Gjest DOLine Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10034455 ''Hilde Skovdahl mener Kari Jaquesson bør holde seg til «berteslanking». - Hun kan ikke være klar over hvordan overvektige reagerer på uttalelsene hennes, sier Skovdahl. Jeg er veldig skuffa. Når jeg hører mas om slanking og latskap, så tenker jeg automatisk «jeg er ikke verdt noe» og da begynner jeg å trøstespise, sier Skovdahl'' Nei, da er det ikke rart du ikke går ned i vekt, «Charter»-Hilde... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
determegdet Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 ''Nei, da er det ikke rart du ikke går ned i vekt, «Charter»-Hilde...'' Men kanskje hun ikke har lyst til å gå ned i vekt? Hvorfor skal folk være nødt til å gå ned i vekt? For å tekkes deg og andre? La nå folk få være som de er! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/#findComment-3053154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 ''Jeg som er overvektig selv, har stått på så krampa tar meg. Jeg har prøvd alt fra Grethe Roede, Dr Atkins, Fedon, algetabletter, banan-kurer, slankedrikker osv. Ja, jeg gikk ned i vekt og gikk opp det dobbelte. Jeg har holdt på med dette siden jeg var 20 år etter at en kollega, mann på 50 år, sivilingeniør, fortalte meg at jeg burde slanke meg før et rebusløp på jobben.'' Huff. Jeg har for øvrig aldri sett på dette chartershowet, men så vidt jeg har forstått handler det ikke om nordmenns sunne vaner i Syden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/#findComment-3053158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Snakk om å ha misforstått alt hva KJ har uttalt! Ikke hadde hun lest bloggen heller før hun skrev brevet, kun tatt utgangspunkt i ei forside i VG. Hun avliver ikke akkurat myten om at "feite folk er dumme" med det hun skriver... (Og for å presisere: Jeg har aldri satt likhetstegn mellom dumskap og overvekt - det er bare å se på èn spisode av "Oslo Girls" for å skjønne...) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/#findComment-3053167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ifa-pastillen Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 ''Nei, da er det ikke rart du ikke går ned i vekt, «Charter»-Hilde...'' Men kanskje hun ikke har lyst til å gå ned i vekt? Hvorfor skal folk være nødt til å gå ned i vekt? For å tekkes deg og andre? La nå folk få være som de er! Det er alltid overvektige som påstår at "overvektige" ikke har lyst å gå ned i vekt. Ingen vil være stor, ingen VIL være feit med alt det medfører av helseproblemer, selvtillit, stigmatisering, klesproblemer osv. Å påstå noe annet er et krampaktig forsøk på rettferdiggjøre levemåten sin/godta den/leve i selvfornektelse og slippe å måtte jobbe hardt for å gå ned. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/#findComment-3053171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 ''Nei, da er det ikke rart du ikke går ned i vekt, «Charter»-Hilde...'' Men kanskje hun ikke har lyst til å gå ned i vekt? Hvorfor skal folk være nødt til å gå ned i vekt? For å tekkes deg og andre? La nå folk få være som de er! ''Jeg som er overvektig selv, har stått på så krampa tar meg. Jeg har prøvd alt fra Grethe Roede, Dr Atkins, Fedon, algetabletter, banan-kurer, slankedrikker osv. Ja, jeg gikk ned i vekt og gikk opp det dobbelte'' Dette avsnittet tyder jo på at hun ønsker å gå ned i vekt. Det hun ikke har skjønt er at Kari J er enig med henne i at det overfornevnte er en dårlig kortsiktig metode. Det som mangler i det hun sier hun har forsøkt er kombinasjonen trene/ ha et balansert, sunt normalt kosthold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/#findComment-3053189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 ''Jeg som er overvektig selv, har stått på så krampa tar meg. Jeg har prøvd alt fra Grethe Roede, Dr Atkins, Fedon, algetabletter, banan-kurer, slankedrikker osv. Ja, jeg gikk ned i vekt og gikk opp det dobbelte'' Dette avsnittet tyder jo på at hun ønsker å gå ned i vekt. Det hun ikke har skjønt er at Kari J er enig med henne i at det overfornevnte er en dårlig kortsiktig metode. Det som mangler i det hun sier hun har forsøkt er kombinasjonen trene/ ha et balansert, sunt normalt kosthold. ''Det som mangler i det hun sier hun har forsøkt er kombinasjonen trene/ ha et balansert, sunt normalt kosthold. '' Så sant hun ikke prøvde Grete Roede i steinalderen, så er det vel nettopp dette denne metoden går ut på? