Gå til innhold

Hvordan bli tjukk?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Jeg tror jeg var like høy som nå da jeg var 17, altså 184 cm høy, og jeg veide ca. 50 kilo.''

Jeg tror at det er akkurat som 17 åringen her i huset.

Mannen min var 27 år, 190 cm høy og veidde 68 kg.

Send 17-åringen på trening! :)

Han har en voldsom fordel i den alderen. Kroppen produserer så mye testosteron at det er som å gå på doping.

Jeg la på meg 10 kilo på rekordtid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke pent å være ti kilo for tynn, når man er en voksen person.

1) Jeg skrev 10 kg under gjennomsnittet.

2) Jeg tror ikke du har noen allmengyldig regel for hvem som er pene.

3) Ev. kan du ta en spørrerunde blant folk om de foretrekker 10kg over eller under gjennomsnittet. Bemerk: "gjennomsnittet".

Skrevet

Ok, jeg overså ordet "gjennomsnittet". Siden befolkningen stadig øker i vekt, er det et tvilsomt mål. Er man 10 kg mindre enn gjennomsnittet er man ikke tynn. Og det var det å være tynn vi diskuterte. Du vrir på diskusjonen, og det er dermed ikke interessant å debatere det videre med deg.

Neida, jeg har ordlagt meg presist som jeg har skrevet. At du argumenterer mot noe jeg ikke skrev betyr at det var DU som ev. "vred" på ting.

Gjest krekling
Skrevet

Send 17-åringen på trening! :)

Han har en voldsom fordel i den alderen. Kroppen produserer så mye testosteron at det er som å gå på doping.

Jeg la på meg 10 kilo på rekordtid.

Han vil ikke gå på trening.

Gjest krekling
Skrevet

3) Ev. kan du ta en spørrerunde blant folk om de foretrekker 10kg over eller under gjennomsnittet. Bemerk: "gjennomsnittet".

OK

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så mye som jeg skriver på dol kan jeg vel svare som kvinne: Jeg ville uten tvil foretrukket over. Det å ta av 10 kilo kan hvem som helst gjøre med litt disiplin. Det å legge på seg 10 kilo - som ikke kun skal bli pløsete dvaskhet eller urutinert sideflesk, kan være fryktelig vanskelig.

Jeg vet om tynne folk som trente ræva av seg og spiste meget godt, men det eneste de fikk var bedre styrke og senete, men akk så små, muskler, og dæven som det raste av dem da de roet ned treninga. Det var flere år bortkastet innsats.

Det der går nok begge veier. Noen legger på seg raskere enn andre. Noen sliter andre veien.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Han vil ikke gå på trening.

Det går seg nok til. For alt jeg vet hadde det gjort det for meg også selv om jeg ikke hadde begynt å trene. Men skal man begynne er alderen perfekt fordi man får en del gratis i form av kroppens egenproduserte testosteron på maxnivå.

Gjest krekling
Skrevet

Det går seg nok til. For alt jeg vet hadde det gjort det for meg også selv om jeg ikke hadde begynt å trene. Men skal man begynne er alderen perfekt fordi man får en del gratis i form av kroppens egenproduserte testosteron på maxnivå.

Han er begynt å arbeide fysisk med kroppen, og det tror jeg er gagnlig for utviklingen av muskler, inntil nå har han bare gått på skole.

Gjest i dag, i dag, men ikke i morgen
Skrevet

Ettersom gjennomsnittet vel er 5 kg overvektig eller noe slikt (nei, jeg husker ikke tallene nøyaktig og jeg gidder ikke søke dem opp) så ville jeg vel mene at det er best med ti kg under :) Men det er jo slett ikke sikkert alle er enige med meg...

Gjest kosthold og trening
Skrevet

Har ikke lest svarene du har fått men lest noen svar fra kostholdseksperter om dette temaet. Det de har anbefalt er et sundt og variert kostold og å heller spise lite og ofte enn mye og sjelden, samt vekttrening.

Gjest Blir en smule forvirret
Skrevet

Har ikke lest svarene du har fått men lest noen svar fra kostholdseksperter om dette temaet. Det de har anbefalt er et sundt og variert kostold og å heller spise lite og ofte enn mye og sjelden, samt vekttrening.

Er ikke det samme rådene som er for å gå ned i vekt da???????

