Gå til innhold

Smerter i brystet


Maks72

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste dagene hatt en stikkende smerte på den venstre siden av brystet. Smertene kom i forbindelse med tunge løft og mye anstrengelser.

Det stikker hver gang jeg trekker pusten, og når jeg puster ut forsvinner smerten. Etter en tids "kort" pusting går smerten over og jeg kan puste normalt.

Som barn og tenåring opplevde jeg å ha samme type smerte, men da kunne den føles forskjellige steder rundt venstre bryst. Det føltes som om jeg har en liten nål i lungen som stikker meg hver gang jeg trekker pusten.

Det er en ganske ekkel følelse og en periode trodde jeg det kunne være hjerte, men tror nok heller det er noe i lungene som er problemet siden tung pusting gir mer smerter enn kort pusting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære Maks72. Smertene kan nok stamme både fra hjerte,lunger og muskulatur,men jeg vil anta at det i dette tilfellet mest sannsynlig dreier seg om muskulære smerter,og at du kan ha fått en strekk av de små musklene mellom ribbenene.Dette vil ofte medføre at dyp innpust, hoste og nys vil gjøre vondt.Hvis du i tillegg kan trykke der smertepunktet er,vil det være liten sannsynlighet for at det dreier seg om hjerte eller lunger,men en sikker vurdering kan ikke gjøres uten klinisk undersøkelse. Informasjon via internett erstatter ikke en legekonsultasjon.For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du derfor rådføre deg med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Maks72. Smertene kan nok stamme både fra hjerte,lunger og muskulatur,men jeg vil anta at det i dette tilfellet mest sannsynlig dreier seg om muskulære smerter,og at du kan ha fått en strekk av de små musklene mellom ribbenene.Dette vil ofte medføre at dyp innpust, hoste og nys vil gjøre vondt.Hvis du i tillegg kan trykke der smertepunktet er,vil det være liten sannsynlighet for at det dreier seg om hjerte eller lunger,men en sikker vurdering kan ikke gjøres uten klinisk undersøkelse. Informasjon via internett erstatter ikke en legekonsultasjon.For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du derfor rådføre deg med legen din.

Kan nok stemme med min egen diagnose også :-)

Å trykke på punktet hvor jeg har vondt er med på å lindre smertene. Jeg har jo som sagt hatt lignende smerter tidligere, men da har det alltid vært på forskjellige steder.

Det som skremte meg denne gangen, var at smerten alltid var på samme sted.

Takk for svaret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...