Gå til innhold

Hver fjerde Frp velger vil innføre dødsstraff.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

66

• Angustia

7

• ShitDiddelyDo

4

• hulkert

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest AtHomeMom

Vet du, jeg tror faktisk ikke det. Jeg tror det er lett å svare det når man skal krysse av på et flersvar-alternativ, eller hvis man buser ut med spørsmåler. Selv kan jeg ofte "ønske" dødsstraff når jeg ser en person som har voldtatt eller mishandlet barn... Men konsekvensen av dødsstraff i forhold til uskyldig dømte osv, er så stor at når jeg setter meg ned og tenker over saken, ønsker jeg det ikke...

Gjest segunda

Vet du, jeg tror faktisk ikke det. Jeg tror det er lett å svare det når man skal krysse av på et flersvar-alternativ, eller hvis man buser ut med spørsmåler. Selv kan jeg ofte "ønske" dødsstraff når jeg ser en person som har voldtatt eller mishandlet barn... Men konsekvensen av dødsstraff i forhold til uskyldig dømte osv, er så stor at når jeg setter meg ned og tenker over saken, ønsker jeg det ikke...

Jeg kan godt si at noen fortjener dødsstraff når jeg hører om noe helt grusomt, men jeg sier gjerne samtidig at jeg er imot slike straffer. Jeg mener det er feil å drepe, uansett.

Gjest krekling

Denne holdningen er varierende:

''I en undersøkelse gjort av InFact for VG, svarer 51 prosent av Frp-velgerne at de enten er generelt for dødsstraff, eller mener det bør kunne brukes i spesielle tilfeller.''

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10042014

Gjest AtHomeMom

Jeg kan godt si at noen fortjener dødsstraff når jeg hører om noe helt grusomt, men jeg sier gjerne samtidig at jeg er imot slike straffer. Jeg mener det er feil å drepe, uansett.

Ja, det er nettopp det som er mitt poeng også - "i kampens hete" eller i andre gitte situasjoner, kan jeg si at jeg ønsker det, men jeg gjør jo ikke det i virkeligheten...

Annonse

''[støre] har også vært i samtaler med blant annet Kina og Iran.

– Jeg ser for meg at Ahmadinejad får en diger latterkrampe neste gang, klapper deg på skulderen og sier: «Veldig flott at du synes dødsstraff er teit, kamerat, men hvorfor vil dine folk gjeninnføre det da?» Hva sier du? ''

Kilde: http://www.dagsavisen.no/innenriks/article511034.ece

Kanskje Siv Jensen og Irans Ahmadinejad bør sette seg ned og snakke sammen?

Husk at Jan Blomseth i Tromsø Frp stemte mot saken med Amnesty Internasjonal, og ønsker at Norge skal tilslutte seg listen over land som bruker dødsstraff, sammen med Iran, Kina, osv.

Jeg synes SYND på folk i Høyre hvis de havner i regjering med dette partiet!

Med vennlig hilsen

Gjest segunda

''[støre] har også vært i samtaler med blant annet Kina og Iran.

– Jeg ser for meg at Ahmadinejad får en diger latterkrampe neste gang, klapper deg på skulderen og sier: «Veldig flott at du synes dødsstraff er teit, kamerat, men hvorfor vil dine folk gjeninnføre det da?» Hva sier du? ''

Kilde: http://www.dagsavisen.no/innenriks/article511034.ece

Kanskje Siv Jensen og Irans Ahmadinejad bør sette seg ned og snakke sammen?

Husk at Jan Blomseth i Tromsø Frp stemte mot saken med Amnesty Internasjonal, og ønsker at Norge skal tilslutte seg listen over land som bruker dødsstraff, sammen med Iran, Kina, osv.

Jeg synes SYND på folk i Høyre hvis de havner i regjering med dette partiet!

Med vennlig hilsen

Det er ikke bare synd på Høyre. Det blir synd på oss alle sammen hvis Frp kommer i regjering med de holdningene de har overfor mennesker.

Gjest segunda

''Får håpe at du har rett.''

Hva mener du egentlig med det? Jeg skriver om meg selv, så ja - jeg vil nok påstå jeg har rett...

Jeg mener bare at jeg håper inderlig at du har rett i at de som svarer slik slenger det utav seg uten å mene det i virkeligheten. Hva trodde du at jeg mente?

Det er ikke bare synd på Høyre. Det blir synd på oss alle sammen hvis Frp kommer i regjering med de holdningene de har overfor mennesker.

