Gå til innhold

Hver fjerde Frp velger vil innføre dødsstraff.

Anbefalte innlegg

Dødsstraff er stort sett et ikke-tema i Norge, og neppe en spesiell essensiell sak.

Du kan jo spørre Høyre-velgere hva de mener om Datalagringsdirektivet eller Ap-velgere om de er for eller imot EU.

''Dødsstraff er stort sett et ikke-tema i Norge, og neppe en spesiell essensiell sak.''

For meg er det det. Hadde en representant for mitt parti tatt til orde for, det samt over halvparten av mine partifeller, hadde jeg seriøst vurdert min stemme.

''Du kan jo spørre Høyre-velgere hva de mener om Datalagringsdirektivet eller Ap-ølevelgere om de er for eller imot EU.''

Føler det ligger litt utenfor min kapasitet, liksom... Forholder meg til partiprogrammer, forslag, utspill og politikk i praksis.

Fortsetter under...

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

66

• Angustia

7

• ShitDiddelyDo

4

• hulkert

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Dødsstraff er stort sett et ikke-tema i Norge, og neppe en spesiell essensiell sak.

Du kan jo spørre Høyre-velgere hva de mener om Datalagringsdirektivet eller Ap-velgere om de er for eller imot EU.

''Dødsstraff er stort sett et ikke-tema i Norge, og neppe en spesiell essensiell sak.''

Det er selvsagt en essensiell sak. Det handler om Norge skal følge Menneskerettighetene. Det er ikke akkurat veldig overbevisende hvis man skal overtale Iran eller Kina til ikke å henrette hvis Norge gjør det selv.

Du kan jo spørre Høyre-velgere hva de mener om Datalagringsdirektivet eller Ap-velgere om de er for eller imot EU.''

Poenget er ikke bare at dødsstraff er mye mer prinsipielt enn "EU", men også at i Frp er det veldig mange slike saker. Det som medlemmene og partiet i størst grad enes om er innvandrerfientlighet.

Det er selvsagt en essensiell sak. Det handler om Norge skal følge Menneskerettighetene. Det er ikke akkurat veldig overbevisende hvis man skal overtale Iran eller Kina til ikke å henrette hvis Norge gjør det selv.

Du kan jo spørre Høyre-velgere hva de mener om Datalagringsdirektivet eller Ap-velgere om de er for eller imot EU.''

Poenget er ikke bare at dødsstraff er mye mer prinsipielt enn "EU", men også at i Frp er det veldig mange slike saker. Det som medlemmene og partiet i størst grad enes om er innvandrerfientlighet.

''Det er selvsagt en essensiell sak.''

Det er en ikke-sak i det norske politiske liv da ingen seriøse partier går inn for dette.

''Poenget er ikke bare at dødsstraff er mye mer prinsipielt enn "EU", men også at i Frp er det veldig mange slike saker.''

Nå forholdet det seg faktisk slik at Frp ikke har det på programmet, og har heller neppe seriøse planer om å gå inn for dette. Derfor er dette en tullediskusjon.

''Det som medlemmene og partiet i størst grad enes om er innvandrerfientlighet.''

Motstand mot dagens innvandringspolitikk, og "innvandrerfientlighet" er ikke nødvendigvis det samme.

Annonse

''Når over halvparten ønsker det, så er det ikke usannsynlig at det kommer på partiprogrammet?''

Nei, men man er jo ikke ansvarlig for dette før det faktisk kommer i partiprogrammet?

Jeg har ikke noe som helst til overs for Frp, hverken partiprogrammet eller politikerne i partiet, men jeg mener jo at man som velger ikke kan være ansvarlig for alle meningene til alle de andre velgerne. I såfall må jeg slutte å stemme ved valg, for jeg er rimelig sikker på at det er folk som stemmer på samme parti som meg (og deg?) som har meninger jeg er uenig i. Det finnes antagelig noen som har meninger jeg tar fullstendig avstand fra også. Det finnes nok faktisk velgere i de fleste partier som er for dødsstraff.

Hei,

Men det jeg skrev var at "Sannheten" var verre, altså, at flere av dem enn Segunda skrev var for dødsstraff!

