Gå til innhold

Nye regler ifht uførestrygd og jobb fra 2011?

Anbefalte innlegg

Gjest uflre og 1 G

Kommer det nye regler ifht det å tjene inntil 1 G fra 2011 når man får uførestrygd ?

Jeg har tenkt å prøve meg i arbeidslivet, og vet ikke hvor mye jeg kan tåle å jobbe !! og om jeg får jobb ( noe som jeg ikke vet ennå) så lurer jeg på om jeg jobber en gang i uken, eller to halve dager i uken, vil påvirke uføresgraden min om det blir nye regler ??

Fortsetter under...

Gjest Hmmm lurer...

Jeg har forstått det slik at nye regler vil bli behandlet av stortinget i høst. Når de blir vedtatt vil det nok offentliggjøres informasjon om endringene.

Men det er gode muligheter til å prøve seg i arbeidslivet uavhengig av reglen om at man kan tjene 1G ved siden av trygden. 1G reglen gjelder for hvor høy ekstrainntekt du kan ha uten å miste rettigheter. Kontakt Nav eller les på nettsidene deres så vil du finne/få informasjon om overgang til til arbeid og arbeidsforsøk.

Gjest Rehabpenger før, AAP nå

På arbeidsavklaringspenger kan man jobbe m/trekk i trygda akkurat de timene man jobber. Suveren ordning, man taper ingenting på å jobbe, og man slipper å være den som _bare_ mottar.

Er det ikke noe slikt de tenker seg over på i forhold til varig uføre også, tro? + det som kalles "Smart-jobb".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...