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/#findComment-3053198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 ''Jeg som er overvektig selv, har stått på så krampa tar meg. Jeg har prøvd alt fra Grethe Roede, Dr Atkins, Fedon, algetabletter, banan-kurer, slankedrikker osv. Ja, jeg gikk ned i vekt og gikk opp det dobbelte. Jeg har holdt på med dette siden jeg var 20 år etter at en kollega, mann på 50 år, sivilingeniør, fortalte meg at jeg burde slanke meg før et rebusløp på jobben.'' Huff. Jeg har for øvrig aldri sett på dette chartershowet, men så vidt jeg har forstått handler det ikke om nordmenns sunne vaner i Syden. ''Jeg har for øvrig aldri sett på dette chartershowet, men så vidt jeg har forstått handler det ikke om nordmenns sunne vaner i Syden. '' Hehe... jeg har heller ikke sett det, nettopp ut fra at jeg har omtrent samme forestillinger om programmet som du ser ut til å ha...*s* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/#findComment-3053200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 ''Det som mangler i det hun sier hun har forsøkt er kombinasjonen trene/ ha et balansert, sunt normalt kosthold. '' Så sant hun ikke prøvde Grete Roede i steinalderen, så er det vel nettopp dette denne metoden går ut på? ''Så sant hun ikke prøvde Grete Roede i steinalderen'' Var det da de måtte spise sten? :skremt: Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/#findComment-3053208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruskesnusk Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 ''Jeg som er overvektig selv, har stått på så krampa tar meg. Jeg har prøvd alt fra Grethe Roede, Dr Atkins, Fedon, algetabletter, banan-kurer, slankedrikker osv. Ja, jeg gikk ned i vekt og gikk opp det dobbelte. Jeg har holdt på med dette siden jeg var 20 år etter at en kollega, mann på 50 år, sivilingeniør, fortalte meg at jeg burde slanke meg før et rebusløp på jobben.'' Huff. Jeg har for øvrig aldri sett på dette chartershowet, men så vidt jeg har forstått handler det ikke om nordmenns sunne vaner i Syden. ''Jeg har for øvrig aldri sett på dette chartershowet, men så vidt jeg har forstått handler det ikke om nordmenns sunne vaner i Syden.'' Det har du rett i, men "Charter-Hilde" fremstår faktisk som ganske sunn(hun drikker ikke) og aktiv er hun iallfall, på grensen til det hyperaktive, så jeg kan ikke se for meg at hun kan være i dårlig form når det gjelder kondis iallfall. Jeg synes hun setter fingeren på noe veldig viktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/#findComment-3053293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest min tanke Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Eventuelt har Charter-Hilde bare lest litt mer sosiologiske teorier enn det Jaquesson har. Hvem av dem har rett i hvordan Jaquessons blogg faktisk har virker på de overvektige? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/#findComment-3053299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 ''Jeg har for øvrig aldri sett på dette chartershowet, men så vidt jeg har forstått handler det ikke om nordmenns sunne vaner i Syden.'' Det har du rett i, men "Charter-Hilde" fremstår faktisk som ganske sunn(hun drikker ikke) og aktiv er hun iallfall, på grensen til det hyperaktive, så jeg kan ikke se for meg at hun kan være i dårlig form når det gjelder kondis iallfall. Jeg synes hun setter fingeren på noe veldig viktig. Jeg for min del synes VG burde beskyttet henne mot seg selv og ikke postet hennes brev. Hun viser at hun ikke har forstått en lyd av det KJ har sagt, noe som ganske sikkert får desto flere av dem som nå hyler mot overvektige til å bruke det hun skriver mot overvektige generelt. Det hjelper heller ikke stort at hun motsier seg selv hele tiden (noen overvektige trives som overvektig) før hun nevner at hun i årevis har kjørt diverse slankekurer (noe som ikke tyder på at hun trives veldig godt som overvektig). Om ikke dette er nok presterer hun å skrive følgende: ''Jeg som er overvektig selv, har stått på så krampa tar meg. Jeg har prøvd alt fra Grethe Roede, Dr Atkins, Fedon, algetabletter, banan-kurer, slankedrikker osv. Ja, jeg gikk ned i vekt og gikk opp det dobbelte. Jeg har holdt på med dette siden jeg var 20 år etter at en kollega, mann på 50 år, sivilingeniør, fortalte meg at jeg burde slanke meg før et rebusløp på jobben.'' ... og viser med det at hun har gått for nøyaktig de enkle løsningene KJ advarer mot. Snakker om å skyte seg selv i leggen. På toppen av det hele viser det seg at hun ikke hadde lest det KJ sa da hun skrev brevet. Hun baserte det på - i følge henne selv - førstsida i VG. Når man skriver så mye - sorry uttrykket - direkte dumt, er det vanskelig å se det fornuftige hun skriver, for jeg er helt enig i at stigmatiseringa av overvektige er et problem, og sånn sett en viktig problemstilling. Men her skyter hun til og med feil hest - nemlig KJ - som ikke har gjort noe annet enn å sette fingeren på noe viktig, og ikke minst riktig - altså at det ikke finnes noen enkle løsninger. Da blir det bare trist å lese det hun skriver, for her presterer hun å framstå som noe hun ukorrekt påstår at KJ har vært inne på - som dum, og dette innlegget kommer derfor igjen til å bli brukt mot overvektige av de som har hylt mest mot dem de siste ukene. Hun gir dem rikelig med skyts, og de kan rive i filler alt hun skrev i den ene bloggen sintere enn den andre. Og derfor mener jeg VG burde droppet dette brevet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/#findComment-3053322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg for min del synes VG burde beskyttet henne mot seg selv og ikke postet hennes brev. Hun viser at hun ikke har forstått en lyd av det KJ har sagt, noe som ganske sikkert får desto flere av dem som nå hyler mot overvektige til å bruke det hun skriver mot overvektige generelt. Det hjelper heller ikke stort at hun motsier seg selv hele tiden (noen overvektige trives som overvektig) før hun nevner at hun i årevis har kjørt diverse slankekurer (noe som ikke tyder på at hun trives veldig godt som overvektig). Om ikke dette er nok presterer hun å skrive følgende: ''Jeg som er overvektig selv, har stått på så krampa tar meg. Jeg har prøvd alt fra Grethe Roede, Dr Atkins, Fedon, algetabletter, banan-kurer, slankedrikker osv. Ja, jeg gikk ned i vekt og gikk opp det dobbelte. Jeg har holdt på med dette siden jeg var 20 år etter at en kollega, mann på 50 år, sivilingeniør, fortalte meg at jeg burde slanke meg før et rebusløp på jobben.'' ... og viser med det at hun har gått for nøyaktig de enkle løsningene KJ advarer mot. Snakker om å skyte seg selv i leggen. På toppen av det hele viser det seg at hun ikke hadde lest det KJ sa da hun skrev brevet. Hun baserte det på - i følge henne selv - førstsida i VG. Når man skriver så mye - sorry uttrykket - direkte dumt, er det vanskelig å se det fornuftige hun skriver, for jeg er helt enig i at stigmatiseringa av overvektige er et problem, og sånn sett en viktig problemstilling. Men her skyter hun til og med feil hest - nemlig KJ - som ikke har gjort noe annet enn å sette fingeren på noe viktig, og ikke minst riktig - altså at det ikke finnes noen enkle løsninger. Da blir det bare trist å lese det hun skriver, for her presterer hun å framstå som noe hun ukorrekt påstår at KJ har vært inne på - som dum, og dette innlegget kommer derfor igjen til å bli brukt mot overvektige av de som har hylt mest mot dem de siste ukene. Hun gir dem rikelig med skyts, og de kan rive i filler alt hun skrev i den ene bloggen sintere enn den andre. Og derfor mener jeg VG burde droppet dette brevet. Men det er et vesentlig poeng i alt dette røret: Faktum er åpenbart at uansett hva KJ sa eller ikke sa/skrev, så reagerer mange overvektige negativt på det. Det blir tolket negativt. Så har man valget: 1) Man kan si at "de som tolker slik er dumme"! 2) Man kan sette seg inn i "tankegangen til overvektige" (som selvsagt egentlig varierer veldig, men du forstår eksempelet), og så begynt med en strategi eller to eller tre, som faktisk "får dem med", i stedet for gjør så mange til uvenner. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/#findComment-3053332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruskesnusk Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg for min del synes VG burde beskyttet henne mot seg selv og ikke postet hennes brev. Hun viser at hun ikke har forstått en lyd av det KJ har sagt, noe som ganske sikkert får desto flere av dem som nå hyler mot overvektige til å bruke det hun skriver mot overvektige generelt. Det hjelper heller ikke stort at hun motsier seg selv hele tiden (noen overvektige trives som overvektig) før hun nevner at hun i årevis har kjørt diverse slankekurer (noe som ikke tyder på at hun trives veldig godt som overvektig). Om ikke dette er nok presterer hun å skrive følgende: ''Jeg som er overvektig selv, har stått på så krampa tar meg. Jeg har prøvd alt fra Grethe Roede, Dr Atkins, Fedon, algetabletter, banan-kurer, slankedrikker osv. Ja, jeg gikk ned i vekt og gikk opp det dobbelte. Jeg har holdt på med dette