Ellers er det jo interessant at de som oftest holder muslimer kollektivt ansvarlige tilsynelatende ikke mener det skal gjelder dem. ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletiden

Ja, sammenlignet med å sende 500000 til konsentrasjonsleire som "ikke-rom-folket" gjorde (blir du da også ansvarlig) så er husødeleggelser en bagatell.

Skal man fokusere på det som "folkegrupper" har gjort, så få vi også ta med det din gruppe har gjort, og da ligger du dårlig an.

Heldigvis for deg, så tenker jeg ikke slik.

Du forsøker og bagatalisere en handling fordi tyskere foregikk en verre handling for 70 år siden.

Det er ikke slikt som fører verden videre.

''Det er selvsagt en essensiell sak.''

Det er en ikke-sak i det norske politiske liv da ingen seriøse partier går inn for dette.

''Poenget er ikke bare at dødsstraff er mye mer prinsipielt enn "EU", men også at i Frp er det veldig mange slike saker.''

Nå forholdet det seg faktisk slik at Frp ikke har det på programmet, og har heller neppe seriøse planer om å gå inn for dette. Derfor er dette en tullediskusjon.

''Det som medlemmene og partiet i størst grad enes om er innvandrerfientlighet.''

Motstand mot dagens innvandringspolitikk, og "innvandrerfientlighet" er ikke nødvendigvis det samme.

''Det er en ikke-sak i det norske politiske liv da ingen seriøse partier går inn for dette.''

Bortsett fra over halvparten av Frps medlemmer, men de er vel ikke et "seriøst parti"?

''Nå forholdet det seg faktisk slik at Frp ikke har det på programmet, og har heller neppe seriøse planer om å gå inn for dette. Derfor er dette en tullediskusjon.''

:humre:

''

Motstand mot dagens innvandringspolitikk, og "innvandrerfientlighet" er ikke nødvendigvis det samme.''

Neida, ikke nødvendigvis. Man kan være mot dagens innvandringspolitikk fordi den er for restriktiv.

JC, du skal nå vri og vrenge og kverulere om alt. Prøv å forholde deg til dagens situasjon. Du har tråkket i salaten nå, for å si det pent;)

Dagens situasjon er at over halvparten av partiets medlemmer støtter opp om noe som partiets leder kalder inhumant og foreldet.

Det er dagens situasjon.

Du forsøker og bagatalisere en handling fordi tyskere foregikk en verre handling for 70 år siden.

Det er ikke slikt som fører verden videre.

''Du forsøker og bagatalisere en handling fordi tyskere foregikk en verre handling for 70 år siden.

Det er ikke slikt som fører verden videre.''

Det er langt bedre å bagatellisere hærværk på hus enn å sende 500000 i konsentrasjonsleire.

Hvilket det, for øvrig, ikke bare var tyskere som gjorde.

Gjest Nickløsheletiden

''Du forsøker og bagatalisere en handling fordi tyskere foregikk en verre handling for 70 år siden.

Det er ikke slikt som fører verden videre.''

Det er langt bedre å bagatellisere hærværk på hus enn å sende 500000 i konsentrasjonsleire.

Hvilket det, for øvrig, ikke bare var tyskere som gjorde.

Det er ingen her som bagatliserer det som skjedde for 70 år siden, men saken er at det er 70 år siden.

Annonse

Det er nå din mening. Jeg er ikke enig.

Nei, du trenger ikke være enig, men det er rimelig entydig:

Førsteplass i Human Development Index (UNDP, Sammenhengende 2001-2007, og igjen 2009)

Verdens fredeligste land (Global Peace Index, 2007)

Verdens best fungerende land (Foreign Policy Magazine, 2009)

Og ikke glem, verdens beste land for pressefrihet (sammen med Island). (Reporters Without Borders, 2007)

Verdens beste land for mødre (Redd Barna, 2010)

Nei, du trenger ikke være enig, men det er rimelig entydig:

Førsteplass i Human Development Index (UNDP, Sammenhengende 2001-2007, og igjen 2009)

Verdens fredeligste land (Global Peace Index, 2007)

Verdens best fungerende land (Foreign Policy Magazine, 2009)

Og ikke glem, verdens beste land for pressefrihet (sammen med Island). (Reporters Without Borders, 2007)

Verdens beste land for mødre (Redd Barna, 2010)

Hva med sykehjemsdekning, vedlikehold på skoler og sykehus, helsekøene m.m?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...