Gå til innhold

Mens vi venter på lottopremien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, om 50 år er min mann 99, dvs langt mer enn noen annen i hans familie har blitt hittil, og jeg ville vært temmelig tilårskommen selv også, så jeg ville ikke veddet på at vi fortsatt var på jorda da...;-)

Om 50 år er mannen min 88 og jeg 89. Håper vi er friske og klare.

Men akkurat det med reisinga og fjellturene får vi vel kanskje gjøre unna i 70-årene og før vi fyller 85 :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville selvfølgelig delt med mannen min, ja - vi disponerer pengene sammen. Dessuten ville jeg nok delt ut en del til andre familiemedlemmer. Det hadde vært fint å få lov til å leke lottonisse. :)

Skrevet

Jeg ville delt med mannen min, vi har felles økonomi og den er anstrengt. Jeg ville nedbetalt en del av gjelda og gitt bidrag til ungenes stuider.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg ville gitt litt til mamma, og til søstra mi. Pappa har såpass mye at jeg tror han klarer seg uten så mye mer.

Jeg ville ikke delt halvparten av det gjenværende med samboeren som i å sette det over på hans konto, men det hadde jo blitt brukt på ting som gagner oss begge to :o)

Gjest mange planer
Skrevet

Først ville jeg brukt pengene på huset,

nedbetalt gjelden, deretter leid folk til å pusse opp og evnt bygge ut. Har store drømmer for huset om jeg vinner i lotto. Alle rom skal pusses opp (maling, ny tapet, nytt gulv),

alle dører og vinduer skiftes ut, ny kjøkkeninnredning,

pusse opp bad i kjeller og hovedetasje.

Jeg har også en drøm om å bygge ut på loftet, få en ark der eller to, så får vi et ekstra soverom pluss kanskje også et bad oppe.

Deretter ville jeg byttet ut alle møblene og klærne vi har :D

Så om det ble noe til overs da,

dele potten - litt på bok til meg og min mann samt våre barn,

deretter ville jeg delt ut litt til mine og min manns søsken og foreldre.

Så kanskje gitt et par kroner til en god sak.

Gjest njaaaaaaaaaaaaaah
Skrevet

Å jo, jeg skal bli gammel sammen med mannen min. Ønsker ikke å bli gammel sammen med andre enn ham....

Da skal vi bo i et hus på landet, med flotte fjell rundt oss, og forhåpentligvis være så spreke at vi kan gå turer sammen og få besøk av barn og barnebarn (og olderbarn?) og reise litt her og der.....

Ikke sikkert dere har helse til å bo i eget hus på landet.

Det er ikke så godt utbygd hjemmetjenesten der, og trapper er jo ikke så heldig for gamle skrøpelige bein. Ville nok heller satset på en fin leilighet i en blokk med heis :D

Så kanskje dere kan bo lenger hjemme før dere havner på gamlehjem.

Gjest mange planer
Skrevet

Først ville jeg brukt pengene på huset,

nedbetalt gjelden, deretter leid folk til å pusse opp og evnt bygge ut. Har store drømmer for huset om jeg vinner i lotto. Alle rom skal pusses opp (maling, ny tapet, nytt gulv),

alle dører og vinduer skiftes ut, ny kjøkkeninnredning,

pusse opp bad i kjeller og hovedetasje.

Jeg har også en drøm om å bygge ut på loftet, få en ark der eller to, så får vi et ekstra soverom pluss kanskje også et bad oppe.

Deretter ville jeg byttet ut alle møblene og klærne vi har :D

Så om det ble noe til overs da,

dele potten - litt på bok til meg og min mann samt våre barn,

deretter ville jeg delt ut litt til mine og min manns søsken og foreldre.

Så kanskje gitt et par kroner til en god sak.

men fire mill er nok litt lite til mine planer :)

Får nøye meg med oppussing av huset og nedbetaling av gjelden, så beholder vi selv det som blir til overs (om d blir noe).*Nye biler trenger vi ikke ennå da de er forholdsvis nye.

Skrevet

Det hadde vært VI som vant. Ikke jeg. Så selvfølgelig hadde jeg "delt" med han.

Vi hadde kjøpt hus og innredet det slik vi ønsket. Barna hadde fått 500 000 hver på sparekonto. Resten hadde gått på konto til reiser og diverse, i tillegg til en slant som hjelp mens vi begge studerer.

Skrevet

Hvis jeg hadde vunnet 4 millioner i Lotto ville jeg automatisk ha regnet dette som en premie til både min mann og meg, selv om det hadde blitt registrert på mitt spillerkort.

Enig med deg.

Gjest luftslott
Skrevet

Hadde jeg vunnet i lotto hadde det vært VI som vant uansett beløp. Fire mill ville jeg brukt til å nedbetale studielån/billån osv for begge to, kjøpt en leilighet vi begge liker med nye hvitevarer osv., kjøpt ny bil(han velger) og om det var noe igjen etter alt det her spandert en fotballtur på ham og brødrene hans. Selvsagt ville det vært lurt å spare!

Skrevet

Hvis jeg vant 10 millioner i lotto ville jeg kjøpt tomt med havutsikt og bygget mitt eget hus. Passivhus.

-På Dol av og til
Skrevet

Jeg hadde gitt 3 mill.til de to barna mine,og brukt resten på reiser i årene fremover:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...