siden jeg var 20 år etter at en kollega, mann på 50 år, sivilingeniør, fortalte meg at jeg burde slanke meg før et rebusløp på jobben.'' ... og viser med det at hun har gått for nøyaktig de enkle løsningene KJ advarer mot. Snakker om å skyte seg selv i leggen. På toppen av det hele viser det seg at hun ikke hadde lest det KJ sa da hun skrev brevet. Hun baserte det på - i følge henne selv - førstsida i VG. Når man skriver så mye - sorry uttrykket - direkte dumt, er det vanskelig å se det fornuftige hun skriver, for jeg er helt enig i at stigmatiseringa av overvektige er et problem, og sånn sett en viktig problemstilling. Men her skyter hun til og med feil hest - nemlig KJ - som ikke har gjort noe annet enn å sette fingeren på noe viktig, og ikke minst riktig - altså at det ikke finnes noen enkle løsninger. Da blir det bare trist å lese det hun skriver, for her presterer hun å framstå som noe hun ukorrekt påstår at KJ har vært inne på - som dum, og dette innlegget kommer derfor igjen til å bli brukt mot overvektige av de som har hylt mest mot dem de siste ukene. Hun gir dem rikelig med skyts, og de kan rive i filler alt hun skrev i den ene bloggen sintere enn den andre. Og derfor mener jeg VG burde droppet dette brevet. Hverken Grethe Roede eller Fedon Lindberg snakker vel om lettvinte løsninger? Snakker de ikke om livsstilsendring/kostholdsomlegging? Er ikke noe lettvint med det... Jeg kjenner meg veldig igjen i det Hilde skriver iallfall. Slengbemerkninger om slanking førte meg ut i årevis med jojoslanking. Ned 10 kg, opp 15. Jeg gikk fra å være en ganske normalvektig tenåring til å bli en skikkelig overvektig voksen. Jeg vil påstå at det blir en spiseforstyrrelse, selv om jeg hverken kastet opp eller ble anorektiker. Nå har jeg, ved å legg om kostholdet til noe som er i nærheten av hva Fedon Lindberg forfekter, gått ned drøyt 15 kg og har holdt det der i flere år. Den viktigste omleggingen jeg gjorde, var likevel å bestemme meg for å slutte å la overvekten styre livet mitt. Slutt på "når jeg blir slank, skal jeg...." (og inntil jeg blir det, gjemmer jeg meg bort i store klær, går ikke i badedrakt, for all del ikke i svømmehall og andre steder hvor man risikerer å få stygge blikk eller kommentarer...). Jeg bestemte meg for at livet hadde stått på vent lenge nok. Det tok tid å komme dit, og som ungjente var jeg iallfall ikke moden nok til å ikke ta meg nær av kommentarer om vekt og utseende! Jeg tror jeg hadde kommet dit mye før, hvis det ikke hadde vært for alle negative kommentarer fra folk som ikke vet hva de snakker om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/#findComment-3053342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruskesnusk Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Men det er et vesentlig poeng i alt dette røret: Faktum er åpenbart at uansett hva KJ sa eller ikke sa/skrev, så reagerer mange overvektige negativt på det. Det blir tolket negativt. Så har man valget: 1) Man kan si at "de som tolker slik er dumme"! 2) Man kan sette seg inn i "tankegangen til overvektige" (som selvsagt egentlig varierer veldig, men du forstår eksempelet), og så begynt med en strategi eller to eller tre, som faktisk "får dem med", i stedet for gjør så mange til uvenner. Med vennlig hilsen Vel talt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/#findComment-3053346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Men det er et vesentlig poeng i alt dette røret: Faktum er åpenbart at uansett hva KJ sa eller ikke sa/skrev, så reagerer mange overvektige negativt på det. Det blir tolket negativt. Så har man valget: 1) Man kan si at "de som tolker slik er dumme"! 2) Man kan sette seg inn i "tankegangen til overvektige" (som selvsagt egentlig varierer veldig, men du forstår eksempelet), og så begynt med en strategi eller to eller tre, som faktisk "får dem med", i stedet for gjør så mange til uvenner. Med vennlig hilsen 1. Overvektige er nok ikke dummere enn andre, men jeg vil helt klart si at mange overvektige tyr til dumme løsninger. Det demonstrerer også denne kvinnen til det fulle. Hun gir med sin slankehistorie selve oppskriften på å dra på seg livsstilssykdommer og ekstrem overvekt. 