Vel, Høyre er større enn Frp, så Høyre måtte da ha dannet regjering med en gruppe fra Frp som har slike holdninger til dødsstraff, forbruk av offentlige penger, og alt det andre som går rett mot Høyres politikk.

Det er riktignok verre for de "ressurssvake" i Norge - du har rett i det.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo

Jeg tror heller ikke noe på at 1 av 4 i virkeligheten ønsker å innføre dødsstraff i Norge. For øvrig tror jeg overskriften din er misvisende. Da jeg leste dette i går sto det at 1 av 4 i Norge ønsker å innføre dødsstraff, ikke 1 av 4 frp-velgere.

Det var dog FRP som frontet saken, og brukte som eksempel Baneheia-saken. Dette mente han var et godt eksempel på noe som burde medføre døden.

Moren til den ene jenta, hun som driver denne stiftelsen, kommenterte forlaget som barbarisk.

Gjest segunda

Vel, Høyre er større enn Frp, så Høyre måtte da ha dannet regjering med en gruppe fra Frp som har slike holdninger til dødsstraff, forbruk av offentlige penger, og alt det andre som går rett mot Høyres politikk.

Med vennlig hilsen

Jeg tror ikke Frp kommer i regjering i Norge, nettopp pga. det du skriver.

Annonse

Gjest segunda

Jeg tror heller ikke noe på at 1 av 4 i virkeligheten ønsker å innføre dødsstraff i Norge. For øvrig tror jeg overskriften din er misvisende. Da jeg leste dette i går sto det at 1 av 4 i Norge ønsker å innføre dødsstraff, ikke 1 av 4 frp-velgere.

Det var dog FRP som frontet saken, og brukte som eksempel Baneheia-saken. Dette mente han var et godt eksempel på noe som burde medføre døden.

Moren til den ene jenta, hun som driver denne stiftelsen, kommenterte forlaget som barbarisk.

Jeg innrømmer gjerne at jeg leste kun overskriften og satte meg ikke inn i saken. Så jeg beklager misvisende overskrift på innlegget.

Med vennlig hilsen

Hvordan Frp ble grassrotas, alenemødrenes, trygdemottakernes og pensjonistenes parti i Norge er det mest ekstreme paradokset i norsk politikk noensinne, og kanskje mer paradoksalt enn at kristendommen ble avholdsfolkets religion.

Gjest krekling

Jeg innrømmer gjerne at jeg leste kun overskriften og satte meg ikke inn i saken. Så jeg beklager misvisende overskrift på innlegget.

''Jeg innrømmer gjerne at jeg leste kun overskriften og satte meg ikke inn i saken.''

Da har du overhodet ikke noe grunnlag for å starte en diskusjonstråd, makan!

Hvordan Frp ble grassrotas, alenemødrenes, trygdemottakernes og pensjonistenes parti i Norge er det mest ekstreme paradokset i norsk politikk noensinne, og kanskje mer paradoksalt enn at kristendommen ble avholdsfolkets religion.

Det er ikke så uvanlig - det er akkurat det samme i USA, hvor Republicans har "overbevist" mange av de fattige at de skal være mot helsereformen, og Thatchers popularitet blant arbeiderklassen i Storbritannia.

Les her om saken - god artikkel:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8474611.stm

I Norge gjør Frp det samme.

Med vennlig hilsen

Jeg tror ikke Frp kommer i regjering i Norge, nettopp pga. det du skriver.

Vi får, for befolkningens skyld, håpe det. Hvis de rødgrønne skulle miste flertallet får vi håpe at Høyre heller svelger en kamel og danner regjering "mot venstre".

Med vennlig hilsen

Gjest segunda

''Jeg innrømmer gjerne at jeg leste kun overskriften og satte meg ikke inn i saken.''

Da har du overhodet ikke noe grunnlag for å starte en diskusjonstråd, makan!

Hvis du misliker denne tråden foreslår jeg at du tusler utav den igjen.

Gjest segunda

Vi får, for befolkningens skyld, håpe det. Hvis de rødgrønne skulle miste flertallet får vi håpe at Høyre heller svelger en kamel og danner regjering "mot venstre".

Med vennlig hilsen

Jeg tror Høyre kommer heller til å svelge sine kameler enn å gå i regjering med Frp, men la oss nå håpe at de rødgrønne beholder sitt flertall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...