Gå til innhold

Får kløende blemmer av hund

Anbefalte innlegg

Gjest hundeeieren

Jeg har nettopp skaffet meg en valp. Jeg har merket at jeg etter at jeg fikk den så har jeg flere ganger fått en intens kløe på ulike steder på kroppen, spesielt på hendene. Det blir hvite, små blemmer med rødt rundt. Jeg lurer litt på om det er der hun har klort meg og at det er det jeg reagerer på? Hun har ikke så lange klør at det burde være et problem.

Jeg har testet at jeg ikke er allergisk mot hund, men jeg lurer litt på om hun kan dra inn mye møkk utenfra og at jeg får det litt inn i huden og reagerer på det?

Tror dere at det kan være farlig? Er jo litt bekymret for at jeg blir smittet av noe når jeg reagerer som jeg gjør...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355303-f%C3%A5r-kl%C3%B8ende-blemmer-av-hund/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hundeeieren

Jeg syns det høres ut som en allergisk reaksjon. Jeg er selv allergisk for hunder og får akkurat denne reaksjonen hvis jeg kommer borti en hund.

Auda... Men jeg synes jo at det virker merkelig for allergitesten viste at jeg ikke var allergisk i det hele tatt. Er derfor jeg lurer på om hunden kan dra inn noe dritt fra ute. Bor i by så det er mye rart som ligger på fortauene!

Gjest krekling

Auda... Men jeg synes jo at det virker merkelig for allergitesten viste at jeg ikke var allergisk i det hele tatt. Er derfor jeg lurer på om hunden kan dra inn noe dritt fra ute. Bor i by så det er mye rart som ligger på fortauene!

Vær nøye med å vaske deg på hendene, når du har vært borti hunden.

Gjest hundeeieren

Vær nøye med å vaske deg på hendene, når du har vært borti hunden.

Det er nok lurt ja. Takk! Selv om det blir litt vanskelig fordi jeg er borti den hele tiden og da blir man litt sår på hendene om man skal vaske dem så ofte...

Annonse

Gjest hilsen en annen hundeeier

Jeg er redd du er allergisk slik som andre her foreslår. Jeg har hatt hund i mange år og har aldri reagert noen gang. Og vil vel egentlig ikke tro at det er noe drit som hunden drar inn heller. Har vasket og børstet av mye skitt av hundene mine i årenes løp, men reagerer aldri på noe.

Hvis det viser seg at du er allergisk og må gi bort hunden din, så bør du gjøre det så fort som mulig mens den er hvalp. En voksen hund er mye vanskeligere å omplassere. Nye eiere ønsker ofte å bestemme oppdragelsen selv for å sikre seg at hunden blir som de ønsker.

Du bør ta en tur til lege for å stadfeste blemmene og ta et oppgjør etter en sikker diagnose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...