2. KJ snakker til overvektige som anser egen overvekt som et problem. Det er de som går i fella med de enkle løsningene i stedet for å gjøre det de fleste ganske sikkert er klar over at de må gjøre. Jeg aner ikke hvordan man kan motivere disse utover å pirke på hva som fungerer og hva som ikke fungerer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/#findComment-3053347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hverken Grethe Roede eller Fedon Lindberg snakker vel om lettvinte løsninger? Snakker de ikke om livsstilsendring/kostholdsomlegging? Er ikke noe lettvint med det... Jeg kjenner meg veldig igjen i det Hilde skriver iallfall. Slengbemerkninger om slanking førte meg ut i årevis med jojoslanking. Ned 10 kg, opp 15. Jeg gikk fra å være en ganske normalvektig tenåring til å bli en skikkelig overvektig voksen. Jeg vil påstå at det blir en spiseforstyrrelse, selv om jeg hverken kastet opp eller ble anorektiker. Nå har jeg, ved å legg om kostholdet til noe som er i nærheten av hva Fedon Lindberg forfekter, gått ned drøyt 15 kg og har holdt det der i flere år. Den viktigste omleggingen jeg gjorde, var likevel å bestemme meg for å slutte å la overvekten styre livet mitt. Slutt på "når jeg blir slank, skal jeg...." (og inntil jeg blir det, gjemmer jeg meg bort i store klær, går ikke i badedrakt, for all del ikke i svømmehall og andre steder hvor man risikerer å få stygge blikk eller kommentarer...). Jeg bestemte meg for at livet hadde stått på vent lenge nok. Det tok tid å komme dit, og som ungjente var jeg iallfall ikke moden nok til å ikke ta meg nær av kommentarer om vekt og utseende! Jeg tror jeg hadde kommet dit mye før, hvis det ikke hadde vært for alle negative kommentarer fra folk som ikke vet hva de snakker om. Verken GR eller FL snakker om lettvindte løsninger - men, som du skriver, livsstilsendringer. Denne kvinnen har likevel vært innom begge to. Det betyr at hun ikke har forstått ordet "livsstilsendring". Når hun i tillegg legger til banandietten, hvilken galskap nå det måtte være, sier det alt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/#findComment-3053351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest min tanke Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Men det er et vesentlig poeng i alt dette røret: Faktum er åpenbart at uansett hva KJ sa eller ikke sa/skrev, så reagerer mange overvektige negativt på det. Det blir tolket negativt. Så har man valget: 1) Man kan si at "de som tolker slik er dumme"! 2) Man kan sette seg inn i "tankegangen til overvektige" (som selvsagt egentlig varierer veldig, men du forstår eksempelet), og så begynt med en strategi eller to eller tre, som faktisk "får dem med", i stedet for gjør så mange til uvenner. Med vennlig hilsen Tankegangen til overvektige er vel som tankegangen til folk flest. Hva gir folk økt motivasjon, og hva svekker folks motivasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/#findComment-3053352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 1. Overvektige er nok ikke dummere enn andre, men jeg vil helt klart si at mange overvektige tyr til dumme løsninger. Det demonstrerer også denne kvinnen til det fulle. Hun gir med sin slankehistorie selve oppskriften på å dra på seg livsstilssykdommer og ekstrem overvekt. 2. KJ snakker til overvektige som anser egen overvekt som et problem. Det er de som går i fella med de enkle løsningene i stedet for å gjøre det de fleste ganske sikkert er klar over at de må gjøre. Jeg aner ikke hvordan man kan motivere disse utover å pirke på hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Men noe er galt når de fleste av de du taler til "hater" deg! ;-) ''Jeg aner ikke hvordan man kan motivere disse utover å pirke på hva som fungerer og hva som ikke fungerer.'' KJ har funnet minst én måte som IKKE virker! :glis: Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/#findComment-3053356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Men noe er galt når de fleste av de du taler til "hater" deg! ;-) ''Jeg aner ikke hvordan man kan motivere disse utover å pirke på hva som fungerer og hva som ikke fungerer.'' KJ har funnet minst én måte som IKKE virker! :glis: Med vennlig hilsen Jeg tror ikke en tuddel på at de fleste hun snakker til hater henne, men jeg kan gå med på at mange av dem med ekstrem overvekt ikke kjenner seg igjen i det hun skriver. Det er heller ikke disse hun i hovedsak henvender seg til, men moderat overvektige, eventuelt alle, også de som ennå ikke er overvektige, men som burde bevege litt på seg og tenke på hva de dytter inn (sier jeg som nettopp har spist pizza) - for at de i framtiden ikke skal dra på seg overvekt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355425-%C2%ABcharter%C2%BB-hilde-raser-mot-kari-jaquesson/#findComment-3053360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.