Gå til innhold

Dol og RL

Gjest Nickløsheletiden

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Det er ingen forskjell. I kveld har jeg vær på middag hos noen venner. Jeg var liksom på dol jeg da.Vi har diskutert hijab, niqab og burka. Vi har diskutert KJ og fedme og vi har diskutert romfolket.

Både Sør, frosken, SDD og jeg var til stede.Frosken er egentlig en mann og SDD er ei dame. Det var spesielt heftig mellom Sør og meg i hijab-debatten. Eneste forskjellen var inntaket av alkohol var litt større enn normalt, ellers var alt ved det samme.

Vi avluttet med å gi hverandre en klem og var enige om at det hadde vært trivelig, men Sør jeg lurer på:- Kjenner du meg i RL? Skulle nesten tro det var deg som var på festen assså Herregud, du er jo like sta i RL jo !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe... Ja, DOL-folket er nok ikke annerledes enn folk flest! Men grunnen til at det ble så likt for deg er at her på DOL tør folk si mer siden de er anonyme. De er nok langtfra like frimodige i RL. Og dere var påvirket av alkohol, da tør en også si mer enn når en er edru. Derfor ble det nok ganske så likt. Så etter din research kan vi vel enes om at DOL er som en diskusjon i alkoholpåvirket tilstand. Og vi får lage et nytt ordtak; Av barn, fulle folk og DOL-brukere får en høre sannheten. ;o)

Skrevet

Ja, jeg har aldri skjønt det voldsomme behovet enkelte har for å understreke at det er en nærmest uoverstigelig kløft mellom RL og DOL! :-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ja, jeg har aldri skjønt det voldsomme behovet enkelte har for å understreke at det er en nærmest uoverstigelig kløft mellom RL og DOL! :-)

I RL er det jo flust med i ulike yrker/samfunnslag. Hvem er på DOL? Kanskje oppkonsentrering av helsefriker, og/eller mennesker som har ulike kroniske sykdommer, eller?

Skrevet

I RL er det jo flust med i ulike yrker/samfunnslag. Hvem er på DOL? Kanskje oppkonsentrering av helsefriker, og/eller mennesker som har ulike kroniske sykdommer, eller?

Jeg merker at jeg beveger meg i sirkler med folk som ofte er ganske like meg selv mht utdannelse og bakgrunn forøvrig. Med dol'erne får jeg en helt annen bredde i samtaleemner og innfallsvinkler.

Skrevet

Hei,

Jeg vet ikke om jeg kjenner deg i RL, men det er jo noe det går an å gjøre noe med! :-)

Jeg er generelt meget medgjørlig, så lenge det ikke gjelder ting som går ut over uskyldige. Det er ytterst få av mine venner/kjente som har sett meg sint, og jeg husker ikke sist jeg hevet stemmen. Det var ikke i år eller i fjor.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg merker at jeg beveger meg i sirkler med folk som ofte er ganske like meg selv mht utdannelse og bakgrunn forøvrig. Med dol'erne får jeg en helt annen bredde i samtaleemner og innfallsvinkler.

Det er jeg helt enig med deg i.

Det er vel også omtrent det eneste stedet jeg er hvor det er frp'ere i fri dressur! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er vel også omtrent det eneste stedet jeg er hvor det er frp'ere i fri dressur! ;-)

Med vennlig hilsen

Det samme gjelder meg! :-)

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Hei,

Jeg vet ikke om jeg kjenner deg i RL, men det er jo noe det går an å gjøre noe med! :-)

Jeg er generelt meget medgjørlig, så lenge det ikke gjelder ting som går ut over uskyldige. Det er ytterst få av mine venner/kjente som har sett meg sint, og jeg husker ikke sist jeg hevet stemmen. Det var ikke i år eller i fjor.

Med vennlig hilsen

Da tror jeg det var deg. Han er en hyggelig kar skjønner, ikke sint, bare sta og diskusjonslysten ;-)

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Med vennlig hilsen

Samme her :-)

Skrevet

''Ja, jeg har aldri skjønt det voldsomme behovet enkelte har for å understreke at det er en nærmest uoverstigelig kløft mellom RL og DOL! :-)

''

Jeg mener at det er vel så mange likheter som forskjeller. Derfor blir jeg også av og til så oppgitt over at folk ser ut til å mene at i nettdebatter kan man være så nedlatende eller kjip man ønsker, mens man selvfølgelig ikke skal være det i RL.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Du syntes jeg var ganske grei, ikke sant?...*s*

Javisst og så hadde du problemer med å ta KJ på alvor, men jeg visste ikke at du var mann ;-)

Skrevet

Javisst og så hadde du problemer med å ta KJ på alvor, men jeg visste ikke at du var mann ;-)

Hehe... mye som stemmer da, men med dette lille vesentlige unntaket...

Skrevet

Du kan trøste deg med at det visste nok ikke frosken heller, men det er godt at hun, ...eh... jeg mener han, er opplyst om det nå!

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Du kan trøste deg med at det visste nok ikke frosken heller, men det er godt at hun, ...eh... jeg mener han, er opplyst om det nå!

;-)

Med vennlig hilsen

;-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ja, egentlig blir det andre diskusjoner på DOL.

I RL er det sjelden i diskujoner om innvandring, psykiatri, Frp'ere og bilder om ekser.

Og i de diskusjoner jeg deltar i i RL så hører jeg sjelden så mange personangrep som her på DOL.

Skrevet

''Ja, jeg har aldri skjønt det voldsomme behovet enkelte har for å understreke at det er en nærmest uoverstigelig kløft mellom RL og DOL! :-)

''

Jeg mener at det er vel så mange likheter som forskjeller. Derfor blir jeg også av og til så oppgitt over at folk ser ut til å mene at i nettdebatter kan man være så nedlatende eller kjip man ønsker, mens man selvfølgelig ikke skal være det i RL.

Ja, helt enig. Akkurat som om det ikke er mennesker bak nickene som kan bli vel så såret og oppgitt som om dette skjedde i RL.

Skrevet

Hehe... mye som stemmer da, men med dette lille vesentlige unntaket...

''dette lille vesentlige unntaket...''

Med trykk på "lille"? ;-)

Skrevet

Ja, egentlig blir det andre diskusjoner på DOL.

I RL er det sjelden i diskujoner om innvandring, psykiatri, Frp'ere og bilder om ekser.

Og i de diskusjoner jeg deltar i i RL så hører jeg sjelden så mange personangrep som her på DOL.

''Og i de diskusjoner jeg deltar i i RL så hører jeg sjelden så mange personangrep som her på DOL.''

Heldigvis!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...