Gå til innhold

Kopiere barnehagebilde

Anbefalte innlegg

Gjest Eurofoto??
Skrevet

Gutten tok bilde på barnehagen. Jeg tenkte å scanne det på data og sende til ett firma på nett og få det kopiert i flere str. Er det mulig?

Noen sa at det ikke går og at jeg må kopiere det til dem som tok bildene på barnehagen. Men stemmer det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Skal du kjøpe bildet først?
Skrevet

Det følger vel med noen retnigslinjer / regler fra fotografen.

Du stjeler jo arbeidet og lønnen til fotografen hvis du scanner det bildet du har på gjennomsyn, sender det tilbake, og bestiller kopier fra et annet sted.

Fotografen får ikke betaling for selve fotograferingen i barnehagen, det er kopiene foreldrene kjøper som er hennes betaling,

At man velger å ikke kjøpe (og ikke scanner bildet) er selvsagt helt greit.

Hvis man kjøper en bildepakke, og i tillegg scanner bildet og bruker det til egne utskrifter, er heller ikke lov, men da har man ihvertfall betalt en sum i utgangspunktet.

Gjest Eurofoto??
Skrevet

Det følger vel med noen retnigslinjer / regler fra fotografen.

Du stjeler jo arbeidet og lønnen til fotografen hvis du scanner det bildet du har på gjennomsyn, sender det tilbake, og bestiller kopier fra et annet sted.

Fotografen får ikke betaling for selve fotograferingen i barnehagen, det er kopiene foreldrene kjøper som er hennes betaling,

At man velger å ikke kjøpe (og ikke scanner bildet) er selvsagt helt greit.

Hvis man kjøper en bildepakke, og i tillegg scanner bildet og bruker det til egne utskrifter, er heller ikke lov, men da har man ihvertfall betalt en sum i utgangspunktet.

Jeg skal kjøpe bilde og vi skal ha det ja. Tenkte bare å kopiere i mindre str og ha dem på rommet til gutten

Skrevet

Det er fullt mulig, men ikke lov. Og jeg vet om flere som har prøvd å få dette gjort hos fotobutikk eller på nett, og disse gjør det rett og slett ikke.

Fotografen er rettighetshaver selv om bildene er av ditt barn, og du bryter dermed med denne ved å kopiere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...