Gå til innhold

Mens vi venter på lottopremien

Anbefalte innlegg

Gjest planlegging må til
Skrevet

Hvis du vinner et større beløp i lotto, hvem ville du dele med? Ville du om du vant fire millioner gi din partner halvparten f.eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg hadde vunnet 4 millioner i Lotto ville jeg automatisk ha regnet dette som en premie til både min mann og meg, selv om det hadde blitt registrert på mitt spillerkort.

Gjest Ikke under.
Skrevet

Hvis det var over 10mill hadde jeg kunnet delt med partner.

Gjest Hulderen
Skrevet

Ja, selvsagt ville min partner fått halvparten. I tillegg ville det drysset litt på nær familie.

Skrevet

Jeg ville ha delt med foreldrene mine, og søstra mi. Hadde ikke gitt halvparten til samboern, men kanskje en liten sum :P

hidi, the scorpion
Skrevet

Har ingen partner, men ville gitt hver av mine tre barn èn million;)

Hadde jeg hatt partner ville jeg delt den siste millionen med han;)

Gjest ikke under.
Skrevet

Har ingen partner, men ville gitt hver av mine tre barn èn million;)

Hadde jeg hatt partner ville jeg delt den siste millionen med han;)

4mill er ikke mye!

Gjest planlegging må til
Skrevet

Hvis jeg hadde vunnet 4 millioner i Lotto ville jeg automatisk ha regnet dette som en premie til både min mann og meg, selv om det hadde blitt registrert på mitt spillerkort.

Så delte dere premien og to måneder etterpå stakk han, hva da?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har ingen partner, og slipper således det problemet.

På den annen side hadde det ikke vært en problemstilling hvis jeg hadde hatt en partner heller. ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ville nok regnet pengene som mest mine, ja, ville i hvertfall ikke delt beløpet i to. Hadde jeg "bare" hatt kjæreste er det ikke tvil om at jeg ville beholdt beløpet, selv om det antakelig ville vanket en pen presang til kjæresten.

Men nå er jeg "godt gift", og selv om vi har separat økonomi tilflyter jo mine penger fellesskapet.

Gjest Vi to er ett
Skrevet

Sånn tenker jeg også.

Vi spiller jo sammen, selv om bare kortet er registrert tilfeldigvis på meg.

Skrevet

Jeg hadde sett på dette som en familiepremie som gikk inn i potten. Men nå er jeg gift og trygg på at han ikke stikker *blåøyd* ;-)

Men jeg nøyer meg jo ikke med 4 mill, her skal det 20 mill inn på kontoen. Jeg har planen klar: en mill hit og dit til alle søsken og svigersøsken og mor og svigermor, og en til sønnen og to til en organisasjon, og da sitter vi igjen med ti. Det holder ha ha

Skrevet

Nå har det seg sånn at min partner (særbo) er gjeldfri, tjener nesten det dobbelte av meg og har feit eiendom - så nei, han hadde ikke fått halvparten. :o) Men noe hadde det selvfølgelig vanket på ham også.

Ellers er det søsken og noen få, nære venner som hadde fått litt penger ja.

Skrevet

Så delte dere premien og to måneder etterpå stakk han, hva da?

Ja, det hadde vært kjipt om han stakk bare pga det, men da hadde han jo vist at han ikke var noe å spare på.

Skrevet

4mill er ikke mye!

nei, det er nesten ikke verdt å vinne bare 4 mill...;-)

Skrevet

Siden vi har fullstendig felles økonomi, med felleskontoer på alt, så hadde dette også blitt felles. Naturligvis.

For oss hadde det vært helt unaturlig å tenke mitt eller ditt, for det er det store potten vi bruker av i hverdagen, uavhengig av hvem som har jobbet inn akkurat den spesifikke krona.

Vi hadde garantert ikke delt ut penger til noen andre enn våre egne unger, som hadde fått hver sin mill for å sikre fremtiden.

Skrevet

Hvis jeg vant fire millioner, hadde jeg tenkt at mannen min og jeg vant fire millioner. vi har vært gift i 16 år, og hatt oppturer og nedturer, og regner med at vi kommer til å holde sammen de neste 50 årene også :-)

Vi har tre barn. Vi ville selvsagt ha sørget for at noen av pengene ble plassert slik at barna ville få en god start på voksenlivet, og noen av pengene ville selvsagt tilfalt barna i oppveksten med f.eks. ferier og kanskje påbygg på hus, evt at de kunne være med på noen dyrere hobbier enn vi tar oss råd til nå.

Skrevet

Hvis jeg vant fire millioner, hadde jeg tenkt at mannen min og jeg vant fire millioner. vi har vært gift i 16 år, og hatt oppturer og nedturer, og regner med at vi kommer til å holde sammen de neste 50 årene også :-)

Vi har tre barn. Vi ville selvsagt ha sørget for at noen av pengene ble plassert slik at barna ville få en god start på voksenlivet, og noen av pengene ville selvsagt tilfalt barna i oppveksten med f.eks. ferier og kanskje påbygg på hus, evt at de kunne være med på noen dyrere hobbier enn vi tar oss råd til nå.

''vi har vært gift i 16 år, og hatt oppturer og nedturer, og regner med at vi kommer til å holde sammen de neste 50 årene også :-)''

Vi har vært gift bare litt lenger, men jeg ser liksom ikke for meg at vi fortsatt er gift om 50 år...;-) Men for alt jeg vet, kan det jo hende at vi lever så lenge :-)

Skrevet

''vi har vært gift i 16 år, og hatt oppturer og nedturer, og regner med at vi kommer til å holde sammen de neste 50 årene også :-)''

Vi har vært gift bare litt lenger, men jeg ser liksom ikke for meg at vi fortsatt er gift om 50 år...;-) Men for alt jeg vet, kan det jo hende at vi lever så lenge :-)

Å jo, jeg skal bli gammel sammen med mannen min. Ønsker ikke å bli gammel sammen med andre enn ham....

Da skal vi bo i et hus på landet, med flotte fjell rundt oss, og forhåpentligvis være så spreke at vi kan gå turer sammen og få besøk av barn og barnebarn (og olderbarn?) og reise litt her og der.....

Skrevet

Å jo, jeg skal bli gammel sammen med mannen min. Ønsker ikke å bli gammel sammen med andre enn ham....

Da skal vi bo i et hus på landet, med flotte fjell rundt oss, og forhåpentligvis være så spreke at vi kan gå turer sammen og få besøk av barn og barnebarn (og olderbarn?) og reise litt her og der.....

Vel, om 50 år er min mann 99, dvs langt mer enn noen annen i hans familie har blitt hittil, og jeg ville vært temmelig tilårskommen selv også, så jeg ville ikke veddet på at vi fortsatt var på jorda da...;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...