er hverken for eller mot programmet, men jeg velger å la være å se på det. Har heller ikke skrevet klagebrev.

Vi på sørlandet, er ikke en ensartet gruppe av mennensker, men like forskjellige som dere i resten av vårt langstrakte land!

''Vi på sørlandet, er ikke en ensartet gruppe av mennensker, men like forskjellige som dere i resten av vårt langstrakte land!''

Hva så med det du skrev om muslimer tidligere? Er de en ensartet gruppe (hvor alle er onde), eller?

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, jeg setter ingen i en gruppe. Det jeg skriver er at det er flere kristne med et steinaldersyn på sørlandet - her naturligvis i forhold til antall mennesker som bor der, enn i noen andre deler av Norge (vestlandet er nummer 2).

Frekvensen av bedehus er også veldig høy på Sørlandet sammenlignet med andre steder.

Svært mange av Apelthun-Sæle-typen som stikker seg ut i media, er fra nettopp Sørlandet.

Er dette feil? Nei.

Det er heller ikke feil å skrive at det er flere muslimer på Oslo Øst enn på Oslo Vest, ei heller at det er flere moskeer på Oslo Øst enn på Oslo Vest.

Dette er fakta. Ikke generaliseringer.

Generalisering ville det vært hvis jeg ga deg, som kristen, egenskapene til Sæle-slekta. Disse er ganske ekstreme, og kristne. Du er ikke ekstrem. De færreste kristne er ekstreme selv om Sæle-familien og deres del av KRF er det. Hareide er kristen. Han har likevel ganske lite til felles med den ekstreme delen i partiet.

TV-kanalen jeg viste til er mildt sagt ekstrem (men åpenbart ikke fra Sørlandet likevel). Men jeg gjetter på at den ikke har så alt for mange abonnenter. Den har likevel betydelig flere abonnenter på Sørlandet enn f.eks. i Trondheim.

See?

Når det gjelder MM-eksempelet var det ikke fordi de ikke "liker ham" de demonstrerte. De demonstrerte fordi de mente han fremmet satanisme. Dette samlet faktisk mange mennesker på Sørlandet. Det ville ikke skjedd noe annet sted i Norge. Det er også feil. MM har ingenting med satanisme å gjøre. Disse gærningene, altså den ekstreme kristengjengen på Sørlandet - her representert ved mange demonstranter, demonstrerte mot at en musiker skulle få komme til deres del av landet - dette så sent som rundt årtusenskiftet. De demonstrerte mot ytringsfriheten.

Det er ganske spesielt. Enda mer spesielt blir det da de åpenbart ikke forstår et dugg av tekstene hans heller, men gjør som mange andre fanatikere: De misforstår samfunnskritikk som satanisme. :)

Er veldig uenig i det første du sier....

Jeg har bodd på de fleste største byene på sørlandet, og har opplevd motsatt, de fleste bryr seg katta om kristerndom.

Og ja, du generaliserer de lux!

Kanskje mange bedehus, men hvor mange mennesker er der?

TV-kanalen, er for fanatisk for de fleste trauste sørlendinger. Mannen er jo åpenbart gal.

De fleste troende ga blanke i om MM kom eller ikke kom hit. Vi er ikke alle en gjeng idioter som ikke kan tenke selv....(

Jeg digger Cohen etc, men jeg er ikke døv for god musikk, som har mening/samfunnskritikk.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Vi på sørlandet, er ikke en ensartet gruppe av mennensker, men like forskjellige som dere i resten av vårt langstrakte land!''

Hva så med det du skrev om muslimer tidligere? Er de en ensartet gruppe (hvor alle er onde), eller?

Har jeg skrevet at _alle_ muslimer er onde?

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Hva så med det du skrev om muslimer tidligere? Er de en ensartet gruppe (hvor alle er onde), eller?''

Det kan være noe med den velkjente "på seg selv kjenner man andre".

Derfor kan kanskje en som generaliserer rundt f.eks. muslimer fort få seg til å tro at jeg generaliserer rundt kristne når jeg f.eks. kritiserer denne fanatiske villmannen som eier Visjon Norge og som etter at hundretusenvis av mennesker døde i en tsunami, og hauger av nordmenn som fikk dritten i trynet var direkte berørt av tragedien, proklamerte at dette var guds straff over syndefulle mennesker.

Men han har jo ingenting med hidi å gjøre, og det burde det ikke være nødvendig å skrive.

Hadde jeg derimot skrevet: "Typisk jævla kristenpakk som forsøker å ta over Norge, og snart kommer de til å lykkes, det er tross alt ganske mange prosent av dem her til lands hvis man legger statskirka til grunn" - så hadde det vært en annen sak.

En vesentlig forskjell er også tonen. Jeg ler av folka over, og jeg vet jo at de er svært få og at det ikke er spesielt mange som mener de henger på greip.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er veldig uenig i det første du sier....

Jeg har bodd på de fleste største byene på sørlandet, og har opplevd motsatt, de fleste bryr seg katta om kristerndom.

Og ja, du generaliserer de lux!

Kanskje mange bedehus, men hvor mange mennesker er der?

TV-kanalen, er for fanatisk for de fleste trauste sørlendinger. Mannen er jo åpenbart gal.

De fleste troende ga blanke i om MM kom eller ikke kom hit. Vi er ikke alle en gjeng idioter som ikke kan tenke selv....(

Jeg digger Cohen etc, men jeg er ikke døv for god musikk, som har mening/samfunnskritikk.

Kan du komme med et eksempel på hvor jeg generaliserer rundt kristne?

Det eneste du skriver er at jeg gjør det. Jeg er fullstendig klar over at de aller fleste på sørlandet er helt normale folk - og jeg har aldri skrevet noe annet. Disse ekstreme miljøene har likevel flere fans på sørlandet enn andre steder i landet, men det betyr ikke at de utgjør mange. Det betyr bare at de er betydelig flere der enn f.eks. her jeg bor.

hidi, the scorpion
Skrevet

Kan du komme med et eksempel på hvor jeg generaliserer rundt kristne?

Det eneste du skriver er at jeg gjør det. Jeg er fullstendig klar over at de aller fleste på sørlandet er helt normale folk - og jeg har aldri skrevet noe annet. Disse ekstreme miljøene har likevel flere fans på sørlandet enn andre steder i landet, men det betyr ikke at de utgjør mange. Det betyr bare at de er betydelig flere der enn f.eks. her jeg bor.

'' Det betyr bare at de er betydelig flere der enn f.eks. her jeg bor.''

Hvordan vet du det?

Skrevet

Har jeg skrevet at _alle_ muslimer er onde?

Det har du faktisk, uten at jeg gidder lete det opp nå.

Det var flere som reagerte på det. Jeg vil tippe det er litt under et år siden. Du klargjorde også at du mente det, og det var ikke bare jeg som reagerte på det du skrev.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det har du faktisk, uten at jeg gidder lete det opp nå.

Det var flere som reagerte på det. Jeg vil tippe det er litt under et år siden. Du klargjorde også at du mente det, og det var ikke bare jeg som reagerte på det du skrev.

På hva da?

Jeg har også notorisk dårlig hukommelse;(

Skrevet

'' Det betyr bare at de er betydelig flere der enn f.eks. her jeg bor.''

Hvordan vet du det?

Du har ikke hørt om Bibelbeltet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...