Gå til innhold

«Charter»-Hilde raser mot Kari Jaquesson

Anbefalte innlegg

Verken GR eller FL snakker om lettvindte løsninger - men, som du skriver, livsstilsendringer. Denne kvinnen har likevel vært innom begge to. Det betyr at hun ikke har forstått ordet "livsstilsendring". Når hun i tillegg legger til banandietten, hvilken galskap nå det måtte være, sier det alt.

Jeg har ikke brukt banandietten, men jeg har forsøkt min andel rare dietter. Kanskje Charter-Hilde er akkurat på samme sted som meg nå? Hun forsøker å være sunn og aktiv i stedet for å fokusere på å gå ned i vekt? Aktiv er hun iallfall i høyeste grad, hvis programmet er representativt for nivået hennes!

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

13

• frosken

6

• Sør

5

• ruskesnusk

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Tankegangen til overvektige er vel som tankegangen til folk flest. Hva gir folk økt motivasjon, og hva svekker folks motivasjon.

Svaret på hva som gir økt motivasjon for noen som vil ned i vekt er enkel: Resultater.

Og med KJs løsning vil de aller fleste se resultater - raske resultater. Dette vil motivere de som vil ned i vekt til videre innsats.

ShitDiddelyDo

Jeg har ikke brukt banandietten, men jeg har forsøkt min andel rare dietter. Kanskje Charter-Hilde er akkurat på samme sted som meg nå? Hun forsøker å være sunn og aktiv i stedet for å fokusere på å gå ned i vekt? Aktiv er hun iallfall i høyeste grad, hvis programmet er representativt for nivået hennes!

De fleste som vil ned i vekt har forsøkt rare dietter. Dette er et ekstremt problem, og ganske sikkert mye av årsaken til at folk drar på seg livsstilssykdommer. "Rare", selv om jeg synes "idiotiske" eller "farlige", er langt bedre ord for det, er så vanlig at det kan se ut som malen. Dette er et stort problem, og da er det godt å lese at noen sier det. Det burde vært sagt for 10 år siden, og det burde vært pirket på til kvinner (spesielt) forsto hva slags elendighet de kan ende i når de går for disse løsningene.

Det må være lov til å si dette uten å bli hugget hodet av. Kanskje andre ikke gjør samme feilen.

Gjest min tanke

Svaret på hva som gir økt motivasjon for noen som vil ned i vekt er enkel: Resultater.

Og med KJs løsning vil de aller fleste se resultater - raske resultater. Dette vil motivere de som vil ned i vekt til videre innsats.

Man må motiveres før man ser de første resultatene også ;)

ShitDiddelyDo

Man må motiveres før man ser de første resultatene også ;)

Nå synes jeg du framstiller overvektige som små barn uten antydninger til disiplin. Et annet ord for dette er latskap. Selv ansvar for egen kropp skal legges på andre enn dem selv.

''Så sant hun ikke prøvde Grete Roede i steinalderen''

Var det da de måtte spise sten? :skremt:

Med vennlig hilsen

''

''

Nei, nei - i steinalderen, det var da alle gikk på lavkarbo!

Annonse

Altså, du tilnærmer deg problemstillingen fra ståstedet til en person som var tynn, og som nå er normalvektig, og som har et godt kroppsbilde sammenlignet med trolig det store flertallet av overvektige. (Kan selvsagt diskuteres, men dog...)

Jeg tror i de fleste tilfellene blir forventningsnivået osv. satt skyhøyt over det som er realistisk. De aller aller fleste kommer ikke til å gå "2 timer på hardtrening 5 ganger i uken". Man må legge listen *vesentlig* lavere enn "blodslit", og så heller la folk få føle at de mestrer noe, enn å la dem gå på enda et nederlag.

Med vennlig hilsen

Gjest min tanke

Nå synes jeg du framstiller overvektige som små barn uten antydninger til disiplin. Et annet ord for dette er latskap. Selv ansvar for egen kropp skal legges på andre enn dem selv.

Nei, jeg fremstiller overvektige som alle andre folk.

Gjest min tanke

''

''

Nei, nei - i steinalderen, det var da alle gikk på lavkarbo!

''Nei, nei - i steinalderen, det var da alle gikk på lavkarbo!''

Nei, nei, nei, de gjorde jo ikke det likevel har man funnet ut nå:

http://www.forskning.no/artikler/2010/oktober/268274

Men, hulemannen brukte sikkert steinmel i brødene.

''Nei, nei, nei, de gjorde jo ikke det likevel har man funnet ut nå:

''

Sukk! Ingenting er jo sant mer enn en uke lenger :-(

''Det som mangler i det hun sier hun har forsøkt er kombinasjonen trene/ ha et balansert, sunt normalt kosthold.

''

Så sant hun ikke prøvde Grete Roede i steinalderen, så er det vel nettopp dette denne metoden går ut på?

Det har du helt rett i :)

Annonse

Gjest min tanke

''Nei, nei, nei, de gjorde jo ikke det likevel har man funnet ut nå:

''

Sukk! Ingenting er jo sant mer enn en uke lenger :-(

''Sukk! Ingenting er jo sant mer enn en uke lenger :-(''

Jo, akkurat det du sier der tror jeg faktisk forblir en sannhet lenge :)

Er det det samme som steinalderdietten det da kanskje? ;-)

Hehe.... Egentlig var det et lite seriøst poeng i kommentaren min. Den opprinnelige Grethe Roede dietten (som vel ble lansert noe senere enn steinalderen når jeg tenker meg om, tror det var midt på 70-tallet) inneholdt visstnok et mye større innslag av proteiner enn hva de senere har hatt som forslag.

Altså, du tilnærmer deg problemstillingen fra ståstedet til en person som var tynn, og som nå er normalvektig, og som har et godt kroppsbilde sammenlignet med trolig det store flertallet av overvektige. (Kan selvsagt diskuteres, men dog...)

Jeg tror i de fleste tilfellene blir forventningsnivået osv. satt skyhøyt over det som er realistisk. De aller aller fleste kommer ikke til å gå "2 timer på hardtrening 5 ganger i uken". Man må legge listen *vesentlig* lavere enn "blodslit", og så heller la folk få føle at de mestrer noe, enn å la dem gå på enda et nederlag.

Med vennlig hilsen

Bra innlegg

''Så sant hun ikke prøvde Grete Roede i steinalderen''

Med vennlig hilsen

http://www.caprino.no/shop/images/movie_dvd3/askeladden1.jpg

Han lengst til venstre har gått på steinalderdiett.

ShitDiddelyDo

Med vennlig hilsen

Jeg ville aldri anbefalt noen å trene så mye som totimersøkter. Muligens med unntak av på sykkelsetet, men da får man en del hvilemuligheter sammenlignet med ved f.eks. jogging. Jeg ville heller aldri anbefalt noen å yte mer enn de er i stand til. Det er svært viktig å begynne rolig.

Men målet må være fremgang. Det betyr at man øker intensiteten gradvis. Det vil gå av seg selv etter hvert som man kommer i bedre form.

Jeg er også helt fersk med jogging, og jeg vet hvor raskt framgangen kommer. Det går så raskt at det er gøy. Men de første turene er naturligvis et helvete.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...