Gå til innhold

Det er jul på IKEA og DOL............

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Jeg har kjøpt billetter til julekonsert i desember. Jeg har bestemt meg for å feire jul i eget hjem i år, og ikke reise noen steder for på det nye året. Jeg har vært i IKEA i dag og kjøpt julegavepapir. Når det er sagt så venter jeg med julediskusjoner en måned til. Da skal jeg begynne å diskuter meny i juledagene, juleklærne jeg har lyst å kjøpe, julemusikken osv.

Jeg er nesten fristet til å høre på julemusikk nå og planlegge jul i detaljer, men nei jeg lover at jeg skal holde ut en måned til.......................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

''Jeg er nesten fristet til å høre på julemusikk nå og planlegge jul i detaljer, men nei jeg lover at jeg skal holde ut en måned til.......................''

Jeg har aldri vært på DOL i juletider, blei medlem i januar i år, så:

Pinnekjøtt på julaften!!!!

Gleder meg til førjulstida i DESEMBER, hehe :-)

AneM1365380603
Skrevet

''Jeg er nesten fristet til å høre på julemusikk nå og planlegge jul i detaljer, men nei jeg lover at jeg skal holde ut en måned til.......................''

Jeg ser sånn fram til å pynte og å spille julemusikk :o) Vi har blitt enige om å starte litt ekstra tidlig i år, for det var så trist da jula plutselig var over i fjor.

Jeg elsker å glede meg til noe sammen med familien, men synes det er en litt ekkel tomhetsfølelse når alt er over. Skal se om det føles bedre om vi starter litt tidligere ;)

Skrevet

''Pinnekjøtt på julaften!!!!''

Hørt på makan! Det skal selvfølgelig være gås!!!!

Gjest segunda
Skrevet

''Pinnekjøtt på julaften!!!!''

Hørt på makan! Det skal selvfølgelig være gås!!!!

AND.......................med rødkål......................

Skrevet

And? Det var ganske originalt :)

AneM1365380603
Skrevet

And? Det var ganske originalt :)

På tv sa de en gang at utrolig mange spiser Grandiosa julaften, så ingenting overrasker meg etter det :)

Skrevet

Segunda, da - vi er jo søstre i synden, husker du? ;-) Mat må vi da kunne forenes om: Pinnekjøtt på julaften ;-D

(Oj, jeg innser nå at det kan bli ei ekstraordinær travel førjulstid :-/)

Skrevet

*lukker øynene og holder for ørene*

VENT noen uker til da!

Skrevet

Juleforberedelsen mine starter 1 desember. Ellers følger jeg med på nå naboen skal henge opp stjerna. Hun starter tidligere og tidligere hvert år. I fjor hang hun opp stjerna i beg av november og juletreet var på plass rundt 10 desember, og forsvant ikke ut før i slutten av januar. Stjerna forsvant i februar. Selv har mannen smugspist en pose julemarsipan. Men før jeg tenker på jul skal jeg ha unna et par bursdager, og en tur på Øystein Sunde revy i slutten av november. Det skal bli gøy

Skrevet

Mine juleforberedelser har så langt strukket seg til følgende (komplett liste):

* avtalt hvem-feirer-jul-hvor på julaften, første og annen juledag

* tenkt ca 10 sekunder at "i år (heller) blir det neimen ikke lett å kjøpe ting til pakkekalenderen nå som leker er helt ut"

* tenkt litt på om vi har noen bilder fra ferien som kan passe som julekort, men har ikke bladd gjennom bildene med dette for øyet

* mottatt innbydelse til firmaets julebord, men har vurdert å IKKE delta i år

Gjest segunda
Skrevet

Segunda, da - vi er jo søstre i synden, husker du? ;-) Mat må vi da kunne forenes om: Pinnekjøtt på julaften ;-D

(Oj, jeg innser nå at det kan bli ei ekstraordinær travel førjulstid :-/)

Pinnekjøtt er veldig godt, men.........and på juleaften er et must, og det er gooooooodt. Når lukt av and og rødkål sprer seg på kjøkkenet da er det jul.

Pinnekjøtt spiser jeg i advent eller romjula.

Skrevet

Pinnekjøtt er veldig godt, men.........and på juleaften er et must, og det er gooooooodt. Når lukt av and og rødkål sprer seg på kjøkkenet da er det jul.

Pinnekjøtt spiser jeg i advent eller romjula.

''Pinnekjøtt er veldig godt, men.........and på juleaften er et must, og det er gooooooodt. Når lukt av and og rødkål sprer seg på kjøkkenet da er det jul.''

Har faktisk aldri tilberedt and, men nå fikk jeg lyst til å prøve! Det fins sikkert gode oppskrifter på nettet, men du må gjerne dele din med meg, hint, hint ;)

Men på julaften blir det pinnekjøtt, altså :-D

Gjest segunda
Skrevet

''Pinnekjøtt er veldig godt, men.........and på juleaften er et must, og det er gooooooodt. Når lukt av and og rødkål sprer seg på kjøkkenet da er det jul.''

Har faktisk aldri tilberedt and, men nå fikk jeg lyst til å prøve! Det fins sikkert gode oppskrifter på nettet, men du må gjerne dele din med meg, hint, hint ;)

Men på julaften blir det pinnekjøtt, altså :-D

Jeg lager tradisjonell dansk oppskrift av juleand. Fyller anda med grønne epler og svisker og steker i ovnen. Tilbehør er rødkål, waldorfsalat og sukkerbrunede poteter. Lager saus av sjyen. Pleier å helle kokende vann med bouillon i når anda er godt stekt. Da får jeg mye saus.

God rødvin til og ris'a'lamande med kirsebærsaus på dansk vis som dessert.....uhmmm det er ikke lenge til jul.

Skrevet

Jeg lager tradisjonell dansk oppskrift av juleand. Fyller anda med grønne epler og svisker og steker i ovnen. Tilbehør er rødkål, waldorfsalat og sukkerbrunede poteter. Lager saus av sjyen. Pleier å helle kokende vann med bouillon i når anda er godt stekt. Da får jeg mye saus.

God rødvin til og ris'a'lamande med kirsebærsaus på dansk vis som dessert.....uhmmm det er ikke lenge til jul.

Nam nam, nå blei jeg sulten! Skal definitivt prøve and i romjula, ja :-)

Skrevet

På tv sa de en gang at utrolig mange spiser Grandiosa julaften, så ingenting overrasker meg etter det :)

''På tv sa de en gang at utrolig mange spiser Grandiosa julaften''

Merkelig skikk, Grandiosa, med Haakon Classic Cola, er festmat på nyttårsaften!

Gjest segunda
Skrevet

Nam nam, nå blei jeg sulten! Skal definitivt prøve and i romjula, ja :-)

Høres bra ut:-)

Skrevet

Det er jul på Plantasjen også og litt hos Åhlelns. Jeg har for lenge siden begynt å øve inn julesanger siden jeg synger i kor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...