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kroppen er ikke så komplisert, skjønner du. Det dreier seg om å spise _riktig_. Altså fungerer det som ble beskrevet over begge veier. usunt er ikke bra. Riktig er bra. Enten du vil ned i vekt eller opp i vekt, men hvis du vil opp i vekt er det ikke spesielt lurt å spise mindre enn du forbrenner. Enkel evne til å resonnere forteller hva det omvendte er.

Gjest kosthold og trening
Skrevet

Jo men når du skal ned i vekt må du begrense kaloriinntaket. Sunn mat er ikke synonymt med kalorifattig mat selv om det kan virke som begrepene brukes litt om hverandre.Men jeg har dessverre mest kunnskap om å gå ned i vekt og kan bare referere til de få artiklene jeg har lest om å øke vekt. Regner med at den som ønsker å øke vekta ikke ønsker å øke fettprosenten veldig men å få opp muskelmassen. Hyppige måltider gir muligens mer stabil appetitt og det kan kanskje virke positivt begge veier.

Gjest Var syltynn, nå lett fyldig :)
Skrevet

Heisann! Ja, jeg har et godt tips! Gå på apoteket og kjøp Resource. Det er næringsdrikker på små porsjonsflasker. Altså én slik er et fullverdig måltid, så dersom du drikker disse innimellom dine vanlige måltider, vil du etter hvert gå opp noen kilo, for dette er kaloribomber :))

Smaker så godt at jeg klarer knapt å slutte med dem, selv om jeg nå har nådd trivselsvekten min, og vel så det. Er vel litt i overkant nå, men trives med litt rumpe, bryst osv :)

Finnes i forskjellige smaker, blant annet skogsbær og jordbær (mine favoritter), aprikos, sjokolade osv. Inneholder fiber, proteiner osv, og er som sagt sunne. Jeg fikk første gang anbefalt dem på sykehus, da jeg var innlagt pga en stor operasjon, som jeg ble langvarig syk og svak av. Har alltid vært tynn, men da var jeg syltynn!!

På apotekene vil de ofte anbefale andre tilsvarende drikker, men jeg har prøvd mange, og disse både smaker og funker best. På meg, i alle fall. De er dyre, koster ca kr 120 for 4 flasker. Jeg fikk de på blå resept, men det er stort sett de svakeste, f.eks kreftpasienter, som får de på blå resept. Men sykehuset søkte for meg, da jeg var ekstremt svak, og jeg fikk det. Det hjalp!!

Håper du gir en tilbakemelding dersom du prøver disse, og jeg ønsker deg lykke til. Ha en fin lørdagskveld.. ehm., natt :))

Gjest omvendt problem
Skrevet

Heisann! Ja, jeg har et godt tips! Gå på apoteket og kjøp Resource. Det er næringsdrikker på små porsjonsflasker. Altså én slik er et fullverdig måltid, så dersom du drikker disse innimellom dine vanlige måltider, vil du etter hvert gå opp noen kilo, for dette er kaloribomber :))

Smaker så godt at jeg klarer knapt å slutte med dem, selv om jeg nå har nådd trivselsvekten min, og vel så det. Er vel litt i overkant nå, men trives med litt rumpe, bryst osv :)

Finnes i forskjellige smaker, blant annet skogsbær og jordbær (mine favoritter), aprikos, sjokolade osv. Inneholder fiber, proteiner osv, og er som sagt sunne. Jeg fikk første gang anbefalt dem på sykehus, da jeg var innlagt pga en stor operasjon, som jeg ble langvarig syk og svak av. Har alltid vært tynn, men da var jeg syltynn!!

På apotekene vil de ofte anbefale andre tilsvarende drikker, men jeg har prøvd mange, og disse både smaker og funker best. På meg, i alle fall. De er dyre, koster ca kr 120 for 4 flasker. Jeg fikk de på blå resept, men det er stort sett de svakeste, f.eks kreftpasienter, som får de på blå resept. Men sykehuset søkte for meg, da jeg var ekstremt svak, og jeg fikk det. Det hjalp!!

Håper du gir en tilbakemelding dersom du prøver disse, og jeg ønsker deg lykke til. Ha en fin lørdagskveld.. ehm., natt :))

Har ikke tid til å svare dere alle.

Jeg er såpass svekket fysisk at jeg ikke kan trene med vekter nå, men svømmer en del.

Problemet med proteintilskudd etc, er at de nesten alle sammen inneholder melk, eller mye sukker. Jeg har ikke så godt av det heller. Men jeg kan jo prøve lavkarbodiett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...