Gå til innhold

Urinveisinfeksjon IGJEN :(

Anbefalte innlegg

Gjest kari-beate
Skrevet

Jeg har aldri tidligere vært plaget med urinveisinfeksjon, har vel faktisk aldri hatt det før nå siste ukene. Først fikk jeg det en gang, kom meg til legen og fikk 3 dagers pencillin kur. Følte meg bra i noen dager, før det var på'n igjen. Gikk vel 8 dager fra første legebesøk til andre legebesøk. Da ble det påvist urinveisinfeksjon ved urinprøve igjen, blod og hvite blodlegemer i urinen. Da fikk jeg en 7 dagers kur. Det er nå to uker siden jeg startet siste kur.

Men nå kjenner jeg jammen at det er på vei tilbake igjen :(

Hjelper ikke pencillinen på meg? Skal jeg måtte gå slik? Eller er det noe annet alvorlig som feiler meg? Eller er dette vanlig av og til?

Jeg er en kvinne på 42.. Jeg har daglig brukt tranebærkapsler i denne perioden også. Kan dessverre ikke drikke syrlige juicer pga allergi.

Videoannonse
Annonse
Gjest Shira :o)
Skrevet

Du må få dyrket en urinprøve dersom det ikke er gjort. Da vil det komme frem hvilke bakterier du har, slik at du kan behandles deretter. Noen ganger er det andre typer bakterier enn de mest vanlige, og da må spesifikk behandling til.

Det ville jeg gjort i første omgang.

Dersom det fremdeles fortsetter, så kan du sjekkes for resturin bl.a, det kan gi infeksjoner, om avløpene er som de skal, bl.a.

Så løpet er ikke kjørt allerede nå. :o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1288183044' post='4460639]

Du må få dyrket en urinprøve dersom det ikke er gjort. Da vil det komme frem hvilke bakterier du har, slik at du kan behandles deretter. Noen ganger er det andre typer bakterier enn de mest vanlige, og da må spesifikk behandling til.

Dersom det fremdeles fortsetter, så kan du sjekkes for resturin bl.a, det kan gi infeksjoner, om avløpene er som de skal, bl.a.

LOL, ja du skrev det samme ja ;o)

Gjest kari-beate
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1288183044' post='4460639]

Tusen takk for svar - da er det vel bare å komme seg til fastlegen med en urinprøve igjen da.

Ser at jeg klarte å få spørsmålet to ganger her også - hm...

Skrevet

LOL, ja du skrev det samme ja ;o)

He he, vi har den samme kunnskapen, men det vet vi jo fra før. :o)

Skrevet

Tusen takk for svar - da er det vel bare å komme seg til fastlegen med en urinprøve igjen da.

Ser at jeg klarte å få spørsmålet to ganger her også - hm...

To spm, større sjangse for svar. ;o)

God bedring! Stell pent med deg selv, slik at ikke infeksjonen tar overhånd.

Du kan også ta c-vitaminer. Det fine med det er at du kan øke dosen, det er ikke farlig å ta for mye, kroppen skiller ut det overflødige. Du må jo ikke overdrive da, men i en periode kan det hjelpe. Får du diare kan det tyde på for mye c-vit og kroppen skiller det ut. Står mye om anbefalt dose på nett, samt c-vitsjokk som noen mener er bra, mens andre mener det ikke hjelper.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1288203830' post='4460878]

Du kan også ta c-vitaminer. Det fine med det er at du kan øke dosen, det er ikke farlig å ta for mye, kroppen skiller ut det overflødige. Du må jo ikke overdrive da, men i en periode kan det hjelpe. Får du diare kan det tyde på for mye c-vit og kroppen skiller det ut. Står mye om anbefalt dose på nett, samt c-vitsjokk som noen mener er bra, mens andre mener det ikke hjelper.

Et lite obs der: Dersom man bøtter innpå med C-vitamintabletter er det en del som får mye knip og luft i magen. De er nemlig tilsatt en del kunstig søtning disse tablettene.

Og ja, jeg har prøvd. Hehe.

Skrevet

Et lite obs der: Dersom man bøtter innpå med C-vitamintabletter er det en del som får mye knip og luft i magen. De er nemlig tilsatt en del kunstig søtning disse tablettene.

Og ja, jeg har prøvd. Hehe.

Sant, jeg glemte å nevne det. Jeg fikk med diaren da ;o) Da kan man kutte ned.

Jeg har også prøvd du he he, jeg er svært følsom for kunstig søtning med det teite rørsystemet mitt, det er noe herk!

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1288204657' post='4460890]

Sant, jeg glemte å nevne det. Jeg fikk med diaren da ;o) Da kan man kutte ned.

Jeg har også prøvd du he he, jeg er svært følsom for kunstig søtning med det teite rørsystemet mitt, det er noe herk!

Du stiller nok i en annen kategori enn meg ja, men jeg har oppdaget at jeg tåler noen søtstoffer bedre enn andre. Hvis jeg drikker Cola Zero f.eks, da får jeg magevondt med én gang. Cola Light derimot, det går helt fint (heldigvis, *humre*)

Skrevet

Du stiller nok i en annen kategori enn meg ja, men jeg har oppdaget at jeg tåler noen søtstoffer bedre enn andre. Hvis jeg drikker Cola Zero f.eks, da får jeg magevondt med én gang. Cola Light derimot, det går helt fint (heldigvis, *humre*)

Det er mange som reagerer på noen typer, noen reagerer ikke, andre litt, andre enormt, det er egentlig litt rart. Guttungen reagerer faktisk ganske mye på kunstige søtstoff, men jeg har ikke dukket ned i det for å finnet ut hvilke. (vi har så lite uansett pga meg). Han merker det så godt selv at han holder seg unna store mengder, han er frisk og rask ellers, kun dette her som kan slå han ut med mageknip.

Så lenge vi finner noe vi liker å drikke som vi tåler, så er det jo det som er viktig, ikke sant! He he.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1288205229' post='4460903]

Det er mange som reagerer på noen typer, noen reagerer ikke, andre litt, andre enormt, det er egentlig litt rart. Guttungen reagerer faktisk ganske mye på kunstige søtstoff, men jeg har ikke dukket ned i det for å finnet ut hvilke. (vi har så lite uansett pga meg). Han merker det så godt selv at han holder seg unna store mengder, han er frisk og rask ellers, kun dette her som kan slå han ut med mageknip.

Så lenge vi finner noe vi liker å drikke som vi tåler, så er det jo det som er viktig, ikke sant! He he.

Sant vel? Jeg drømmer om en sånn en:

http://www.sodastream.no/nn

...sånn at jeg kan lage yndlingsbrusen hjemme *drømme* Jeg genererer en del pant kan du si, så jeg prøver å forsvare et eventuelt innkjøp med hvor miljøvennlig det ville vært (hihi).

Skrevet

Sant vel? Jeg drømmer om en sånn en:

http://www.sodastream.no/nn

...sånn at jeg kan lage yndlingsbrusen hjemme *drømme* Jeg genererer en del pant kan du si, så jeg prøver å forsvare et eventuelt innkjøp med hvor miljøvennlig det ville vært (hihi).

He he, miljøvennlig, det argumentet stjeler jeg, for jeg ønsker meg nemlig også en slik!

Gjest kari-beate
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1288203830' post='4460878]

Ja - litt ekstra c-vitamin kan jeg jo også prøve. Takk for gode råd og svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...