Gå til innhold

Vedr. salg av hus - trekke fra megler

Anbefalte innlegg

Gjest Liker ikke meglere

Har en eiendom som har stått til salg en stund. Dessverre så har ikke megler gjort noen bra jobb her, og jeg føler jeg har mistet verdifull tid.

Vi har kontrakt hos megler som har gått ut nå, så vi skal til å skrive ny. Jeg hadde en diskusjon med megler hvor han ikke var særlig medgjørlig og jeg vurderer derfor å ikke skrive ny tid hos ham men å ta ut eiendommen fra salg.

Kan jo ikke sette det hos en annen megler nå siden den allerede har vært ute en stund. Men kanskje jeg kunne vurdert det til forsommeren igjen hos annen megler.

Den megleren vi har nå krever 30.000.- kr. om jeg går ut nå, dette er til dekning for annonseutgifter etc.

Jeg har nå også fått noen bekjente som kan ønske å kjøpe det.

Derfor lurer jeg på. Det går vel å ikke forlenge kontrakt med megler nå, ta det ut og selge privat.

Men vil eierskifteforsikringen min gjelde, som jeg har betalt for, selv om jeg selger privat? Eller er det spesielle priser gjennom megler slik at den ikke gjelder om jeg tar ut huset? Får jeg da refundert den summen siden jeg ikke har hatt bruk for denne forsikringen?

Noen med noen erfaringer rundt dette som kan dele med meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355279-vedr-salg-av-hus-trekke-fra-megler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvorfor skjer dette??

Jeg har tidligere kjøpt en leilighet av en bekjent. Han ønsket å spare utgiftene til megler, så den var aldri inne i bildet. Eierskifteforsikring hadde han heller ikke, men det oppstod heldigvis ikke noen situasjon hvor denne kunne vært nødvendig.

Det er fullt mulig å selge uten bruk av megler. Hvorvidt forsikringen du har kjøpt vil være gyldig, er jeg usikker, men jeg _tror_ det. Det må uansett sjekkes opp i.

Tror det vil være verdt investeringen å bruke et par timer med advokat for oppsett av kontrakt etc hvis du kutter megler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...