Gå til innhold

Mageinfeksjon

Gjest Mammaen i heimen

Anbefalte innlegg

Gjest Mammaen i heimen
Skrevet

Det samme som spysyke og/eller diarè.

Nei, det er ikke det. Mye dårligere enn som så. Og spysyke avkreftet av lege.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mammaen i heimen
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1288204524' post='4460888]

Jeg vet om flere som ved langvarig og hyppig bruk av antibiotika får en spesiell mage og tarminfeksjon. Den er litt kinkig, for må behandles med antibiotika, men så gjør også antibiotikaen at tarmen ikke har det bra.

Jeg kan ikke så mye om dette her, det har såvidt blitt nevnt i min utredning, men for meg var ikke dette aktuelt. Så jeg kjenner kun til det lille jeg har hørt av andre som har slitt med dette. Lurer på om det var haukeland som testet ut å sette inn tarmbakterier i tarmen for å bygge den opp igjen.

Jeg googlet litt og jeg husket rett.

http://www.aftenposten.no/helse/article2242253.ece

Nå vet jeg ikke om dette er aktuelt for han, men den muligheten ville jeg ha sjekket opp i. Det ble bl.a nevnt da jeg prøvde probiotika. Det finnes bl.a i biola, men kan kjøpes i kapselform på helsekost. På helsekosten er det levende bakterier, dyre, men svært effektive. Kan det være verdt forsøket? Han har jo mindre av de snille bakteriene nå. jeg startet med en kur for å bygge opp tarmbakteriene, så forsatte jeg med kosttilskudd.

Det står en god del om probiotika på nett, så du kan jo søke litt dersom det er interessant.

Tuuuusen takk.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Tuuuusen takk.

Bare hyggelig. :o)

Jeg har store problemer med mage/tarm selv, så jeg hvor fortvilende det kan være. Lykke til fremover!

Skrevet

Tusen takk for link :-)

vi skal jammen prøve å få noe igjen uansett hva de sa på apoteket. Evt. skal vi prøve å få trukket det fra på selvangivelsen - det er tross alt ordinert av en vanlig lege - selv om det er på en privat klinikk.

Dette må du sjekke opp i! Jeg hadde heldigvis så våkent apotek at de opplyste meg om dette. Apoteket kan også skrive ut en samlet kvittering til dere på alt dere har kjøpt på hvite resepter.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1288275241' post='4461407]

Dette må du sjekke opp i! Jeg hadde heldigvis så våkent apotek at de opplyste meg om dette. Apoteket kan også skrive ut en samlet kvittering til dere på alt dere har kjøpt på hvite resepter.

Jepp, vi får prøve på det...

Det med samlekvitteringen opplyste faktisk apoteket oss om. Så får vi se om kvitteringen kan brukes til noe. Det er jo for galt å ikke kunne få noe støtte til sånt - nå har vi hatt god økonomi, men det der hadde ikke gått for folk som lever litt mer på grensen - og sånn burde det jo ikke være.

Skrevet

Jepp, vi får prøve på det...

Det med samlekvitteringen opplyste faktisk apoteket oss om. Så får vi se om kvitteringen kan brukes til noe. Det er jo for galt å ikke kunne få noe støtte til sånt - nå har vi hatt god økonomi, men det der hadde ikke gått for folk som lever litt mer på grensen - og sånn burde det jo ikke være.

Nei, det burde jo ikke det. Det er søren ikke lett å vite hva man har krav på eller ikke, for ofte opplever man at når en spør der som man tror at kunnskapen skal være, så vet de ikke.

Jeg tenkte at jeg skulle søke jobb i NAV, skal ta det på realkompetansen. ;o)

Gjest krekling
Skrevet

Nei, det er ikke det. Mye dårligere enn som så. Og spysyke avkreftet av lege.

Beklager, jeg svarte uten å ha lest tråden.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1288275241' post='4461407]

Jeg har heller aldri benyttet meg av den regelen, men jeg trekker det av på skatten på sykdomsutgifter. Men jeg skal jammen gjøre det i slutten av året for jeg har i hvert fall 4-6000 kr på hvit resept hvert år

Skrevet

Jeg har heller aldri benyttet meg av den regelen, men jeg trekker det av på skatten på sykdomsutgifter. Men jeg skal jammen gjøre det i slutten av året for jeg har i hvert fall 4-6000 kr på hvit resept hvert år

Jeg har ikke så mye utgifter, nettopp fordi jeg har benyttet meg av den regelen. Akkurat nå er ting ganske OK, meste på blå resept, skyllesprøyter bruker jeg svært sjeldent nå (diger utgift), samt at fysio går på egenandel 2, så jeg får dekket det over 2000-ett eller annet.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1288289646' post='4461471]

Jeg har ikke så mye utgifter, nettopp fordi jeg har benyttet meg av den regelen. Akkurat nå er ting ganske OK, meste på blå resept, skyllesprøyter bruker jeg svært sjeldent nå (diger utgift), samt at fysio går på egenandel 2, så jeg får dekket det over 2000-ett eller annet.

Jeg har aldri tenkt på det, men nå får jeg mye på blått. Men jeg har jo endel ting jeg betaler og jeg har ikke tenkt på den regelen engang. Men jeg kan vel få utskriften fra apoteket ved nyttår og så sende det til Helfo.

Skrevet

Jeg har aldri tenkt på det, men nå får jeg mye på blått. Men jeg har jo endel ting jeg betaler og jeg har ikke tenkt på den regelen engang. Men jeg kan vel få utskriften fra apoteket ved nyttår og så sende det til Helfo.

Hvor lenge kvitteringen er gyldig vet jeg ikke. Ved egenandel 2 så leverer jeg rundt nyttår og får tilbakebetalt overskytende.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1288295099' post='4461533]

Hvor lenge kvitteringen er gyldig vet jeg ikke. Ved egenandel 2 så leverer jeg rundt nyttår og får tilbakebetalt overskytende.

Tannlegeregningene som skal til bidragsfogden er bare gyldige 6 mnd, kanskje jeg får ringe Helfo og spørre.

Skrevet

Tannlegeregningene som skal til bidragsfogden er bare gyldige 6 mnd, kanskje jeg får ringe Helfo og spørre.

Sikkert lurt.

Å nå kom jeg på at jeg har diverse som skal til Helfo *notere på lista*

Gjest Mammaen i heimen
Skrevet

Beklager, jeg svarte uten å ha lest tråden.

Alt i orden:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...