Gjest sjøstjerna Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Sju til halv ni-syken er utbredt her hos oss, og den blir avvist. Og visst kan unger være slitne og lei, og ikke ha spesielt lyst til å gå på skolen men heller ønske seg en fridag hjemme. Det er likevel ikke god nok grunn til å bli hjemme. For det første har ikke jeg og mannen ubegrenset med sykt barn-dager, og vi vil ikke bruke dem opp på tull. Dette har også litt med hensynet til våre respektive arbeidsgivere å gjøre. For det andre er faktisk ikke livet slik at vi bare kan bli hjemme og ta det med ro når vi er uopplagt opg ikke har lyst til å gå på jobb eller skole. Jeg ønsker ikke å lære mine barn at dette er greit, også med tanke på framtida deres som yrkesaktive voksne mennesker. Sykefraværet i Norge er for høyt, og det diskuteres stadig å innføre karensdager og andre tiltak for å få det ned. Så da må vi i hvert fall innfinne oss på jobb og skole når vi ikke er syke. Jeg er forresten også så kjip og streng at hvis ett av mine barn har vært hjemme fra skolen får h*n heller ikke gå på fritidsaktiviteter eller besøke venner/ha besøk av venner den dagen. ''Jeg er forresten også så kjip og streng at hvis ett av mine barn har vært hjemme fra skolen får h*n heller ikke gå på fritidsaktiviteter eller besøke venner/ha besøk av venner den dagen.'' Samme her. Også enig i det du skriver som omhandler hva vi lærer dem- og sykefravær etc. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355247-sl%C3%B8v-mor/page/3/#findComment-3051133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
determegdet Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Når du går til legen med ungene for "vondter", viser det seg at det faktisk er seriøse vondter? Altså, finner legen noe? Da jeg gikk hyppig til legen med dem da de var små, var det for det meste pga feber, tett/tungpustethet eller diarè som jo er skummelt når barna er så små. Da er det bedre og sjekke en gang for mye enn en gang for lite... Og ja, legen fant jo alltid det jeg sa feilte dem, men kunne som regel alltid berolige meg med at dette gikk bra. Nå når barna er eldre, blir jeg ikke satt ut av bekymring pga forkjølelser, feber, osv lenger. Jeg vet av erfaring at slikt er helt normalt og går over av seg selv. Men da eldstemann klaget over mye hodepine tok jeg henne selvsagt til lege, og etter litt utredning fant man at hun lider av spenningshodepine. Det er svært vondt og ubehagelig, og selvsagt tar jeg henne alvorlig når hun klager på hodepine. Da kan jeg gi henne smertestillende og be henne om å hvile seg litt. Av og til får hun også være en dag hjemme fra skolen. Forebyggende forsøker jeg også ofte å massere skuldrene og nakkepartiet. Da yngstemann klaget over magevondt i lengre tid, tok jeg henne selvsagt til legen. Det viste seg å være forstoppelse, og hun fikk behandling mot det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355247-sl%C3%B8v-mor/page/3/#findComment-3051273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.