Gå til innhold

God/dårlig reklame

Anbefalte innlegg

Gjest Oppgavehjelp

Har fått i oppgave å komme opp med eksempler på god (troverdig) og dårlig (ikke troverdig) reklame. Husker jo en del slike reklamer, men klarer ikke å finne noen eksempler (i form av bilder, da dette skal legges ved en rapport).

Er det noen som har linker til gode og/eller dårlige reklamer (bilder)?

Setter pris på all hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355280-godd%C3%A5rlig-reklame/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Oppgavehjelp

Hvis du husker reklamene, altså firmaene bak, så er det vel ikke så vanskelig å google dem?

Det er bare å kikke rundt på denne siden her, det, så finner man vel eksempler på begge deler...

Har googlet til øyet ble stort og vått, uten å finne noe særlig.

Tenkte bl.a. på reklamene for IF "det ordner seg", men har ikke funnet noe. Tenkte også på REMA 1000 med "det enkle er ofte det best", men finner ikke noe der heller.

De fleste reklamer på nettet i disse dager er flash e.l. og ikke bilder en kan kopiere/printe ut :-(

Gjest Frk Rosenkranz

Tenkte bl.a. på reklamene for IF "det ordner seg", men har ikke funnet noe. Tenkte også på REMA 1000 med "det enkle er ofte det best", men finner ikke noe der heller.

De fleste reklamer på nettet i disse dager er flash e.l. og ikke bilder en kan kopiere/printe ut :-(

Kan du ikke ta en printscreen av reklamen da?

Gjest Reklamdødaren

Kan du ikke sende en mail til de som eier reklamene, da? Kanskje de kan hjelpe deg.

Annonse

Gjest Oppgavehjelp

De der tannpasta eller shampoo-reklamene der det er dubbet en norsk stemme som forteller om et fantastisk virkestoff med et helt ukjent og komplisert navn er vel gode eksempler på dårlige reklamer...?

De er rimelig håpløse ja :-)

Masse oppdiktede stoffer, som uansett ikke ville hjulpet med mindre man spiste dem.

Gjest Oppgavehjelp

Kan du ikke sende en mail til de som eier reklamene, da? Kanskje de kan hjelpe deg.

Det var en god ide.

Håper de ikke spør om jeg mener reklamen deres er god eller dårlig (for de vil neppe sende meg noe jeg mener er et eksempel på en dårlig reklame).

Gjest Reklamdødaren

Det var en god ide.

Håper de ikke spør om jeg mener reklamen deres er god eller dårlig (for de vil neppe sende meg noe jeg mener er et eksempel på en dårlig reklame).

He-he, det er vel ikke nødvendig å legge fram den hele og fulle sannhet, nei. :-)

Jeg kan nevne en reklamefilm for noen år siden som jeg ikke fant særlig troverdig. Det var for et nattbind, og hele greia med filmen var at man sov bedre om natta med dette bindet på.

På filmen så man siluetten av to hus - i det ene sov en menstruerende kvonne godt hele natta MED dette bindet, mens i nabohuset var en søvnløs dame med annet nattbind...

Jeg tenkte at ihvertfall jeg selv ville sovet like godt eller dårlig uansett bind. Det som eventuelt hadde holdt meg våken, ville vært smerter, og poenget med et godt nattbind må først og fremst være at man slipper å skifte på senga etterpå!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...